کد خبر : 74879

مقایسه کیا فورته و فولکس واگن جتا

مقایسه کیا فورته و فولکس واگن جتا

فورته در چهار تیپ مختلف بنام‌های FE، LXS، GT-Line و GT با پکیج‌های سفارشی تکنولوژی و اسپرت پریمیوم در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیا برای سال ۲۰۲۲ فورته ظاهر تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد که با سپر‌ جلو و عقب به روز شده، جلو پنجره جدید، عناصر روشنایی بیرونی به روز شده و طراحی چرخ‌های جدید تکمیل شده است.

در داخل، یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی جدید ۱۰.۳ اینچی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید کمک راننده به روز شده است؛ همه مدل‌ها اکنون به‌ صورت استاندارد با سیستم کمکی دنبال کردن خطوط ارائه می‌شوند.

سیستم کنترل کروز تطبیقی ​​اختیاری اکنون قابلیتی را ارائه می‌کند که از داده‌های ناوبری برای تنظیم سرعت بر اساس محدودیت‌های سرعت اعلام شده استفاده می‌کند و همچنین می‌تواند خودرو را برای آماده شدن برای پیچ‌ها کُند، کند.

یک پورت شارژ USB را می‌توان در عقب کابین اضافه کرد و کنسول مرکزی فورته برای قرار دادن یک ترمز دستی الکترونیکی جدید با نگه‌داشتن خودکار بازسازی شده است.

کیا فورته 2022 در مقابل فولکس واگن جتا GLI 2022 + فیلم

 

نسخه  GT نه تنها با یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخاری عرضه می‌شود بلکه شتاب بسیار سریع تری را ارائه می‌دهد، از گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته استاندارد (CVT) فورته برای دو کلاچه هفت سرعته یا دستی شش سرعته نیز کنار گذاشته شده است. GT همچنین تقریباً با انواع اقلام لوکس و راحت، از جمله چرخ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های اسپرت، روشنایی داخلی محیط، و پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند عرضه می‌شود.

کیا فورته 2022 در مقابل فولکس واگن جتا GLI 2022 + فیلم

 

فورته دو گزینه موتور متفاوت ارائه می‌دهد: یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار ۲ لیتری که هنگام آزمایش کند عمل کرده  و گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) نیز کمکی نکرد.

 فورته سواری راحت و پایداری را ارائه می‌کند، اما هندلینگ آن به اندازه‌ای که استایل بیرونی الهام گرفته از استینگر نشان می‌دهد، حتی در مدل اسپرت GT؛ فضای داخلی این خودرو با طراحی مینیمالیستی و  مجلل پوشانده شده است.

کیا فورته 2022 در مقابل فولکس واگن جتا GLI 2022 + فیلم

 

 صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی با بلوتوث و بی سیم Apple CarPlay و Android Auto استاندارد است، اما تریم‌های GT-Line و GT با صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی بزرگتر با ناوبری درون داشبورد و رادیو ماهواره‌ای SiriusXM ارائه می‌شوند.

فولکس واگن جتا : برای سال ۲۰۲۲، موتور و گیربکس ثابت باقی می‌مانند، اما تنها یک مدل در خط تولید وجود دارد و با مجموعه‌ای از کمک‌های راننده استاندارد و ویژگی‌ها ارائه می شود. فضای داخلی GLI همچنین از فرمان با روکش چرمی جدید بهره می‌برد.

کیا فورته 2022 در مقابل فولکس واگن جتا GLI 2022 + فیلم

 

 جتا GLI دارای امکاناتی مانند دمپر‌های تطبیقی، پشت آمپری دیجیتال، روکش چرمی، سیستم صوتی قدرتمند، سانروف پانوراما، صندلی‌های جلو تهویه‌شونده و شارژ بی‌سیم است. خریداران همچنان می‌توانند بین گیربکس دستی یا اتوماتیک یکی را انتخاب کنند، اما دومی هزینه اضافی دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها