کد خبر : 76073

لکسوس ES مدل 2022 چه تفاوتی با مدل 2019 دارد؟

لکسوس ES مدل 2022 چه تفاوتی با مدل 2019 دارد؟

کمپانی لکسوس به تازگی از نسخه فیس لیفت ES پرده برداشته است که تغییرات اندکی را در ظاهر دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، لوکس سواری برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد و لکسوس ES ۲۰۲۲ شکلی متفاوت از لوکس سواری را ارائه می‌کند که برای بسیاری جذاب است. این خودرو رقیب خودروهایی مانند آئودی A۶ و مرسدس بنز کلاس E است.

مدل پایه با موتور چهار سیلندر و چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود، اما یک V-۶ قدرتمندتر و همچنین یک سیستم هیبریدی کم‌مصرف اختیاری نیز در دسترس است. فضای داخلی آن با مواد مجلل پوشانده شده است، صندلی‌های آن راحت هستند و فناوری‌های زیادی هم برای اهداف کمک راننده و هم برای اهداف سرگرمی و اطلاعات وجود دارد.

لکسوس ES به خریداران امکان انتخاب سه پیشرانه را می‌دهد. ES۲۵۰ از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۲۰۳ اسب بخاری بهره می‌برد و به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. تمام تریم‌های ES۳۵۰ با یک موتور ۳.۵ لیتری V-۶ عرضه می‌شوند که ۳۰۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کنترل می‌شود که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

لکسوس ES فیس لیفت جدید 2022 در مقابل مدل 2019 + فیلم

 

با تمام تریم‌های ES۳۵۰h، انگیزه از یک پیشرانه هیبریدی می‌آید که خروجی خالص ۲۱۵ اسب بخار را ارائه می‌دهد؛ گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) و دیفرانسیل جلو استاندارد هستند. در مسیر آزمایشی ، ES۳۵۰ بنزینی از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در ۶.۱ ثانیه رسید، ES۲۵۰ چهار چرخ متحرک و ES۳۵۰h هیبریدی هر دو به ترتیب در ۸.۱ و ۸.۳ ثانیه سرعت بیشتری را به دست آوردند.

لکسوس ES فیس لیفت جدید 2022 در مقابل مدل 2019 + فیلم

 

این سدان لکسوس هندلینگ و کیفیت سواری قابل قبولی را ارائه می‌دهد که مورد توجه بسیاری از خریداران خودرو‌های لوکس است. برای کسانی که به دنبال هندلینگ شدیدتر هستند، تریم F Sport چرخ‌های بزرگ‌تر و تنظیم تعلیق را اضافه می‌کند که عملکرد محوری بیشتری دارد. 

کابین ES، محیطی شیک را برای مسافران ایجاد می‌کند؛ هر دو ردیف فضای پای کافی را برای پا‌های بلند فراهم می‌کنند و صندلی‌ها پشتیبانی راحت را فراهم می‌کنند.

لکسوس ES فیس لیفت جدید 2022 در مقابل مدل 2019 + فیلم

 

این خودرو به طور استاندارد دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی با صفحه نمایش مرکزی استاندارد ۸.۰ اینچی است و هر دو قابلیت Apple CarPlay و Android Auto برای یکپارچه سازی دستگاه بدون دردسر ارائه می‌شوند. یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر ۱۲.۳ اینچی اختیاری است.

همه مدل‌ها دارای سیستم صوتی ۱۰ بلندگو مجهز به رادیو ماهواره‌ای SiriusXM هستند. لیست امکانات فنی استاندارد همچنین شامل سازگاری با آمازون الکسا، تلفن بلوتوث و پخش موسیقی، نقطه اتصال Wi-Fi، و ناوبری Scout GPS Link است.

لکسوس ES 2019: لکسوس ES ۲۰۱۹ همانند نسل جدید هم در داخل و هم در خارج امکانات خوبی دارد؛ لکسوس ES ۲۰۱۹، ساختار خود را با تویوتا آوالون مشابه جدید به اشتراک می‌گذارد، اما قدرت بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد.

لکسوس ES فیس لیفت جدید 2022 در مقابل مدل 2019 + فیلم

 

اکثر نسخه‌ها دارای یک موتور ۳.۵ لیتری V-۶ با قدرت ۳۰۲ اسب بخار هستند، اما یک موتور هیبریدی چهار سیلندر که ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند جزو گزینه های اختیاری است. در مسیر آزمایشی، ES۳۵۰ مجهز به موتور V-۶ سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه را ارائه داد.

کابین و فضای داخلی ES ۲۰۱۹ بسیار بی صدا بوده، کابین برای سواران بزرگسال در هر دو صندلی جلو و عقب جادار است. صندلی‌ها به خوبی بالشتک شده و برای سفر‌های طولانی مدت به اندازه کافی راحت هستند.

لکسوس ES فیس لیفت جدید 2022 در مقابل مدل 2019 + فیلم

 

مجموعه‌ای از ویژگی‌های لوکس استاندارد هستند، از جمله صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم ۱۰ جهته، سانروف و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو؛ یک صفحه نمایش ۸.۰ اینچی اطلاعات سرگرمی نیز استاندارد است. سیستم ناوبری یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی بزرگتر را به همراه دارد.

لکسوس ES فیس لیفت جدید 2022 در مقابل مدل 2019 + فیلم

 

همراه با سرویس‌های Wi-Fi داخلی، Siri Eyes Free، Apple CarPlay و Amazon Alexa، مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک راننده از جمله ترمز اضطراری خودکار، کمک حفظ بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی ​​استاندارد هستند. تریم‌های برتر دارای ویژگی‌های فانتزی مانند سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۷ بلندگو، سانروف پانوراما، روکش چرمی نیمه آنیلین، نمایشگر هد آپ و ستون فرمان قابل تنظیم هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها