کد خبر : 75417

مقایسه کیا سلتون و نیسان کیکس + تصاویر

مقایسه کیا سلتون و نیسان کیکس + تصاویر

کیا سلتوس به عنوان محصول مدل ۲۰۲۱ روانه بازار آمریکا شده، اما کره‌ای‌ها در همین زمان اندک نیز تغییراتی برای مدل ۲۰۲۲ این خودرو در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، در سری شاسی بلند‌های کیا، سلتوس جزو خودروهای ساب کامپکت به شمار می آید که در اندازه‌ای مناسب طراحی شده است. سلتوس پلت فرم و قوای محرکه خود را با هیوندای کنا به اشتراک می‌گذارد که باعث می شود این خودرو در رانندگی جذاب باشد و در عین حال مصرف سوخت خوبی را ارائه دهد.

مدل‌های پایه از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برند، اما تریم‌های لوکس با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر با ۱۷۵ اسب بخار قدرت عرضه می‌شوند. در حالی که مدل پایه LX به صورت استاندارد با ویژگی‌های محبوب کمک راننده ارائه می‌شود و فهرست مناسبی از تجهیزات اطلاعات سرگرمی استاندارد را ارائه می‌کند، سایر تریم‌ها با مجموعه‌ای از گزینه‌های موجود ارائه می شود.

اکنون این خودرو برای سال 2022 دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک راننده، از جمله ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ بین خطوط و چراغ‌های جلوی خودکار است. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر ۱۰.۳ اینچی در حال حاضر در سطوح بیشتری از تریم سلتوس استاندارد است و همه به جز تریم LX اکنون با کنترل آب و هوای خودکار و استارت از راه دور عرضه می‌شوند.

کیا سلتوس 2022 در مقابل نیسان کیکس + فیلم

 

  سلتوس سواری محکمی را ارائه می‌دهد و هندلینگ برای یک شاسی بلند تیز است؛ این خودرو از رقبای دیگر مانند جیپ کامپس و میتسوبیشی اوتلندر اسپرت بهتر عمل می کند.

در داخل، سلتوس فضای بار خوبی را ارائه می کند؛ مواد به کار رفته در کل کابین به خوبی انتخاب شده است، نور محیط داخلی در مدل سطح‌بالای SX استاندارد است.

کیا سلتوس 2022 در مقابل نیسان کیکس + فیلم

 

همه مدل‌های سلتوس دارای صفحه نمایش لمسی سرگرمی با اپل کارپلی و اتواندروید خواهند بود، اما واحد ۱۰.۳ اینچی اختیاری یکی از گزینه‌های موجود است و در همه به‌جز LX پایه استاندارد است.

کیا سلتوس 2022 در مقابل نیسان کیکس + فیلم

 

 بسته به مدلی که انتخاب می‌شود، سلتوس همچنین می‌تواند به یک پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند، حداکثر سه درگاه USB، یک نمایشگر هد آپ و یک صفحه نمایش رنگی ۷.۰ اینچی در دسته گیج مجهز شود. سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو نیز اختیاری خواهد بود و دارای توری بلندگو‌هایی با بافت فراکتال است.

نیسان کیکس 2022: نقطه قوت این خودرو قیمت آن است که با توجه به امکانات مناسبی که ارائه می کند، برچسب قیمتی مناسبی دارد؛ این خودرو را می توان یکی از کم‌هزینه‌ترین گزینه‌های امروزی دانست.

کیا سلتوس 2022 در مقابل نیسان کیکس + فیلم

 

در حالی که ممکن است به نظر نرسد، اما کیکس دارای یک کابین نسبتا جادار است؛ یک موتور چهار سیلندر کم مصرف و یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته استاندارد هستند؛ کیکس فقط با دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود، بنابراین افرادی که به دنبال یک خودرو آفرودی هستند، می توانند روی آن حساب کنند.

کیا سلتوس 2022 در مقابل نیسان کیکس + فیلم

 

هر مدل کیکس ۲۰۲۲ از یک موتور چهار سیلندر ۱۲۲ اسب بخاری استفاده می‌کند که شتاب کافی، اما به دور از هیجان را ارائه می‌دهد. یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) وظایف تعویض دنده را انجام می‌دهد و چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد و تمام چرخ متحرک ارائه نمی‌شود.

طراحی داخلی نسبت به طراحی بیرونی کاملا به روز نیست و فضای داخلی کاربرپسندی دارد؛ سیستم اطلاعات سرگرمی نیسان یکی از زیباترین رابط‌های موجود در بازار امروزی نیست، اما دارای امکانات به روزی است؛  کیکس S پایه دارای صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی، سیستم صوتی با شش بلندگو و اتصال بلوتوث است، در حالی که نسخه SV میان رده و SR با مشخصات بالا دارای یک صفحه نمایش ۸.۰ اینچی، یک پورت USB-C اضافی و دسترسی هستند.

این خودرو دارای قابلیت NissanConnect از راه دور و سیستم دربان است؛  خریداران SR می‌توانند بسته اختیاری Premium را سفارش دهند که یک سیستم استریوی Bose و یک هات اسپات Wi-Fi را اضافه می‌کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها