کد خبر : 76782

پل استار 2 | ستاره قطبی از سوئد

پل استار 2 | ستاره قطبی از سوئد

پولستار یکی از نام های جوان در صنعت خودروی جهان است که ارتباط بسیار نزدیکی با ولوو دارد تا جائیکه مخاطبان دنیای خودرو معمولا از ترکیب ولوو پولستار برای اشاره به محصولات آن استفاده می کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران- اما به هرترتیب  پولستار  یک برند مستقل است که اندیشه های رقابتی کمپانی مادر یعنی ولوو را در تولید محصولات فناورانه در راستای رقابت با بزرگانی مانند  تسلا  را دنبال می کند.

سابقه تاسیس پولستار به 1996 میلادی باز می گرد و دفتر مرکزی آن در گوتنبرگ سوئد قرار دارد.

اما، سراغ پولستار 2 مدل 2022 می رویم تا نگاهی به ویژگی های دومین ستاره قطبی داشته باشیم. در طراحی این خودرو همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می کنید، براحتی می توان ردپایی از زبان طراحی ولوو و البته برخی از محصولات جدید جیلی را نیز مشاهده کرد که خوب با توجه به ارتباطات کمپانی های نامبرده چیز عجیبی هم نیست.

خودروی باکیفیت فناورانه در دنیا با 47 هزار دلار چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس)

به هر ترتیب حاصل کار، یک خودروی مینیمال و جذاب است که در صورت بازاریابی موفق می تواند جایگاه مناسبی میان الکتریکی های روز داشته باشد.

خودروی باکیفیت فناورانه در دنیا با 47 هزار دلار چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس)

فضای داخل کابین پولستار 2 نیز حس لوکس فناورانه ها را به بهترین شکل برای بیننده تفسیر می کند. نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر تبلتی بزرگ تنظیمات سیستم سرگرمی، جزئیات کرومی روی فرمان، کنسول اصلی جلو و بخش داخلی درب ها به همراه مواد اولیه باکیفیت موجب شده تا مجموعه ای کم نقص شکل بگیرد.

خودروی باکیفیت فناورانه در دنیا با 47 هزار دلار چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس)

تریم ها

پولستار 2 در تریم های تک موتور و دو موتور ارائه می شود که نمونه اول برچسب قیمت حدودا 47 هزار دلاری و نمونه دیگر 53 هزار دلاری را همراه خود دارند.

از ویژگی های تریم تک موتور پولستار 2 باید به خروجی 231 اسب بخاری پیشرانه و گشتاور 243 پوند فوت اشاره کرد. این مجموعه با جعبه دنده تک سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود. موتور الکتریکی با محور جلو در ارتباط است و انرژی خود را از باتری 78 کیلووات ساعت لیتیوم-یون تامین می کند. برد حرکتی با یکبار شارژ کامل 434 کیلومتر است.

شارژ کامل باتری 8 ساعت طول می کشد. اما با استفاده از فناوری شارژ سریع می توان ظرفیت آنرا طی 30 دقیقه از 10 به 80 درصد رساند.

خودرو طی 7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با 161 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

وزن این تریم برابر با 1994 کیلوگرم است.

در تریم مجهز به 2 موتور الکتریکی، میزان خروجی پیشرانه برابر با 408 اسب بخار و گشتاور 487 پوندفوت محاسبه شده است. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه تک سرعته اتوماتیک استفاده شده است. اینجا با توجه به حضور یک موتور در هر محور، سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

انرژی مورد نیاز پیشرانه از باتری 78 کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی 375 کیلومتر را فراهم کرده است. مشخصات شارژ باتری دقیقا مشابه مدل تک موتوره است.

خودرو طی 4.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز 204 کیلومتر برساعت عنوان شده است.

وزن این تریم 2122 کیلوگرم است.

 
پولستار 2
پولستار 2
پولستار 2
پولستار 2
پولستار 2
پولستار 2
پولستار 2
پولستار 2
 
 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها