کد خبر : 74490

پولستار 2 | پیمایش 400 کیلومتر با یک بار شارژ

پولستار 2 | پیمایش 400 کیلومتر با یک بار شارژ

یک سال پیش بود که پولستار اعلام کرد یک نسخه تک موتوره را ارائه می‌کند؛ این مدل به تازگی به نمایندگی‌های ایالات متحده رسیده است که قیمت اولیه آن ۴۷ هزار و ۲۰۰ دلار برای سفارش در دسترس است. قیمت این خودرو در نیوجرسی ممکن است به ۳۳ هزار و ۴۰۰ دلار برسد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پولستار ۲ تک موتوره قرار است به مدل دو موتوره موجود بپیوندد؛ برآورد شده مسافت قابل پیمایش این خودرو تمام الکتریکی ۴۳۴ کیلومتر باشد که با یک بار شارژ ارائه می‌دهد. موتور به چرخ های جلو نیرو می‌دهد و ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این خودرو تمام الکتریکی قادر است توان خود را از یک بسته باتری ۷۸ کیلووات ساعتی تامین می‌کند، ۷۵ کیلووات ساعت قابل استفاده است. این خودرو تا ۱۵۵ کیلووات شارژ DC را پشتیبانی می‌کند که می‌تواند آن را در ۳۳ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد برساند.

اضافه شدن مدل تک موتوره به پولستار ۲ باعث شده برد آن بیشتر شود؛ نوع دو موتوره برای سال ۲۰۲۲ مسافت ۴۰۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد  که  همچنین اسب بخار و گشتاور بیشتری را ارائه می‌دهد.

پولستار همه انواع بسته‌های ارتقاء Plus یا Pilot را با قیمت ۴۰۰۰ و ۳۲۰۰ دلار ارائه می‌دهد. بسته پلاس دارای یک پمپ حرارتی مکانیکی است که به افزایش برد خودرو کمک می‌کند، همچنین دارای یک فضای داخلی وگان WeaveTech، یک سیستم صوتی Harmon Kardon با ۱۳ بلندگو و یک سقف شیشه‌ای پانوراما است.

 بسته Pilot ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌تری مانند کروز کنترل تطبیقی، کمک خلبان پولستار و نظارت بر نقاط کور را داراست. این شرکت می‌خواهد سال آینده ۶۵ هزار مدل را در سراسر جهان بفروشد و پولستار ۲ تک موتوره باید در این امر کمک کند.

ممکن است مانند سایر خودرو‌های برقی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت نداشته باشند، اما خودروهای الکتریکی نیازی ندارند مانند گذشته برای جذب مشتریان شگفت انگیز باشند. میزان بردی که یک خودرو ارائه می‌دهد هنوز برای خریداران یک عامل تعیین کننده است، اما ۴۳۴ کیلومتری تک موتوره پولستار ۲ باید این متقاعدسازی را آسان‌تر کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها