کد خبر : 75547

بررسی رولزرویس اسپکتر برقی | وقتی سنتی ترین خودروساز دنیا هم برقی می شود

بررسی رولزرویس اسپکتر برقی | وقتی سنتی ترین خودروساز دنیا هم برقی می شود

رولزرویس اسپکتر (Spectre) به عنوان جانشین فانتوم کوپه با عرضه مدل جدید الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۳ تولید و در بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، پارامترهای مهندسی برای ساخت و تولید اسپکتر اکنون در حال تنظیم هستند،زیرا این شرکت برنامه آزمایشی تقریباً دو ساله را برای تولید این محصول آغاز می‌ کند.

رولزرویس اسپکتر فراتر از یک رولزرویس الکتریکی بوده و ابعاد و امکانات این اتومبیل بسیار جذاب است. این شرکت تصمیم به تولید جایگزینی برای مدل Wraith کوپه و داون کانورتیبل گرفته است و هیچ سفارش دیگری برای ساخت این دو مدل گرفته نمی شود و آخرین خودروها در اوایل سال ۲۰۲۳ ساخته می شوند.

در نتیجه، رولزرویس فضایی را برای تولید اسپکتر ایجاد کرده تا بتواند نقش یک مدل دو در بزرگتر از Wraith یا Dawn در این محدوده ایفا کند.

تورستن مولر اوتووس (Torsten Müller-Ötvös) رئیس رولزرویس گفت: این مهم است که اسپکتر نقشی فراتر از یک خودروی الکتریکی داشته باشد. او اضافه کرد موقعیت قرارگیری چارچوب آلومینیومی مدولار و معماری لوکس رولزرویس برای این مدل بسیار فراتر از مدل ‌های فانتوم، گوست و کولینان است که از این پلت فرم مشترک استفاده می ‌کنند.

در بین محورها یک بسته باتری ۷۰۰  کیلوگرمی قرار دارد که یک پروژه مشترک بین رولزرویس و شرکت مادر یعنی بی ام و (BMW) است که از کبالت و لیتیوم استخراج شده از منابع استرالیا و مراکش استفاده می کند. گفتنی است که به جز وزن باتری، هیچ جزئیات فنی دیگری از این مدل هنوز تایید نشده است. 

با این حال، میهیار ایوبی (Mihiar Ayoubi) مدیر بخش مهندسی رولزرویس، جزییات بیشتری در مورد توسعه فنی گسترده تر اسپکتر و پیشرفت اولیه آن ارائه کرد. برای مثال باتری نقش کلیدی در شکل گیری کلی این خودرو دارد. به گزارش سیناپرس، زیر اسپکتر کاملاً مسطح است تا کفی صاف برای بهبود کارایی آیرودینامیکی ایجاد شود. نصب باتری همچنین توزیع وزن بهتر از جلو به عقب را برای بهبود راحتی سواری و فرمان پذیری و مرکز ثقل پایین امکان پذیر می کند.

علاوه بر این، مزایای آکوستیک داشته و به رولز رویس اجازه می دهد ۱۲۰ کیلوگرم کمتر عایق صوتی نسبت به مدل فانتوم استفاده کند. 

رولزرویس تایید کرده است که این خودرو در مرحله تولید بر روی چرخ‌های ۲۳ اینچی سوار می‌ شود که بزرگ ‌ترین خودروی کوپه از زمان بوگاتی رویال در سال ۱۹۲۶ خواهد بود و از یک موتور دوقلو با یک پیشران در هر محور برای چهار چرخ استفاده می ‌کند.

فناوری شاسی آن شبیه به مدل های دیگر رولزرویس بوده و دارای فرمان پذیری چرخ‌های عقب و سیستم‌های ضد غلتش فعال نیز است و از نظر ظاهری، طراحی چراغ ‌های جلوی فانتوم کوپه را دارا خواهد بود.

ایوبی گفت: این مدل الکتریکی در مجموع، ۷۰۰۰ متر کابل و سیم کشی برقی دارد در حالی که یک خودروی معمولی درجه یک حدود ۲۰۰۰ متر سیم کشی خواهد داشت.

ایوبی گفت: این خودرو دارای یک سخت افزار بسیار یکپارچه همگام با نرم افزار هوشمند است. در این خودرو سیستم های چند کانالی و چند کنترلی داریم و الگوریتم هایی را برای هماهنگ کردن کار این سیستم ها ایجاد کرده ایم. به گزارش سیناپرس، ما ۲۵ برابر الگوریتم های بیشتری در این خودرو خواهیم داشت. هزار عملکرد سطح بالا با حداکثر ۲۵ هزار عملکرد فرعی وجود دارد. ۱۴۱ هزار و ۲۰۰ تابع ارسال و دریافت پیام در این خودرو وجود دارد که هر کدام با تلورانس ۲۵ میلی ثانیه کار می کنند و هیچ وقت نباید از کار بیفتند. 

او افزود: این خودرو در شرایط مختلف جوی و در کشورهای مختلف و حدود ۲/۵ میلیون کیلومتر آزمایش شده و بیش از ۳۰ نمونه اولیه از آن ساخته خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، یکی از جنبه‌هایی که هنوز در توسعه این مدل مورد بحث قرار دارد این است که دقیقاً چه صدایی از خودروی برقی در بیرون منتشر ‌کند تا عابران پیاده را از حضور خود آگاه کند. مدل ‌های رولزرویس به دلیل عملکرد آرام خود مشهور هستند اما عدم وجود موتور و سیستم اگزوز در اسپکتر می ‌تواند به بی صدایی مطلق آن منجر شود.

میهیار ایوبی، مدیر مهندسی گفت: اگزوز، موتور، باد و لاستیک‌ها در ایجاد صدا نقش دارند. ما می‌ توانیم به مشتری این امکان را بدهیم که سر و صدا یا سکوت مطلق را طبق خواسته خود انتخاب کند. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها