کد خبر : 76429

مقایسه هیوندای کونا 2022 و مزدا CX-30 مدل 2022

مقایسه هیوندای کونا 2022 و مزدا CX-30 مدل 2022

۲ خودرو. هیوندای کونا 2022 و مزدا CX-30 2022 تفاوت و شباهت هایی دارندکه در این گزارش بررسی کرده ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، هیوندای کنا و مزدا CX-30 هر دو جزو خودروهای اقتصادی به شمار می آیند؛ هر دو از ۲۳ هزار دلار شروع می‌شوند. CX-۳۰ با دماغه‌ای بلند، خط پنجره‌های بلند و خطوط صاف، شبیه نسخه کمی بلندتر و با پوشش پلاستیکی هاچ‌بک مزدا ۳ به نظر می‌رسد.

 CX-۳۰ در مقابل کنا بی صدا است؛ به‌روزرسانی ها در نمای جلویی ظاهر آن را مدرن تر کرده است، اما هیوندای چراغ‌های جلوی شاسی‌بلند کوچک، سپر جلوی سیاه‌، گلگیر‌های به روز شده در کنار بدنه جدید و حالت خمیده به جلو را حفظ کرده است.

کنا همچنین دارای دماغه کوتاه‌تری نسبت به CX-۳۰ است، دلیل اصلی این است که مزدا تقریباً ۸ اینچ بلندتر است.  کابین کنا نیز مانند نمای بیرونی آن، بیشتر سرگرم کننده است، شکل‌ها و بافت‌های جالب داشبورد آن را از کسل کننده بودن جلوگیری می‌کند و همه چیز به خوبی مونتاژ شده است.

هیوندای کونا 2022 در مقابل مزدا CX-30 2022 + فیلم

 

هیوندای کونا 2022 در مقابل مزدا CX-30 2022 + فیلم

 

در مقابل، CX-۳۰ یکی از شیک‌ترین فضای داخلی را دارد که می‌توان با قیمت ۳۰ هزار دلار خرید؛  تمام سطوح دارای لایه‌بندی غنی هستند. تمام قطعات متحرک با دقت صیقلی کار می‌کنند. اثاثه یا لوازم داخلی چرمی یا چرم اصل در همه به جز مدل پایه گنجانده شده است.

سیستم اطلاعات سرگرمی پایه هیوندای از یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی استفاده می‌کند، در حالی که سطوح بالای تریم مانند خودروی آزمایشی Limited به یک دستگاه ۱۰.۲۵ اینچی افزایش یافته است. در مقابل، هر CX-۳۰ دارای یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی است که به کنترل‌های پیچیده‌تر روی کنسول متکی است.

هیوندای کونا 2022 در مقابل مزدا CX-30 2022 + فیلم

 

هیوندای کونا 2022 در مقابل مزدا CX-30 2022 + فیلم

 

CX-۳۰ بزرگتر از کنا است، اما از آنجایی که بیشتر این تفاوت در دماغه بلند مزدا است، فضای داخلی آن‌ها به همان اندازه جادار است.

در هر دو کراس اوور فضای زیادی برای راننده ارائه می دهند، اما فضای پای عقب محدود است، مگر اینکه صندلی‌های جلو به خوبی جلو باشند. ظرفیت‌های بار نیز مشابه است: آن‌ها مفیدتر از یک سدان هستند، اما هیچ کدام برای یک SUV جادار نیستند.

طبق اعداد، CX-۳۰ دارای ۲۰.۲ فوت مکعب فضای بار در پشت صندلی عقب و ۴۵.۲ فوت مکعب با تا شدن صندلی عقب است. کنا دارای ۱۹.۲ فوت مکعب در پشت صندلی عقب و ۴۵.۸ فوت مکعب پس از تا شدن است. هیچ یک از کراس اوور‌ها برای یدک کشیدن تریلر رتبه بندی نمی‌شوند. این فضا‌های داخلی به همان اندازه کوچک به هم می‌رسند.

 مدل پایه CX-۳۰ دارای یک موتور بزرگ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ پوند فوت گشتاور است، در حالی که موتور پایه کنا یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ پوند فوت گشتاور است. 

هیوندای کونا 2022 در مقابل مزدا CX-30 2022 + فیلم

 

هیوندای کونا 2022 در مقابل مزدا CX-30 2022 + فیلم

 

مزدا CX-۳۰، ۲۰۲۲ ترکیبی وسوسه‌انگیز از تجمل را ارائه می دهد که شامل سبک، ویژگی‌ها، کیفیت داخلی و شتاب است.

مزدا CX-۳۰، ۲۰۲۲ فرمان کسل‌کننده ای در کنار سیستم اطلاعات سرگرمی نامناسب دارد؛ اما هیوندای کنا ۲۰۲۲  سرگرم کننده‌تر، در عین حال مقرون به صرفه‌تر و کم هزینه‌تر است و کنترل‌های آن بسیار ساده هستند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها