کد خبر : 75561

اختصاصی خودروتک،

پیکاپ کینگ‌لینگ Taga H، به زودی در بازار ایران | مشخصات فنی، آپشن و قیمت

پیکاپ کینگ‌لینگ Taga H، به زودی در بازار ایران | مشخصات فنی، آپشن و قیمت

بازار وانت‌های تنومند چینی به زودی با یک عضو جدید آشنا خواهد شد. این خودرو تاگا H از شرکت Qingling است که در واقع بر اساس ایسوزو D-Max ژاپنی ساخته شده است.

به گزارش خودروتک ، پروژه کینگ‌لینگ تاگا سال 2017 استارت خورد. خودرویی که بر اساس یک قرارداد مشارکت همکاری بین طرف چینی و ایسوزو ژاپن تولید شد. نسخه H این خودرو که سال 2021 معرفی شد، با تغییرات محسوس در مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی به طور حتم می‌تواند زنگ خطری برای سایر پیکاپ‌های چینی حاضر در بازار کشور باشد.

این خودرو چندی پیش با پوشش استتاری در خیابان‌های کشور دیده شد که خبر از انجام تست‌های میدانی به منظور کسب مجوزهای لازم می‌دهد. این محصول قرار است توسط شرکت پادرا دیزل مونتاژ و راهی بازار شود.

پیش از این گروه بهمن با عرضه پیکاپ ایسوزو D-Max تجربه نه‌چندان موفقی را ثبت کرده بود. با این حال با توجه به رابطه مناسب با خودروسازان چینی، دست‌کم روی کاغذ شرایط برای فروش بهتر تاگا H فراهم است.

بررسی آپشن‌ها و تجهیزات کینگ‌لینگ تاگا H

با توجه به شرایط رقابتی در بازار پیکاپ‌های چینی کشور، بعید به نظر می‌رسد شرکت عرضه‌کننده سراغ نسخه پایه آن برود.

این یعنی با خودرویی روبرو هستیم که به طور حتم دارای آپشن‌هایی مانند استارت دکمه‌ای، آینه‌های تاشو برقی با گرم‌کن، پشت آمپر دیجیتال، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت، تهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، شارژر USB ردیف عقب، صندلی ۸ حالته برقی راننده، صندلی چرم مصنوعی، کروز کنترل و گرم‌کن صندلی‌های جلو خواهد بود.

بررسی مشخصات فنی کینگ‌لینگ تاگا H

این محصول در بازار چین با دو پیشرانه 3 لیتری توربودیزل و 1.8 لیتری توربو بنزینی عرضه می‌شود. با توجه به بی‌میلی مشتریان ایرانی به خرید محصولات گازوئیل‌سوز، پیش‌بینی می‌شود پادرا نسخه بنزینی را روانه بازار کند.

تاگا H با این پیشرانه می‌تواند 231 اسب‌بخار نیرو و 310 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی منتقل می‌شود. خبر خوب این است که نسخه عرضه شده در کشور با سیستم انتقال قدرت دو محور خواهد بود.

از نظر ابعاد با طولی نزدیک به 5.3 متر می‌توان آن را در حد و اندازه‌های کی‌ام‌سی T8 کرمان موتور تلقی کرد.

حجم باک 76 و سایز لاستیک آن نیز 245.70 میلی‌متری 17 اینچی اعلام شده است.

بررسی قیمت و رقبای کینگ‌لینگ تاگا H

با توجه به سقف قیمتی حدود 137 هزار یوانی این خودرو که معادل 22 هزار دلار است، انتظار داریم با پیکاپی در بازه قیمت 850 تا 900 میلیون تومان روبرو شویم.

کینگ لینگ تاگا H

تاگا H در بازار ایران رقبای سرسختی دارد. از آمیکو آسنا دنده‌ای گرفته تا فوتون تونلند. پیکاپ کلوت مکث موتور و البته یواز پیکاپ روسی نیز می‌توانند برای این محصول چینی خطرآفرین باشند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها