کد خبر : 75446

لکسوس RZ450e | همان تویوتا bZ4X

لکسوس RZ450e | همان تویوتا bZ4X

لکسوس RZ 450e نسخه جدید تویوتا bZ4X محسوب می شود که چند وقت پیش توسط کمپانی تویوتا معرفی شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اکنون هیچ شیشه ثابتی در پشت در‌ب های عقب وجود ندارد؛ لکسوس تصمیم گرفته است از یک  پنل مشکی براق برای فعال کردن سقف شناور استفاده کند. همه ستون‌ها سیاه هستند، همچنین آینه‌های جانبی پایین‌تر از روی در‌ها نصب شده‌اند، یک بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که چراغ‌های جلو شکل متفاوتی دارند.

نسخه جدید لکسوس در مقایسه با خودرو‌های الکتریکی مشابه تویوتا و سوبارو، اسپویلر سقفی دو تکه جدیدتری دارد.

در داخل تغییرات متفاوتی به چشم می خورد؛ اکنون داشبورد آن منحصر به شاسی‌بلند الکتریکی اختصاصی لکسوس است، به عنوان مثال، دسته ابزار دیجیتال به جای اینکه در bZ۴X و Solterra نصب شود، در فاصله معمولی از راننده قرار گرفته است.

صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی بزرگتر از سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی دو مدل دیگر است. به نظر می‌رسد امکانات بیشتری در کنسول مرکزی وجود دارد؛ همچنین اکنون دریچه‌های هوا در بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرند تا در زیر آن؛ نکته جالب این خودرو قرار گیری دکمه استارت/ایست است که اکنون در سمت چپ دریچه‌های هوای مرکزی قرار دارد.

دریچه‌های جانبی به جای عمودی به صورت افقی چیده شده اند و کنسول بین صندلی‌ها کنترل‌های کمتری نسبت به آنچه در مدل‌های تویوتا و سوبارو وجود داشت، دارد.

 RZ فقط تمام چرخ متحرک است و از تنظیماتی با عنوان "Direct۴" استفاده می‌کند.

با این حال، ۴۵۰e به لطف یک موتور الکتریکی با توان ۱۵۰ کیلووات در جلو و یک موتور الکترونیکی ۸۰ کیلووات در عقب، عملکرد بهتری دارد. این دو در مجموع ۲۳۰ کیلووات را تولید می‌کنند که به ۳۰۸ اسب بخار می‌رسد که نشان دهنده افزایش قابل توجه ۹۳ اسب بخار نسبت به سوبارو و تویوتا bZ۴X مجهز به AWD با قدرت مجموع ۲۱۵ اسب بخار است.

هنوز هیچ صحبتی در مورد گشتاور وجود ندارد، اما باید به بیش از ۳۳۶ نیوتن متر افزایش یافته باشد. بسته باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی حمل می‌شود و لکسوس تخمین می‌زند که برای ۳۶۲ کیلومتر توانایی کافی دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها