کد خبر : 74953

چرا مرسدس بنز SL43 AMG خودروی مهمی است؟

چرا مرسدس بنز SL43 AMG خودروی مهمی است؟

مرسدس AMG SL۴۳ با یک موتور توربو چهار سیلندر اولین خودروی تولیدی است که از توربوشارژر الکتریکی استفاده می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرسدس AMG SL۴۳ یک موتور V۸ دو توربوشارژ را با یک موتور چهار سیلندر تک توربو جایگزین می‌کند.  خبر بزرگ برای این نسخه از کلاس SL، موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ M۱۳۹ است که تقویت آن از یک موتور توربو شارژر الکتریکی حاصل می‌شود.

این فناوری از همان سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی استفاده می‌کند که استارت ژنراتور را تغذیه می‌کند. به طور خلاصه، یک موتور الکتریکی بسیار کوچک در توربو می‌چرخد تا زمانی که گاز‌های خروجی از اگزوز خارج شوند در نتیجه، مرسدس می‌گوید که این موتور راندمان موتور را افزایش می‌دهد.

این برای راننده چه معنایی دارد؟ موتور چهار سیلندر، ۳۸۱ اسب بخار در ۶۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. در مورد گشتاور، ۴۸۰ نیوتن متر را خواهند داشت که از ۳۲۵۰ دور در دقیقه شروع می‌شود و تا دور ۵۰۰۰ ثابت نگه می‌دارد. سیستم استارت-ژنراتور همچنین می‌تواند ۱۴ اسب بخار اضافی را برای دوره‌های کوتاه اضافه کند که  این از نظر فنی باعث می‌شود SL۴۳ یک نسخه هیبریدی باشد.

مرسدس AMG SL43 با یک توربو چهار سیلندر رونمایی شد

 

این موتور به یک گیربکس MCT نه سرعته مجهز است که نیرو را فقط به چرخ‌های عقب می‌فرستد؛ مرسدس می‌گوید ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۴.۹ ثانیه می‌رسد و به طور کلی، SL سطح پایه به سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

مرسدس AMG SL43 با یک توربو چهار سیلندر رونمایی شد

 چرخ‌های ۱۹ اینچی استاندارد هستند و چرخ‌های ۲۰ اینچی و ۲۱ اینچی نیز جزو گزینه های ختیاری در دسترس هستند. این خودرو تمام ویژگی‌های جالب SL که در SL۵۵ و SL۶۳ بود را دارد که شامل فرمان عقب، حالت‌های رانندگی متعدد، بسته AMG Dynamic Plus و فضای داخلی فوق‌العاده لوکس با  صفحه‌نمایش دیجیتال و جدیدترین سیستم MBUX است.

مرسدس AMG SL43 با یک توربو چهار سیلندر رونمایی شد

 

قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده است و تاکنون اعلام نشده که چه زمانی تولید خواهد شد اما مرسدس گفته به زودی این موضوع را اعلام خواهد کرد.

مرسدس AMG SL43 با یک توربو چهار سیلندر رونمایی شد

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها