کد خبر : 75043

مقایسه تویوتا کمری 2022 و هیوندای سوناتا 2022

مقایسه تویوتا کمری 2022 و هیوندای سوناتا 2022

صرف نظر از تغییرات ظاهری، تمامی مدل‌های تویوتا کمری ۲۰۲۲ از سیستم کنترل آب و هوای خودکار دوناحیه‌ای و گرمکن آینه‌های بغل بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، هیوندای سوناتا ۲۰۲۲ یک سدان خانوادگی است که در کنار ظاهر به روز، دارای امکانات جدیدی است؛ این خودرو در تریم های مختلفی عرضه می شود، از تریم‌های مجهز سطح پایه گرفته تا سه مدل هیبریدی مقرون‌ به‌ صرفه تا مدل‌های پرفورمنس؛  این سدان با مجموعه‌ای از کمک‌های راننده استاندارد و فضای داخلی مجلل عرضه می شود که مملو از ویژگی‌های فنی است.

در داخل صندلی‌های راحت و مکان‌های جاداری وجود دارد؛  سوناتا با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ و سیستم تعلیق اسپرت خود می تواند ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به رقیب خود نسبتاً سریع است؛ در طول آزمایش ها یک سوناتا با این پیشرانه در ۷.۳ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید که نتیجه قابل قبولی در این کلاس است.

تیپ SEL Plus این خودرو به‌صورت استاندارد امکانات پکیج Tech را ارائه می‌دهد: سانروف پاناروما، تاچ‌اسکرین ۱۰.۲۵ اینچی، مسیریابی، سیستم استریوی BOSE و دستیار رانندگی در بزرگراه (Highway Driving Assist). همچنین رنگ زرد دیگر موجود نیست، ولی نسخه جدید N Line Night Edition با تریم، چرخ‌ها و نشان‌های مشکی‌رنگ در دسترس قرار گرفته است.

هیوندای سوناتا در مقابل تویوتا کمری + فیلم

 

تعویض دنده از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انجام می شود؛ سوناتا هیبریدی که یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو را با یک موتور ژنراتور که ترکیبی برای تولید ۱۹۲ اسب بخار قدرت است، جفت می‌کند.

هیوندای سوناتا در مقابل تویوتا کمری + فیلم

 

فضای داخلی سوناتا جذاب است و به نظر می‌رسد ارزشی بیشتر از قیمت‌ پرداختی دارد؛ صندلی عقب راحت و جادار است، مواد به کار رفته با کیفیت هستند و طرح داشبورد ساده و ارگونومیک است. فضای بار ۱۶ فوت مکعبی سوناتا چیزی است که می توان از سدان‌های سایز متوسط ​​انتظار داشت.

هیوندای سوناتا در مقابل تویوتا کمری + فیلم

 

سیستم اطلاعات سرگرمی به یک صفحه نمایش لمسی مرکزی ۸.۰ اینچی متکی است. در مدل‌های SEL با بسته راحتی، مدل‌های SEL Plus و Limited، یک پشت آمپری دیجیتال ۱۲.۳ اینچی نیز وجود دارد. فناوری جدید هیوندای قابلیتی است که آن را Digital Key می‌نامد، که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا از برنامه هیوندای و تلفن هوشمند خود برای باز کردن قفل خودرو با استفاده از ارتباطات میدان نزدیک (NFC) استفاده کنند و عملکرد‌های خاص خودرو را از راه دور انجام دهند. 

 

 

 
 
 

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

تویوتا کمری ۲۰۲۲: این خودرو برخی امکانات نسل قبل را دارد، اما طراحی بیرونی و عملکرد آن مانند قبل نیست؛ پیشرانه چهار سیلندر استاندارد،  برای رانندگی روزانه مقرون به صرفه و مناسب است. نسخه هیبریدی مصرف سوخت را به حداکثر می‌رساند، این باعث می‌شود موتور V-۶ با قدرت ۳۰۱ اسب‌بخار سرعت خود را افزایش دهد، به‌ویژه در کمری TRD تنظیم‌شده اسپورت، که در واقع رانندگی سرگرم‌کننده است.

هیوندای سوناتا در مقابل تویوتا کمری + فیلم

 

با وجود اینکه رقبایی مانند هوندا آکورد و هیوندای سوناتا به طور کلی پیشرفته‌تر هستند، اما تویوتا ویژگی‌های مطلوبی ارائه می دهد که باعث تمایز آن از سایر رقبا می شود که شامل مجموعه کاملی از ویژگی‌های ایمنی فعال استاندارد می شود.

هیوندای سوناتا در مقابل تویوتا کمری + فیلم

 

موتور چهار سیلندر استاندارد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود، اما اعداد شتاب آن ناامید کننده است. نسخه کم‌قدرت‌تر با یک باتری و دو موتور الکتریکی کار می‌کند تا توان کمری هیبریدی که ۳۰۱ اسب بخار قدرت است را تامین کند؛ این موتور در مدل‌های XLE و XSE و همچنین نوع TRD موجود است.

هیوندای سوناتا در مقابل تویوتا کمری + فیلم

 

 تغییراتی جزئی در طراحی و تجهیزات کمری صورت گرفته است. مدل‌های معمولی LE و XLE و همچنین مدل‌های اسپرت‌تر SE و XSE مشمول تغییراتی در جلوپنجره شده‌اند. به‌جز این، ظاهر آن‌ها دقیقاً مثل نسخه سال گذشته است. مدل XLE دارای روکش صندلی متفاوت با طرح استخوان شاه‌ماهی است. مدل SE Hybrid نیز اکنون با پکیج Nightshade موجود است که تریم پنجره، دستگیره‌های درب، چرخ‌ها، نشان‌ها و آینه‌های مشکی‌رنگ را به دنبال دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها