کد خبر : 76694

پژو 9x8 | جنون فرانسوی در مسابقات 24 لومان

پژو 9x8 | جنون فرانسوی در مسابقات 24 لومان

شرکت خودروسازی پژو اعلام کرد از محصول اسپرت مسابقات استقامتی خود با نام 9X8 با طراحی عجیب و غریب در ماه جولای تابستان پیش رو، رونمایی خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، تیم پژو توتال انرژی، اعلام کرد که نسخه نهایی خودرو مسابقه ای هیبریدی 9X8 را پیش از شرکت در چهارمین دور مسابقات جهانی استقامت ۲۰۲۲، مسابقه ۶ ساعته مونزا، در ۱۰ جولای معرفی خواهد کرد.

بر این اساس گفته شد 9X8 همچنین در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز  ۲۰۲۳ شرکت خواهد کرد که پژو آن را به عنوان لحظه مهم عصر طلایی جدید مسابقات استقامتی توصیف می کند.

گفتنی است 9X8 اولین خودروی مسابقه ‌ای کارخانه ‌ای برتر پژو از زمانی است که در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۱ با موتور دیزلی 908 HDi FAP شرکت کرده و شش سال پیش از مسابقات رالی جهانی خارج شد. این خودرو در ابتدا با تویوتا TS010 و Scuderia Cameron Glickenhaus SCG007 در کلاس خود روبرو خواهد شد، اما استون مارتین، فراری و لامبورگینی همگی در حال کار بر روی محصولات سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خود هستند که باید آن ها را رقبایی جدی برای پژو محسوب کرد.

این خودرو با چهار چرخ متحرک و ترکیب یک توربوشارژر دوقلو 2.6 لیتری V6 با موتور الکتریکی در محور جلو، مجموعاً ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می کند که حداکثر قدرت مجاز در کلاس هایپرکار جدید WEC   محسوب شده و نیروی الکتریکی خود را در باتری های نسل جدید و مجهز به سخت افزار ۹۰۰ ولتی برای ظرفیت شارژ فوق العاده سریع ذخیره می کند.

به گزارش سیناپرس، پژو 9X8 با وجود پیشرانه هیبریدی، دارای یک مخزن سوخت ۹۰ لیتری است که حاوی سوخت مصنوعی ۱۰۰% تجدیدپذیر TotalEnergies بوده و آلایندگی بسیار اندکی تولید می کند.طراحی این محصول جدید پژو  در مقایسه با نمونه اولیه 9X8 که سال گذشته معرفی شد، تغییر چندانی نکرده است.

در این گزارش تصویری می توانید تصاویر رسمی منتشر شده از این غول اسپرت و هیبریدی جدید پژو را مشاهده کنید. مدیران ارشد پژو امید زیادی به موفقیت این محصول در رقابت های پیش روی جهانی دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها