کد خبر : 74572

مقایسه تویوتا کرولا 2022 و مزدا 3

مقایسه تویوتا کرولا 2022 و مزدا 3

کرولا کراس 2022 خودرویی جدید از تویوتا است که می خواهد با نیسان روگ رقابت کند و در این خبر با مزدا 3 قیاس شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مزدا ۳، ۲۰۲۲: این خودرو هم به‌عنوان سدان و هم به‌عنوان هاچ‌بک ارائه می‌شود و می‌تواند به سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری، موتور توربوی قوی و امکانات سطح بالایی که در آئودی‌، بی‌ام‌و و بنز‌ به کار رفته، مجهز شود.

اگرچه مزدا قیمت مشابه  هوندا سیویک، تویوتا کرولا و فولکس واگن جتا دارد، اما مزدا در کنار امکانات پیچیده، سبکی ساده را ارائه می‌کند که آن خودرو‌ها نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

مزدا سه موتور چهار سیلندر مختلف را ارائه می‌دهد که با موتور ۲.۰ لیتری در سدان پایه شروع می‌شود. ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد و فقط با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. در پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۸۶ اسب بخار قدرت تولید می‌شود که در کنار سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری ارائه می‌شود.

 خریداران می‌توانند یک گیربکس دستی ۶ سرعته را تهیه کنند، اما تنها در صورتی که از دیفرانسیل جلو استفاده کنند. انتخاب سیستم چهار چرخ متحرک نیازمند یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.

مزدا 3 در مقابل تویوتا کرولا 2022 + فیلم

 

هر دو خودروی هاچ بک و سدان در جاده‌های پر پیچ و خم، سواری باکیفیتی را ارائه می‌دهند.  نمایشگر هدآپ، گرمکن صندلی‌های جلو و روکش‌های چرمی همگی برای بالاترین تریم‌ها در نظر گرفته شده‌اند. با این حال، سدان ۳ و هاچ بک دارای صندلی‌های پشتیبانی و اسکان مسافران راحت هستند. 

مزدا 3 در مقابل تویوتا کرولا 2022 + فیلم

 

یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی اطلاعات و سرگرمی در داخل کابین به صورت استاندارد به کار رفته است و حتی بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر می‌رسد. استفاده از این سیستم آسان است و تنها توسط یک دستگیره چرخشی نصب شده روی کنسول کنترل می‌شود.

کسانی که خواهان قابلیت Apple CarPlay و Android Auto هستند، باید تریم بالاتر را انتخاب کنند و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و رادیو ماهواره‌ای SiriusXM هزینه بیشتری دارد.

مزدا 3 در مقابل تویوتا کرولا 2022 + فیلم

 

تویوتا کرولا ۲۰۲۲: این خودرو به عنوان یک خودروی جمع و جور، دارای ویژگی‌های ایمن است. در حالی که رقبای این خودرو مانند هوندا سیویک و مزدا ۳ برای رانندگی سرگرم کننده‌تر هستند، کرولا کیفیت سواری راحت و مدل‌های اسپرت خود را دارد.

مانند بسیاری از رقبای جمع و جور خود، تویوتا به عنوان یک سدان یا یک هاچ بک ارائه می‌شود. هر دو دارای طراحی‌های متمایز هستند، اما هاچ بک دارای صندلی عقب کوچکتر و فضای بار کمتری نسبت به سدان است. مدل‌های منتخب را می‌توان با گیربکس دستی داشت و این سدان یک پیشرانه هیبریدی با مصرف سوخت استثنایی ارائه می‌دهد.

مزدا 3 در مقابل تویوتا کرولا 2022 + فیلم

 

به‌جز مدل‌های اسپورت‌تر SE و XSE، سدان کرولا از یک ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری استفاده می‌کند که نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به چرخ‌های جلو می‌فرستد. نسخه‌های پیشرفته تر دارای یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری ۱۶۹ اسب بخاری هستند که با یک CVT یا دستی شش سرعته اختیاری جفت می‌شوند.

مزدا 3 در مقابل تویوتا کرولا 2022 + فیلم

 

 در حالی که همه هاچ بک‌ها دارای موتور بزرگتر هستند، تنها سدان دارای پیشرانه هیبریدی است. هم کرولا سدان و هم هاچ بک کیفیت سواری دلپذیری دارند که به اندازه کافی همه دست انداز‌ها را رد می‌کند به جز بدترین دست اندازها؛ کرولا SE و XSE با سیستم تعلیق سفت‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی بزرگ‌تر عرضه می‌شوند.

مزدا 3 در مقابل تویوتا کرولا 2022 + فیلم

 

کرولا سدان همراه با ۴ سیلندر کم مصرف، یک مدل هیبریدی بسیار مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد. داخل کرولا هاچ بک و سدان دارای داشبورد ساده است. سایر موارد از جمله روشنایی داخلی محیطی، کنترل آب و گرمکن صندلی‌های جلو را می توان ارتقاء داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها