کد خبر : 77220

شورولت کوروت Z06 | کنسرت خشن آمریکایی

شورولت کوروت Z06 | کنسرت خشن آمریکایی

شورولت کوروت، مدل Z06 بارزترین ویژگی این خودرو یعنی صدای به خصوص سیسنم اگزوز آن به گوش می‌رسد. تولید انبوه این خودرو مسابقه‌ای، امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از  تجارت‌نیوز، تولید شورلت کروت مدل زد۶ ۲۰۲۳ تابستان امسال آغاز می‌شود.

اما نمونه‌هایی از آن در حال حاضر تولید و تصاویر آنها منتشر شده‌اند. در ویدئو کوتاهی در یوتیوب، یک زد۶ در حال حرکت در جاده با پلاک کارخانه نشان داده می‌شود. در این ویدئو صدایی که از خودرو به گوش می‌رسد نشان دهنده اگزوز قوی آن است.

این مدل یک موتور ۵٫۵ لیتری DOHC V8 و یک میل لنگ صاف دارد. مهندسان شورلت دو سال زمان صرف تنظیم دقیق صدای خروجی اگزوز کردند تا با هر مدل شورلت دیگری که تا کنون ساخته شده است متفاوت باشد. در این ویدئو هم با وجود صدای باد و سر و صدای زیاد صدای یک ماشین اسپرت به خوبی به گوش می‌رسد.

 

ویژگی‌های فنی Z06

موتور زد۶، ۶۷۰ اسب بخار (۵۰۰ کیلووات) قدرت و ۴۷۰ پوند فیت معادل ۶۲۳ نیوتون متر گشتاو دارد. تمام این قدرت باعث می‌شود صفر تا این خودرو ۲٫۶ ثانیه طول بکشد. سیستم گیربکس این مدل ۷ سرعته است و کلاچ دوگانه دارد. اما همه نمی‌توانند از صدای عجیب اگزوز شورلت لذت ببرند. مقررات آلاینده‌های اروپا و استرالیا این کمپانی را مجبور به مهندسی مجدد سیستم اگزوز کرد. لوله‌های اضافه نگه‌داشتن عملکرد سیستم اگزوز مرکز ذوزنقه‌ای Z۰۶ را غیرممکن ساخت. خودروهای شورلت در بازار اروپا و استرالیا به شکل متفاوتی ارائه می‌شوند که باعث کاهش قدرت خودرو هم می‌شود.

مدل زد۰۶ ارتقا آیرودینامیکی و تعلیقی پیدا کرده است و صدای آن هم جرئی از این مجموعه به روز رسانی‌هاست. ارتفاع خودرو را ۹ سانتی‌متر افزایش داده‌اند که آن را با چرخ‌های ۵۰ سانتی‌متری جلو و ۵۳ سانتی‌متری عقب متناسب می‌کند. به این مدل ترمز جلو ۶ پیستونی برمبو اضافه کرده‌اند که پشت چرخ‌های جدید پنهان می‌شود.

زد۰۶ یک اسپویلر جلو جدید و یک اسپویلر کوچک عقب دارد. البته مشتریان می‌توانند یک اسپلیتر جلو فیبرکربنی بزرگتر را در یک پکیج جداگانه دریافت کنند. این پکیج همچنین شامل یک بال عقب بزرگ و دیگر اجزای اضافی می‌شود. کمپانی شورلت قصد دارد یک خودرو مدل هایبرید و یک مدل تمام برقی نیز تولید کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها