کد خبر : 77103

تفاوت سیستم های سوپر کروز کادیلاک و اتوپایلوت تسلا چیست؟

تفاوت سیستم های سوپر کروز کادیلاک و اتوپایلوت تسلا چیست؟

چندین سال است که در خودروهای سواری از سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) استفاده می شود، یعنی به کمک این سیستم، خودرو به طور خودکار تصمیم به انجام کاری می گیرد. به عنوان مثال، کروز کنترل ​اولین سیستم ADAS بود که معرفی شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سایر ویژگی‌های متداول ADAS عبارتند از نور بالای خودکار، پارک خودکار، نظارت بر نقاط کور با کمک تغییر خط، نظارت بر راننده، کنترل فرود از تپه و بسیاری از خدمات دیگر؛ همانطور که امروزه ویژگی های خودرو پیچیده‌تر می‌شوند، خودروسازان از ADAS برای ایمن‌تر کردن تردد استفاده می‌کنند.

دو تا از سیستم‌های پیشرو ADAS در بازار امروز، سوپر کروز کادیلاک و اتوپایلوت تسلا هستند که هر کدام به خودرو اجازه می‌دهند تا برخی از وظایف اصلی رانندگی را بر عهده بگیرد.

سوپر کروز چیست؟

سوپر کروز کادیلاک ادعا می‌کند پیشرفته‌ترین سیستم ADAS موجود در بازار است. این تنها سیستمی است که به صراحت به راننده اجازه می‌دهد دست‌های خود را از روی فرمان بردارد. هنگامی که سوپر کروز فعال است، راننده می‌تواند به کادیلاک تکیه کند و از فضای اطراف لذت ببرد و نگرانی در خصوص رانندگی نخواهد داشت. سوپر کروز فقط در بزرگراه‌ها و آزادراه‌های با دسترسی محدود کار می‌کند.

زمانی که قابلیت سوپر کروز فعال باشد، یک نماد روی داشبورد روشن می‌شود. دکمه‌ای روی فرمان سوپر کروز را درگیر می‌کند و قسمت بالای فرمان سبز می‌درخشد تا به راننده بگوید که برداشتن دست‌ها از روی فرمان بی خطر است. راننده می‌تواند به سادگی با پا گذاشتن روی هر یک از پدال ها، کنترل خودرو را به دست بیاورد. همچنین، اگر سیستم سوپر کروز به خوبی فعال نباشد، به راننده سیگنال می‌دهد که دوباره فرمان را در دست بگیرد.

اتوپایلوت چیست؟

اتوپایلوت تسلا از سال ۲۰۱۴ توسعه یافته است؛ خودرو‌های تسلا که تا سال ۲۰۱۶ ساخته شده اند، نسبت به تسلا‌های جدیدتر، نسخه کمتری از این سیستم دارند. مدل‌های فعلی تسلا دو سیستم اختیاری مجزا ارائه می‌دهند که شامل اتوپایلوت و قابلیت رانندگی کامل می شوند.

سیستم اصلی اتوپایلوت از کروز کنترل تطبیقی ​​"Traffic-Aware" تشکیل شده است که از سرعت خودرو با نزدیک شدن به ترافیک کم می کند. این سیستم همچنین Autosteer را ارائه می‌دهد که تسلا را در یک خط ترافیک مشخص شده نگه می‌دارد.

توجه به این نکته مهم است که اتوپایلوت نیاز به توجه کامل راننده دارد و تسلا گفته که راننده باید همیشه دستان خود را روی فرمان نگه دارد و باید آماده کنترل خودرو باشد.

سیستم اتوپایلوت تسلا به مجموعه‌ای از سنسور‌ها و دوربین‌ها، شامل هشت دوربین خارجی، یک واحد رادار و ۱۲ حسگر اولتراسونیک برای نظارت بر وضعیت ترافیک و متمرکز نگه داشتن تسلا در خط خود متکی است.

سیستم سوپر کروز کادیلاک با دوربینی از جلوی داشبورد، توجه راننده را به جاده جلب می‌کند. اگر کادیلاک متوجه شود که چشمان راننده بسته است یا راننده بیش از چند ثانیه به جاده نگاه می‌کند، یک هشدار به صدا در می‌آید. اگر راننده با برگرداندن توجه خود به جاده جلویی پاسخ ندهد، سوپر کروز غیرفعال می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها