کد خبر : 74625

مقایسه مرسدس بنز GLS و ب ام و X7

مقایسه مرسدس بنز GLS و ب ام و X7

ب ام و خودروی x7 را سال پیش معرفی کرد و از این جهت، این خودرو جدید‌ترین عضو خانواده X محسوب می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مرسدس بنز کلاس GLS 2022: این خودرو در دسته شاسی بلندهای لوکس مرسدس بنز قرار دارد که با کابینی مملو از فناوری، جایگاه خود را در کنار سایر بنز‌های سطح بالا به دست آورده است. یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ ۳۶۲ اسب بخاری توسط یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی هدایت می‌شود.

هندلینگ GLS منظم و روان است که رانندگی را سرگرم کننده می‌کند. سیستم تعلیق بادی و چهار چرخ متحرک هر دو استاندارد هستند و GLS می‌تواند به گزینه‌های جدیدی مانند سیستم دوربینی مجهز شود که در جاده، چاله‌ها را تشخیص دهد.

در این خودرو جا برای هفت نفر وجود دارد، مصرف سوخت عالی نیست، اما با سایر رقبای SUV بزرگ مانند لندروور رنج روور و لینکلن نویگیتور همسو است.

مرسدس بنز کلاس GLS 2022 در مقابل بی ام و X7 2022 + فیلم

 

دو مدل موتور ارائه شده که یکی شش سیلندر GLS۴۵۰ و دیگری هشت سیلندر GLS۵۸۰  است که هر دو دارای مقداری هیبریداسیون هستند. موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر توربوشارژ GLS۴۵۰ حدود ۳۶۲ اسب بخار قدرت دارد و GLS۵۸۰ بسیار قدرتمندتر است.

مرسدس بنز کلاس GLS 2022 در مقابل بی ام و X7 2022 + فیلم

 

در مسیر آزمایشی، GLS ۴۵۰ توانست در ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. علیرغم اندازه، کلاس GLS می‌تواند به راحتی در جاده‌های پر پیچ و خم حرکت کند، اما در برابر دست انداز‌ها خیلی اسپرت عمل نمی‌کند.

همه مدل‌ها به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی عرضه می‌شوند، اما مرسدس یک سیستم جدید به نام E-Active Body Control را نیز ارائه می‌کند و از یک دوربین رو به جلو برای شناسایی چاله‌ها استفاده می‌کند که سیستم تعلیق را متناسب با آن تنظیم می‌کند تا سرنشینان آن نواقص جاده را احساس نکنند، این یک فناوری جالب، اما گران است.

مرسدس بنز کلاس GLS 2022 در مقابل بی ام و X7 2022 + فیلم

 

دو نمایشگر دیجیتالی بزرگ ۱۲.۳ اینچی داشبورد را اشغال کرده که یکی به عنوان صفحه نمایشگر قابل تنظیم مجدد برای راننده عمل می‌کند، در حالی که دیگری وظیفه ارائه اطلاعات و سرگرمی را بر عهده دارد.

قابلیت اپل کارپلی و اتواندروید، ناوبری درون داشبورد و نقطه اتصال Wi-Fi روی برد، همه استاندارد هستند. همه مدل‌های GLS با ۱۳ بلندگو Burmester Surround Sound استریو ارائه می‌شوند، اما برای افرادی که راضی نیستند، سیستم صوتی Burmester ۳D با  ۲۶ بلندگو وجود دارد.

بی ام و X7 2022: خودروی بی ام و x۷ بزرگترین شاسی بلند این شرکت است که سطح فوق العاده‌ای از پالایش، عملکرد فنی و تکونولوژی را ارائه می‌دهد. این خودرو قادر است تا ۷ مسافر را در خود جای دهد.

در حالی که فضای بار و صندلی‌های عقب به اندازه رقبایی مانند جیپ گرند واگنیر و مرسدس بنز کلاس GLS جادار نیستند، X۷ رانندگی بهتری را ارائه می‌کند و مجموعه‌ای از پیشرانه‌های مطلوب‌تر را به رخ می‌کشد.

مرسدس بنز کلاس GLS 2022 در مقابل بی ام و X7 2022 + فیلم

 

موتور توربوشارژ ۶ خطی از گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد پشتیبانی می‌کند که می تواند  ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

بی‌ام‌و X۷، ۲۰۲۲ صرف نظر از آنچه در زیر کاپوت بالا قرار دارد، دارای امکانات مجلل و ویژگی‌هایی با تکنولوژی بالا و همچنین فضای داخلی است.  فضای داخلی X۷ بخشی از امکانات شاسی بلند کوچکتر BMW X۵ و بخشی از سری ۷ مجلل را دارد یعنی این خودرو اکنون  مجهز به فناوری مدرن و جادار است.

مرسدس بنز کلاس GLS 2022 در مقابل بی ام و X7 2022 + فیلم

 

بسیاری از ویژگی‌های لوکس در داخل نیز دیده می‌شوند که از جمله می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، فرمان قابل تنظیم برقی و روشنایی داخلی محیط اشاره کرد. 

 هر X۷ دارای ویژگی‌هایی با تکنولوژی بالا است، از جمله یک پشت آمپری کاملا دیجیتال و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۲.۳ اینچی که بر روی داشبورد به کار گرفته شده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی آن نیز می‌تواند با یک دستگیره چرخشی بزرگ روی کنسول مرکزی و همچنین از طریق کنترل‌های حرکتی، کار کند.

مرسدس بنز کلاس GLS 2022 در مقابل بی ام و X7 2022 + فیلم

 

همچنین سیستم صوتی ۱۰ بلندگو، قابلیت Apple CarPlay، ناوبری داخلی و نقطه اتصال Wi-Fi دارد و البته استریو Harman/Kardon و شارژ بی سیم اختیاری هستند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها