کد خبر : 75638

نگاهی کوتاه به مرسدس بنز EQS شاسی بلند

نگاهی کوتاه به مرسدس بنز EQS شاسی بلند

مرسدس بنز از SUV الکتریکی جدید EQS خود که در ایالات متحده ساخته شده است رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، مرسدس بنز طی چند روز اخیر از SUV جدید EQS خود یا همان اولین شاسی بلند تمام الکتریکی خود که برای بازار آمریکا ساخته شده است، رونمایی کرد.

این وسیله نقلیه سدان EQS است که سال گذشته عرضه شد، اما این‌ بار با صندلی برای حداکثر هفت نفر و حالت بلندتر و نرم‌تر. طبق گفته مرسدس بنز، انتظار می‌رود این خودرو رقیب تسلا مدل X و BMW iX باشد.

مانند سدان، EQS SUV دارای یک فضای داخلی با فناوری است که شامل سه صفحه نمایش است که تقریباً کل صفحه ابزار را پوشش می دهد. یک سطح شیشه ای منحنی ۵۶ اینچی روی صفحه نمایش ها را می پوشاند که یکی از آنها صفحه سرنشین است که برای راننده قابل مشاهده نیست.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مرسدس بنز با سدان لوکس EQS و سدان اجرایی اسپرت EQE، وارد عصر جدید و تمام الکتریکی در بخش‌های بالای بازار شده است.»

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود این SUV در ماه‌های آینده در کارخانه مرسدس بنز در توسکالوزا، آلاباما تولید شود و در اواخر سال ۲۰۲۲ وارد نمایشگاه‌های آمریکا شود. تولید در آمریکا بخشی از برنامه های این خودروساز آلمانی برای تولید هشت خودروی تمام الکتریکی جدید در هفت سایت در سه قاره است.

مرسدس بنز قیمت شاسی بلند EQS را اعلام نکرده است، اما احتمالاً قیمت آن از ۱۰۰هزار دلار خواهد گذشت. قیمت مدل های سدان EQS تقریباً از ۱۰۲هزار دلار و ۱۲۶هزار دلار شروع می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها