کد خبر : 74851

مقایسه کیا نیرو و مزدا CX-3

مقایسه کیا نیرو و مزدا CX-3

در این مطلب به مقایسه بین مقایسه کیا نیرو و مزدا CX-3 پرداخته ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کیا نیرو ۲۰۲۲ به عنوان کوچکترین شاسی بلند کیا، جدیدترین امکانات کاربردی در کنار پیشرانه های هیبریدی منحصر به فرد را در یک بسته کوچک ارائه می‌دهد که رقبایی مانند مزدا CX-۳۰ و هیوندای کنا چنین گزینه‌ای را ارائه نمی‌دهند.

پیشرانه‌ی ابتدایی این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری است که با یک موتور الکتریکی ترکیب می‌شود و ۱۳۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخه پلاگین هیبریدی نیز ارائه می‌شود و می‌تواند قبل از درگیر شدن با موتور بنزینی تا 41 کیلومتر با نیروی الکتریکی رانندگی کند.

نیرو به اندازه برخی از رقبای خود رانندگی سرگرم کننده ای را فراهم نمی کند، اما برای خریدارانی که به دنبال یک شاسی بلند با بهره وری سوخت چشمگیر هستند، انتخاب‌های کمی بهتر از هیبریدی نیرو وجود دارد. 

کیا نیرو 2022 در مقابل مزدا CX-30 + فیلم

 

یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه در نیرو به کار برده شده است؛  این سیستم در مجموع ۱۳۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و نیرو را در طی آزمایش  به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در ۸.۶ ثانیه رساند؛ تریم کامل EX Premium با تمام تجهیزات اضافی،  برای انجام همان کار به ۹.۵ ثانیه نیاز داشت.

کیا نیرو 2022 در مقابل مزدا CX-30 + فیلم

 

نسخه پلاگین هیبریدی از همان پیشرانه اصلی مدل استاندارد استفاده می‌کند، البته با باتری بزرگتر برای افزایش برد EV؛ نیرو به راحتی می تواند در جاده‌های ناهموار حرکت کند و یک سواری کنترل شده و پایدار ارائه می‌دهد.

 پاسخ‌های فرمان در نیرو سریع و دقیق هستند؛ LX پایه دارای یک فضای داخلی بدون سر و صدا است که ترکیبی از پلاستیک و پارچه است؛  نیرو از ابتدا به گونه‌ای طراحی شده بود که هیبریدی باشد در نتیجه، فضای بار با بسته باتری آن کاهش نمی‌یابد.

 

کیا نیرو 2022 در مقابل مزدا CX-30 + فیلم

 سیستم اطلاعات و سرگرمی استاندارد یک صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی است، اما یک دستگاه ۱۰.۳ اینچی بزرگتر در سطوح بالاتر نصب شده است. 

مزدا CX-۳۰: شبیه یک هاچ بک اما بلندتر و مقاوم‌تر از مزدا ۳ به نظر می‌رسد و در کنار خودروهایی مانند CX-۵ و CX-۵۰ قرار می‌گیرد؛ طراحی بیرونی خمیده و طراحی کابین آن به CX-۳۰ ظاهری به روز می‌بخشد که تقریباً آن را در رقابت با کراس اوور‌های لوکس ساب کامپکت مانند آئودی Q۳ و بی ام و X۱ قرار می‌دهد، اما قیمت آن بیشتر با شاسی بلند‌های ساب کامپکت معمولی مانند هیوندای کنا و فولکس واگن تائوس است، موتور سطح پایه یک ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری است که شتاب خوبی را ارائه می‌دهد.

 

پکیا نیرو 2022 در مقابل مزدا CX-30 + فیلم

همچنین موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ اختیاری نیز در دسترس است که هندلینگ چابکی را فراهم می کند؛ این خودرو در جاده ها رفتاری اسپرت دارد که مورد پسند برخی علاقمندان به خودرو است.

موتور استاندارد CX-۳۰ یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۶ اسب بخار قدرت است که با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته جفت می‌شود که دنده‌ها را بر اساس شرایط رانندگی عاقلانه انتخاب می‌کند. یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ اختیاری است و ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. 

کیا نیرو 2022 در مقابل مزدا CX-30 + فیلم

 

 CX-۳۰ می تواند در ۸.۱ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ کندتر از رقبایی مانند کنا توربوشارژ، اما بسیار سریعتر از سایر شاسی بلند‌های بدون توربوشارژ مانند نیسان روگ اسپرت و سوبارو کراس‌ترک است. یک CX-۳۰ با موتور اختیاری توربوشارژ زمان‌های شتاب بسیار سریع‌تری را ارائه می‌دهد و زمان صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ۵.۸ ثانیه است.

CX-۳۰، ۲۰۲۲ دارای یک فضای داخلی زیبا و خوش ساخت است که برخی از امکانات آن با مزدا ۳ مشترک است؛ یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در مرکز داشبورد به کار برده شده است که توسط یک دکمه چرخشی روی کنسول مرکزی کنترل می‌شود.

کیا نیرو 2022 در مقابل مزدا CX-30 + فیلم

 

خریداران می‌توانند بین سیستم صوتی هشت یا ۱۲ بلندگو یکی را انتخاب کنند و می‌توانند صندلی‌های جلوی گرم شونده موجود را ارتقا دهند. همراهی با تریم پریمیوم با مشخصات بالا، تودوزی چرمی، درب عقب برقی و سایر اقلام لوکس را اضافه می‌کند که CX-۳۰ را در رقابت با ارائه‌های برند‌های لوکس مانند لکسوس UX و Mini Countryman قرار می‌دهد.

CX-۳۰ با یک صفحه نمایش استاندارد ۸.۸ اینچی و خدمات متصل مزدا ارائه می‌شود که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا از طریق برنامه MyMazda، قفل و باز کردن قفل، راه اندازی از راه دور و نظارت بر خودروی خود را داشته باشند. CX-۳۰ همچنین به بلوتوث استاندارد، دو ورودی USB جلو، و قابلیت Wi-Fi hotspot مجهز است. ویژگی‌های موجود دیگر شامل ادغام Apple CarPlay/Android Auto و رادیو ماهواره‌ای SiriusXM می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها