کد خبر : 75087

فیات توپولینو | گذر از سیتروئن آمی

فیات توپولینو | گذر از سیتروئن آمی

فیات توپولینو با نام تجاری سیتروئن آمی قرار است از سال ۲۰۲۳ در اروپا عرضه شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نام توپولینو  برای آخرین بار بیش از ۶۰ سال پیش استفاده شد و حالا فیات برنامه‌هایی برای احیای آن با یک خودروی مینی الکتریکی کاملاً جدید دارد. این خودرو از ابتدا طراحی نخواهد شد، بلکه بر اساس یک ماشین با  آلایندگی صفر است که توسط سیتروئن در اروپا به فروش می‌رسد.

بر اساس اطلاعات Automotive News، فیات نسخه‌ای از سیتروئن آمی را دریافت خواهد کرد و اولین نمونه از این مدل قبلاً به نمایندگی‌ها نشان داده شده است. یکی از فروشنده‌ها که این خودرو را شخصاً دیده بود، گفت که این خودرو کمی پیشرفته‌تر از نسخه اصلی سیتروئن است.

در بسیاری از کشور‌های اروپایی، آمی به دلیل قدرت کم و اندازه کوچک آن در دسته خودروها چهار چرخه طبقه بندی می‌شود؛ افراد ۱۴ تا ۱۶ ساله می توانند با آن رانندگی کنند.

فیات توپولینو با نام تجاری سیتروئن آمی دوباره تولید می‌شود

 

انتظار می‌رود که توپولینو  در نسخه‌های مسافری و باری به فروش برسد و همچنین می‌تواند یک مدل کانورتیبل نیز وجود داشته باشد.

آمی با طول ۲.۴۱ متر (۹۵ اینچ) فضایی برای دو بزرگسال دارد و از یک موتور الکتریکی کوچک با حداکثر توان ۸ اسب بخار نیرو می‌گیرد؛ حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت و دارای دایره چرخشی ۷.۲ متری است. بسته باتری ۵.۵ کیلووات ساعتی مسافت ۷۵ کیلومتری را با تایید WLTP با یک بار شارژ فراهم می‌کند.

فیات توپولینو با نام تجاری سیتروئن آمی دوباره تولید می‌شود

 

انتظار می‌رود نسخه فیات از این خودرو با همان مشخصات فنی رونمایی شود، هرچند، طبق گزارش Automotive News، می‌تواند کابین لوکس‌تری داشته باشد. درست مانند سیتروئن آمی،  توپولینو در کارخانه استلانتیس در کنیترا، مراکش مونتاژ خواهد شد.

با ورود توپولینو به خطوط مونتاژ در سال آینده، احتمال دارد تولید این کارخانه به حدود ۳۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دستگاه در سال افزایش یابد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها