کد خبر : 74915

جدال تویوتا یاریس و هوندا فیت

جدال تویوتا یاریس و هوندا فیت

تویوتا یاریس با پلتفرم TNGA طراحی و ساخته شده است و همین امر سبب شد که یک خودروی کاملا متفاوت از این خودروساز ژاپنی به دنیا معرفی شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تویوتا یاریس با وجود اینکه یک خودرو اقتصادی به شمار می آید اما دارای امکانات به روزی است؛ این ساب کامپکت که در سبک‌های بدنه هاچ‌بک و سدان موجود است، مصرف سوخت کمی دارد که باعث می شود هزینه ها صرفه جویی شود.

سیستم تعلیق آن به گونه ای طراحی شده که راننده به خوبی بتواند آن را تنظیم کند؛ این خودرو ویژگی‌های کمک راننده کمتری نسبت به برخی رقبا ارائه می‌دهد. دیفرانسیل جلو در تمام خودرو‌های یاریس ۲۰۲۰ استاندارد است که از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بهره می برد که می تواند ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ پوند فوت گشتاور تولید کند.

سدان یاریس XLE می تواند در 9.6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ این باعث می‌شود سرعت آن نسبت به هوندا فیت، کندتر باشد. هوندا فیت با گیربکس دستی، می تواند در ۸.۲ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد اما یاریس سریعتر از نیسان ورسا است که در ۱۰.۴ ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت رسید، با این حال، در رانندگی روزمره، یاریس احساس ضعف نمی‌کند و تجربه رانندگی کاملاً مطلوبی را ارائه می‌دهد.

مقایسه تویوتا یاریس با هوندا فیت + فیلم تست تصادف

 

کابین یاریس طراحی دلچسبی را ارائه می دهد و از مواد با کیفیت برخوردار است؛ صندلی های جلو راننده راحت هستند، اما صندلی‌های عقب ممکن است برای سرنشینان قد بلندتر مناسب باشند.

تویوتا هاچ بک فضای بار ۱۶ فوت مکعبی را فراهم می‌کند که این مقدار کمتر از رقبایی مانند هاچ بک کیا ریو است.  سدان یاریس، ۱۴ فوت مکعب فضا برای وسایل در صندوق عقب فراهم کرده است؛ سدان ورسا از این نظر از یاریس پیشی می‌گیرد و فضای بار تا ۱۵ فوت مکعب را ارائه می‌دهد.

مقایسه تویوتا یاریس با هوندا فیت + فیلم تست تصادف

 

تویوتا یاریس را به طیف قابل توجهی از ویژگی‌های فنی استاندارد و در دسترس مجهز کرده است. مدل‌های پایه دارای سیستم صوتی با شش بلندگو و صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی هستند.

مقایسه تویوتا یاریس با هوندا فیت + فیلم تست تصادف

 

هوندا فیت: هوندا فیت ۲۰۲۰ را می توان یکی از خودروهایی جادویی دانست که با توجه به فضای بار نسبتا اما کاملا کاربردی است؛ این خودرو در 2 نسخه سدان و هاچ بک عرضه می شود که نسخه هاچ بک ساب کامپکت  فضای بیشتری برای سرنشینان دارد.

مقایسه تویوتا یاریس با هوندا فیت + فیلم تست تصادف

 

تنها تصمیمی که خریداران فیت باید در مورد سیستم انتقال قدرت اتخاذ کنند، انتخاب بین گیربکس شش سرعته دستی و CVT است، اگرچه قدرت برای مدل‌های مجهز به گیربکس  CVT به ۱۲۸ اسب بخار کاهش می‌یابد. اما در دور‌های بالاتر موتور، موتور وزوز می‌کند؛ گیربکس دستی کنترل بیشتری را برای دریافت حداکثر قدرت از موتور فراهم می‌کند.

مقایسه تویوتا یاریس با هوندا فیت + فیلم تست تصادف

 

CVT عمر موتور را کاهش می‌دهد و برای رانندگی رضایت بخش نیست. این خودرو در هنگام رانندگی بر روی اکثر دست اندازهای جاده ، تقریباً منعطف است، به ویژه هنگامی که به لاستیک‌های بزرگ‌تر مدل پایه LX مجهز شده باشد.

فضای داخلی از طراحی خوبی برخوردار است از مواد با کیفیت استفاده شده است؛ کابین فیت در کلاس ساب کامپکت ها قابل توجه است. مخصوصاً قسمت صندلی عقب آن که بسیار جادار است و به طور قابل توجهی فضای پای بیشتری نسبت به هر رقیب دیگر  دارد.

مقایسه تویوتا یاریس با هوندا فیت + فیلم تست تصادف

 

هر فیت ۲۰۲۰ به طور استاندارد دارای اتصال صوتی و تلفن بلوتوث، حداقل یک پورت USB و کنترل‌های اضافی روی فرمان است. صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی که در هر فیت به جز تریم پایه LX یافت می‌شود، قابلیت اپل کارپلی و اتواندروید و دو بلندگوی اضافی را برای سیستم صوتی اضافه می‌کند. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها