کد خبر : 7714

هرانچه باید از ساینا برقی بدانید + تصاویر

هرانچه باید از ساینا برقی بدانید + تصاویر

عدم توجه به مشکلات محیط زیستی و نبود تدبیر برای حفظ سلامت محیط زیست و نگهداری از آن به عنوان میراثی برای آیندگان و همچنین مشکلات و موانعی که گریبان‌گیر صنعت کشور به خصوص صنعت خودرو بوده است دست به دست هم داده تا ایران از بسیاری از پیشرفت‌های جهانی در این حوزه دور بماند.

به گزارش خودروتک، یکی از این موارد، تلاش بی وقفه خودورسازان مختلف، از برندهای نامی و شهیر تا چینی‌هایی که بیش‌تر و بعضا به اشتباه با بدنامی از آن‌ها یاد می‌شود، در ورود به بازار خودروهای پاک اعم از هیبریدی‌ها و الکتریکی‌ها است. اگر پیگیر اخبار این حوزه بوده باشید حتما می‌دانید که بسیاری از خودروسازان پیشتاز همچون فولکس‌واگن برنامه‌ای ویژه برای حذف تدریجی خودروهایی با سوخت فسیلی از سبد محصولات خود و جایگزینی بخش عمده این محصولات با نمونه‌های الکتریکی دارند.

برداشتن چنین گام‌های بزرگی علاوه بر این که به تجربه و دانش فنی نیاز دارد، به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اعتماد مشتریان به این دسته از محصولات و همچنین تامین قطعات و خدمات پس از فروش از یک سو، تعبیه ایستگاه‌های شارژ به تعداد کافی در سطح شهرها از سوی دیگر  نیازمند است.

سایپا ساینا الکتریکی از اولین حرکت‌های خودروسازان ایرانی برای ورود به این حوزه است. این محصول سایپا دارای یک موتور الکتریکی با توانایی تولید 90 اسب‌بخار قدرت است. انرژی مورد نیاز این پیشرانه از طریق مجموعه باتری با ظرفیتی در حدود 28 کیلووات ساعت تامین می‌شود. جالب است بدانید که این مجموعه باتری‌ها، بر خلاف بیش‌تر خودروهای الکتریکی که در کف و زیر پای سرنشین قرار دارند، از زیر به کف خودرو چسبیده‌اند.

ساینا الکتریکی با این باتری‌ها که در مدت زمان 4 ساعت شارژ می‌شود می‌تواند توان مورد نیاز برای پیمایش نزدیک به 200 کیلومتر را برای این اتومبیل فراهم کند. همچنین با قوای فنی نام برده، ساینا الکتریکی در مدتی حدود 12 تا 13 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست ‌می‌یابد و بیشینه سرعت ان نیز به 130 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

از جمله تغییرات این مدل نسبت به نسخه معمولی، بج EV روی در صندوق، قرار گیری زاپاس در محفظه موتور و در کنار مجموعه تولید قدرت و استفاده غیر متعارف از یک صفحه کلید به جای اهرم تعویض دنده است. با توجه به عدم وجود زیرساخت مناسب می‌توان دریافت که ساینا الکتریکی به این زودی‌ها وارد خیابان نخواهد شد. 

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها