کد خبر : 75144

مقایسه هیوندای نکسو و تویوتا میرای

مقایسه هیوندای نکسو و تویوتا میرای

در این مطلب به مقایسه هیوندای نکسو و تویوتا میرای پرداخته ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، هیوندای نکسو 2022 در نسل جدید به جای یک موتور بنزینی یا یک پیشرانه هیبریدی، پیشرانه الکتریکی دارد که سوخت آن مانند نزدیک‌ترین رقیب خود، سدان تویوتا میرای از هیدروژن است؛ برد رانندگی آن تا 611 کیلومتر است، اما شتاب آن نسبت به سایر خودرو‌های الکتریکی کمتر است.

مجموعه پیل سوختی ۹۵ کیلوواتی و باتری ۴۰ کیلووات ساعتی هیوندای نکسو یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار با گشتاور ۲۹۱ پوند فوت را تامین می‌کند؛ موتور، چرخ‌های جلو را از طریق یک جعبه دنده تک سرعته به حرکت در می‌آورد. سیستم تمام چرخ متحرک در دسترس نیست.

در آزمایش ها، نکسو توانست در ۸.۴ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ این خودرو سریعتر از میرای است، اما کمی کندتر از هوندا کلاریتی عمل می کند، این رقم شتاب همچنین هیوندای با سوخت هیدروژنی را با کراس اوور‌های کامپکت معمولی و بنزینی همگام می‌کند.

مقایسه هیوندای نکسو ۲۰۲۲ با تویوتا میرای + فیلم

 

نکسو رانندگی هیجان انگیزی را فراهم نمی کند؛ با این حال، فرمان الکتریکی آن به طور مناسب تنظیم شده است. فضای داخلی هیوندای نکسو ۲۰۲۲ مانند دیگر کراس اوورها، پنج سرنشین است؛ بزرگسالان به راحتی در جلو یا در صندلی عقب جا می‌شوند.

مقایسه هیوندای نکسو ۲۰۲۲ با تویوتا میرای + فیلم

 

یک رابط اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی در نکسو استاندارد است و شامل اپل کارپلی و اتواندروید است. ویژگی‌های متصل اضافی با برنامه  هیوندای در دسترس است، که راه‌اندازی موتور از راه دور و مکان‌یابی جایگاه سوخت هیدروژنی را ارائه می‌دهد.

مقایسه هیوندای نکسو ۲۰۲۲ با تویوتا میرای + فیلم

سدان میرای ۲۰۲۲:  این خودرو به خوبی طراحی شده است؛ شتاب گیری از موتور الکتریکی به آرامی انجام می‌شود. میرای یک خودرو با  آلایندگی صفر است که به رانندگان اجازه می‌دهد در عرض چند دقیقه سوخت گیری کنند. 

مقایسه هیوندای نکسو ۲۰۲۲ با تویوتا میرای + فیلم

 

تویوتا میرای از چیزی که نیروگاه الکتریکی سلول سوختی نامیده می‌شود نیرو می‌گیرد، به این معنی که هیدروژن به الکتریسیته تبدیل شود. سلول‌های سوختی با جدا کردن الکترون‌ها از اتم‌های هیدروژن، الکتریسیته ایجاد می‌کنند، سپس هیدروژن برای ایجاد آب به اکسیژن متصل می‌شود، در حالی که الکترون‌ها موتور الکتریکی را تامین می‌کنند، نتیجه یک وسیله نقلیه الکتریکی است که سوخت آن با هیدروژن از یک پمپ به جای الکترون‌های گرفته شده از شبکه برق کشور تامین می‌شود.

مقایسه هیوندای نکسو ۲۰۲۲ با تویوتا میرای + فیلم

 

موتور الکتریکی میرای ۱۸۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که همه آن از طریق یک گیربکس تک سرعته مستقیم به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. اگرچه تویوتا ادعا می‌کند که میرای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به ۹.۱ ثانیه زمان نیاز دارد، ماهیت فوری انتقال قدرت موتور الکتریکی باعث می‌شود که هنگام رانندگی در شهر احساس هیجان بیشتری داشته باشد.

میرای به صورت استاندارد با یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی مشابه آنچه در نسخه‌های رده بالای شاسی بلند تویوتا هایلندر یافت می‌شود ارائه می‌شود. ویژگی‌هایی مانند نقطه اتصال Wi-Fi، سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو، رادیو ماهواره‌ای SiriusXM و ناوبری درون داشبورد، مانند اپل کارپلی و اتواندروید، استاندارد هستند.

مقایسه هیوندای نکسو ۲۰۲۲ با تویوتا میرای + فیلم

 

هر دو نکسو و میرای دارای کیسه هوای استاندارد جلو راننده و سرنشین، کیسه هوای برخورد جانبی جلو، ایربگ سر برخورد جانبی، پیش کشنده کمربند ایمنی جلو، کمربند‌های شانه‌ای جلو قابل تنظیم ارتفاع هستند؛ همچنین دارای ترمز‌های ضد قفل چهار چرخ، کنترل کشش، سیستم‌های پایداری الکترونیکی برای جلوگیری از لغزش، ترمز‌های کاهش تصادف، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم‌های هشدار خروج از خط، سیستم‌های هشدار نقاط کور، دوربین‌های دید عقب، هشدار عبور از مسیر عقب و مانیتور‌های هشدار راننده هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها