کد خبر : 74724

نگاه تخصصی به کرولا GR با توضیحات مهندس ارشد تویوتا

نگاه تخصصی به کرولا GR با توضیحات مهندس ارشد تویوتا

نائویوکی ساکاموتو همه خودرو جدید تویوتا را از طراحی موتور گرفته تا جوش‌های شاسی در هاچبک جدید تویوتا را توصیف کرده است و با این ایده که نسخه AWD این خودرو و RAV۴ وجه اشتراک دارند مخالفت می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین، در رونمایی از تویوتا کرولا  GR ۲۰۲۳ ، نائویوکی ساکاموتو، مهندس ارشد تویوتا در این پروژه، در خصوص این خودرو و برخی چالش های آن توضیحاتی را ارائه داد. بنابر ادعای ساکاموتو در ایالات متحده به خودروی جدید تویونا یعنی Yaris GR به دید خودرویی موفق نگاه می‌کنند. برنامه توسعه این خودرو در سال ۲۰۱۸ همزمان با توسعه یاریس شروع شد.

ساکاموتو عنوان می کند؛ کرولا از موتور یاریس استفاده می کند، اما برای آوردن آن به بازار ایالات متحده فکر کردیم که به قدرت بیشتری نیاز داریم، بنابراین تغییراتی را برای این امکان آغاز کردیم. آمریکایی ها خواهان قدرت بیشتری در موتور هستند."

در ادامه بخشی از این گفت و گو را مرور می‌کنیم.

+ اگر هدف شما قدرت بیشتر در موتور بود، چرا از موتور ۴ سیلندر استفاده نکردید؟

- در واقع، موتور جمع و جور برای یک خودروی اسپورت مناسب‌تر است. هرچه بتوانید قطعات  سنگین را نزدیک به مرکز ثقل نگه دارید، عملکرد بهتری دارد؛ بنابراین موتور سبک‌تر بهتر است، همانطور هم ماشین سبک بهتر است.

+پس برای قدرت بیشتر، چه کردید؟ با موتوری مشابه یاریس چگونه قدرت بیشتری گرفتید؟

- آره، ۲۶۸ اسب بخار. ما بوست را افزایش دادیم و برای انجام این کار، نیاز به کاهش فشار برگشتی داشتیم. ما نیاز داشتیم که سوخت بیشتری را وارد کنیم، گازهای خروجی بیشتری را خارج کنیم و این یک فشار برگشتی بالا ایجاد می کند. قراردادن یک شفت تعادل و البته بادامک دوقلو از جمله کارهای دیگر است.

+ چگونه همه چیز را خنک نگه دارید؟

ما تست های زیادی را در مسیر، در تابستان و در زمستان انجام دادیم. ما جلوپنجره را باز کردیم همانطور که می بینید که در مقایسه با کرولای استوک بسیار بزرگتر است. همچنین دریچه‌هایی برای هدایت هوا قرار دادیم؛ حتی در ورودی، ما یک ورودی نازکتر برای سرعت های آهسته تر داریم، تا هوا را به سرعت جابجا کنیم و یک مجرای دیگر زیر آن در دورهای بالاتر باز می شود تا هوای بیشتری به موتور وارد شود.

+ آیا کل شاسی و بدنه با کرولا استوک متفاوت است؟

- شاسی تقویت شده، ۳۴۹ جوش بیشتر و ۲.۷ متر بیشتر درزگیر و چسب بیشتری هم دارد. کف در پشت با استوک متفاوت است تا جایی برای دیفرانسیل ایجاد شود. همچنین برای توزیع بهتر وزن باتری را از جلو به عقب منتقل کردیم. گلگیرهای جلو هم یک تکه هستند، پسوندهای پشتی به صورت پیچ و مهره ای هستند. سقف کربن فقط برای GR است. درب ها همون ماشین استوک هستن. هندسه تعلیق برای جلو از یک نقطه اتصال جدید، ۱۵ میلی متر بالاتر برای بلندتر کردن مرکز رول استفاده می کند، و ما آن را سفت تر و همچنین سبک تر کردیم.

معرفی کرولا GR مدل 2023

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها