کد خبر : 75800

نگاهی به سوبارو BRZ مدل 2022

نگاهی به سوبارو BRZ مدل 2022

تویوتا جی تی 86، سوبارو بی آر زد و سایون اف آر-اس محصولاتی اسپرت از 3 برند متفاوت هستند که همگی بر اساس یک پلتفرم موفق و جذاب توسعه یافتند. از این رو فقط لوگوی برند موجب تفاوت این محصولات با یکدیگر می شد. جی تی 86 نیز سابقه حضور در بازار ایران را دارد و بسیار نیز محبوب است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، اکنون تصاویر واقعی و خارج از استودیو سوبارو بی آر زد 2022 در دسترس قرار دارد که در ادامه نگاهی دقیق تر به جزئیات آن خواهیم داشت.

تغییرات ظاهری در مقایسه با پلتفرم قبلی را می توان در تصاویر دید. بطور کلی باید گفت طراحی بدنه از سادگی که در گذشته داشت، فاصله گرفته است.  پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر نیز برابر با 228 اسب بخار خروجی و 184 پوندفوت گشتاور دارد.

این پلتفرم هیچ گاه معرف یک اسپرت سریع و میدان دار در زمینه سرعت و شتاب نبوده است، موردی که شاید با ظاهر و طراحی آن هیچگونه همخوانی ندارد. در مدل جدید نیز شاخص صفر تا 96 کیلومتر برابر با 6.5 ثانیه برای نمونه مجهز به جعبه دنده دستی و 6 ثانیه برای مدل اتوماتیک محاسبه شده است.

بی آز زد؛ اسپرت زیبا و تنبل ژاپنی! (+فیلم)

 

بی آز زد؛ اسپرت زیبا و تنبل ژاپنی! (+فیلم)

شاخص مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر برابر با 9.8 لیتر، در بزرگراه 7.1 لیتر و در حالت ترکیبی 8.7 لیتر گزارش شده است.

رینگ های استاندارد در اندازه 18 اینچی ارائه می شوند و از لاستیک های فاق کوتاه میشلن نیز برای آن استفاده شده است.

داخل کابین از مواد اولیه باکیفیت و طراحی کاملا اسپرت بهره می برد. برای نمایش اطلاعات کیلومتر از نمایشگر دیجیتال 7 اینچی استفاده شده است. نمایشگر اصلی کنسول جلو از نوع لمسی 8 اینچی انتخاب شده کهدر مقایسه با مدل قبلی 1 اینچ بزرگ تر شده است.

بی آز زد؛ اسپرت زیبا و تنبل ژاپنی! (+فیلم)

از دیگر امکانات می توان به استارت دکمه ای، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو در حالت بی سیم و مسیریاب ماهواره ای اشاره کرد. نمایشگرهای ال ایی دیی دایره ای سیستم تهویه نیز بسیار جالب طراحی شده اند و ترکیب خاصی از فناوری و رویکرد طراحی رترو را ارائه می دهند.

در بخش ایمنی نیز می توان به کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، نوربالای تطبیقی و ... اشاره کرد.

قیمت پایه خودرو حدود 29 هزار دلار است. در تصاویری که برای این مطلب استفاده شده، آپشن فعال برچسب قیمت را به 33290 دلار رسانده است.

 
 
 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها