کد خبر : 75265

نقطه ضعف و قوت خودرو تیگارد X35

نقطه ضعف و قوت خودرو تیگارد X35

خودرو تیگارد X35 در شرایطی قرار است به بازار عرضه شود که در خصوص کیفیت آن نمی توان از الان نظر داد. چرا که هر خودرویی باید دست کم یک تا دو سال تردد کند تا ضعف و قوت ، میزان استهلاک و عملکرد آن قابل ارزیابی باشد. با این حال در حال حاضر دو نقطه قوت و ضعف را می توان برای تیگارد برشمرد.

به گزارش خودروتک، خودرو تیگارد X35 یکی از خودروهایی است که به نظر می رسد امسال وارد بازار خودرو ایران شود. خودرو تیگارد X35 نامی است که شرکت سانیار موتور پارسیان به عنوان عرضه کننده آن برای آن در نظر گرفته است. خودرو تیگارد X35 همان خودرویی است که در ایران با نام بایک X35 شناخته می شود. خودرو تیگارد X35 در کلاس کراس اوورهای کوچک دسته بندی می شود. اینکه شرکت تیگارد موتور خودرو تیگارد X35 را با چه قیمتی در بازار عرضه کند نقش مهمی در موفقیت آن در بازار شلوغ کراس اوورهای چینی در ایران خواهد داشت.

نقطه قوت خودرو تیگارد X35

خودرو تیگارد X35 در همین نگاه اول یک نقطه قوت دارد که می تواند به جذب شدن مشتریان به آن کمک کند. این نقطه قوت هم طراحی بخش جلو داشبورد این خودرو است. جلو داشبورد اگر چه خلوت و ساده است اما استفاده از طراحی چهارگوش المان ها به جای طراحی رایج دایره و همچنین استفاده ظریف از کروم در کنار طراحی غیرقرینه آن ظاهری خاص به این خودرو بخشیده است.

خودرو تیگارد X35 در ایران عرضه می شود | قیمت خودرو تیگارد X35 در ایران در چه محدوده ای است؟ + عکس

نقطه ضعف تیگارد X35

نقطه ضعفی که در نگاه اول در خصوص خودرو تیگارد X35 می توان به آن اشاره کرد موتور 1500 سی سی توربو آن است، این موتور که معلوم نیست چرا به موتور محبوب عرضه کنندگان خودرو چینی در ایران تبدیل شده 147 اسب بخار قدرت تولید می کند که وقتی آن را در کنار گیربکس CVT این خودرو جمع می زنیم شاید نتواند انتظاری که از رانندگی داریم را برآورده کند. چرا که گیربکس CVT به طور ذاتی نیاز به موتور پرقدرت دارد و با موتور پرقدرت عملکرد بسیار بهتری نشان می دهد.

قیمت خودرو تیگارد X35

هر چند هنوز به طور رسمی قیمت خودرو تیگارد X35 اعلام نشده است اما به نظر می رسد شرکت عرضه کننده قصد دارد با یک قیمت رقابتی تیگارد X35 را به میدان پر رقابت کراس اوورهای چینی در ایران بفرستد. یک منبع آگاه در حاشیه مراسم رونمایی به خبرنگار ما از حدود 650 میلیون تومان برای قیمت این خودرو خبر داد.

به این ترتیب خودرو تیگارد X35 در بازار به جنگ خودروهایی مانند جک S3 خواهد رفت و با این قیمت می توان احتمال داد که در بازار قیمت آن در محدوده 700 میلیون تومان قرار گیرد. پس از رونمایی از چند خودرو چینی با قیمت های نجومی، به نظر می رسد برای تیگارد X35 قیمت گذاری هوشمندانه تری در نظر گرفته شده تا در بازار در ردیف خودروهای فراموش شده قرار نگیرد.

زمان عرضه خودرو تیگارد X35

خودرو تیگارد X35 طبق برنامه ریزی انجام شده حدود 2 تا 3 ماه دیگر یعنی در تابستان 1401 به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی خودرو تیگارد X35

خودرو تیگارد X35 از موتور چهار سیلندر توربو 1500 سی سی بهره می گیرد که قدرت این موتور 147 تا 150 اسب بخار است و گشتاور آن نیز در بیشینه خود به 210 نیوتن متر می رسد. در حاشیه مراسم رونمایی شتاب این خودرو 10 ثانیه ذکر شد که البته باید در عمل دید آیا تیگارد X35 می تواند این مدت زمان را به ثبت برساند یا خیر. قدرت پایین به نسبت وزن حدودا 1500 کیلوگرمی خودرو در کنار گیربکس اتوماتیک، رسیدن به شتاب صفر تا 100 کیلومتر 10 ثانیه را با تردیدهای جدی رو به رو می کند. مصرف سوخت خودرو در 100 کیلومتر ترکیبی هم 7.2 لیتر ذکر شده است.

نام خودرو تیگارد X35 از کجا آمده است؟

آنگونه که شرکت عرضه کننده این خودرو توضیح داده است، نام تیگارد ترکیبی از مخفف ابتدا و انتهای نام ببر و پلنگ در زبان انگلیسی است. Tiger به معنی ببر و Leopard به معنی پلنگ است که برگرفته از روح خودرو تیگارد محصول مشترک دو کشور ایران و چین است.

خودرو تیگارد یا بایک X35 یا سنوا X35 یا بجینگ X3؟

خودرو تیگارد در واقع در ابتدا با نشان تجاری بایک تولید نشد بلکه شرکت خودروسازی بایک این کراس اوور را با نام سنوا تولید کرده و با نام تجاری سنوا X35 عرضه کرد. سنوا X35 از سال 2016 تا 2020 تولید شد و در نهایت با جمع شدن برند سنوا از سوی بایک، در همین سال، سنوا X35 نیز دیگر در شرکت مادر تولید نشد. پس از آن بایک این خودرو را با برند اصلی خود تولید کرد و نام بجینگ X3 را بر آن گذاشت. حالا هم قرار است با نام تیگارد در بازار ایران عرضه شود. البته هر بار ضمن تغییر نام فیس لیفت خودرو نیز انجام شده است که البته تغییرات در بخش جلوی خودرو است.

خودرو تیگارد X35

خودرو تیگارد X35 که قرار است به زودی در ایران شاهد فروش آن باشیم، یک کراس اوور سابکامپکت یا جمع و جور است که این تیپ خودروها امروزه در بازارهای مختلف علاقمندان زیادی پیدا کرده است. اندازه کوچک این مدل کراس اوور آنها را مناسب شهرهای بزرگ و شلوغ کرده است.

طراحی این فیس لیفت به سال 2019 باز می گردد و تغییرات انجام شده روی آن در جهت بروزرسانی آن برای تبدیلش به یک خودرو در سطح طراحی دیگر خودروهای چینی این روزها است. خودروسازان چینی در حال حاضر با سرعت زیادی در حال فیس لیفت محصولات قبلی خود و یا طراحی محصولات جدید براساس زبان طراحی مطابق با مد روز خودرو هستند.

امکانات و آپشن های خودرو تیگارد X35

در دنیای تولید و فروش خودروهای چینی آپشن و امکانات اهمیت زیادی دارد. خودروهای چینی تا رسیدن به کیفیت و کم استهلاکی خودروهای کره ای راه درازی را هنوز در پیش دارند و به همین دلیل فروش آنها وابستگی زیادی به آپشن هایی دارد که برای خودرو در نظر گرفته می شود.

هنوز مشخص نیست که تیگارد X35 با چه آپشن هایی به بازار ایران می رسد اما در مدل های فول عرضه شده آن در دیگر کشورها آپشن های مهمی مانند دوربین 360 درجه ، مجموعه کامل ایربگ ها جانبی و پرده ای و سیستم صوتی باکیفیت به چشم می خورد.

خودرو تیگارد X35 در ایران عرضه می شود | قیمت خودرو تیگارد X35 در ایران در چه محدوده ای است؟ + عکسطراحی داخلی خودرو تیگارد X35

طراحی داخلی خودرو تیگارد X35 از یک نظر بسیار جالب و متفاوت است. برخلاف بسیاری از خودروها که نوعی قرینگی در طراحی جلو داشبور و بالای کنسول در نظر گرفته می شود، در تیگارد X35 طراحان این قرینگی را شکسته و فضایی متفاوت ایجاد کرده اند.

خودرو تیگارد X35 در ایران عرضه می شود | قیمت خودرو تیگارد X35 در ایران در چه محدوده ای است؟ + عکس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها