کد خبر : 74321

شاسی بلند جدید اکسید LX | یک مشت آپشن

شاسی بلند جدید اکسید LX | یک مشت آپشن

اکسید برند خودروی چینی است که فعالیت خود را سال 2017 آغاز کرد و به طور اختصاصی تولید انواع محصولات شاسی بلند را دنبال می کند. مالکیت این برند در اختیار کمپانی مطرح چری اتومبیل قرار دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، یکی از محصولات جدید اکسید که روانه بازار روسیه نیز می شود، کراس اوور ی با نام ال اکس است که در بازار روسیه از حدود 28 هزار دلار آغاز می شود.

یکی از ویژگی های اصلی اکسید ، استفاده از طراحی برتر در مقایسه با سایر برندهای چینی است. در مدل ال اکس نیز همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید همه چیز به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده اند. در بخش دماغه جانمایی جذاب حروف برند EXEED ، عرض جلوپنجره را طی می کند و با چراغ های اصلی جلو هارمونی جذابی را ایجاد کرده است.

در نمای جانبی نیز تفاوت سطح ایجاد شده روی درب ها و نوار کرومی قاب شیشه ها منظره چشم نوازی را ایجاد کرده اند.

چراغ های اصلی عقب الگوی تقریبا غیر تکراری و اختصاصی را ارائه می دهند و در نهایت استفاده از دریچه های اگزوز کرومی که داخل سپر عقب کار شده اند، تور بدنه خودرو را به پایان می رسانند.

رینگ های استاندارد در اندازه های 18 و 19 اینچی ارائه می شوند.

از منظر ابعاد، اکسید ال اکس برابر با 4533 میلیمتر در طول، 1848 میلیمتر در عرض و 1690 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر 2650 میلیمتر است. فاصله از سطح زمین برابر با 185 میلیمتر محاسبه شده است.

 
 

اینکه به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو برای اکسید اشاره کنیم چیز عجیبی نیست یا بهتر است بگوئیم به ارتباط عمیق خودروسازان چینی با این پیشرانه عادت کرده ایم!

این پیشرانه برابر با 147 اسب بخار خروجی دارد تا ال اکس طی 10.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. این مجموعه  با جعبه دنده اتوماتیک هماهنگ شده است.

داخل کابین طراحی جذابی به سبک خودروهای پیشرفته روز را میزبانی می کند که کیفیت مواد اولیه نیز در سطح بسیار مناسبی قرار دارند. از فناورانه های کابین باید به نمایشگرهای دوقلوی دیجیتال برای اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کرد. هر کدام از این نمایشگرها در اندازه 12.3 اینچی انتخاب شده اند و بزرگنمایی آنها نیز 1920 در 720 پیکسل است.

از دیگر امکانات می توان به نور خوشامدگویی، آینه های الکتریکی با تاشوی خودکار، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، درب صندوق عقب بازشونده بدون دخالت دست، ریموت استارت، سیستم گرمایش داخلی ریموت، سیستم صوتی با 6 یا 8 بلندگو، شارژر بی سیم، پشتیبانی از فرمان های صوتی، ناوبری ماهواره ای، نورپردازی هوشمند داخلی، سقف پانورامیک و ... اشاره کرد.

 
 

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: کروز کنترل، ای بی اس، ایی بی دیی، لامپ های ال ایی دیی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، پایداری الکترونیکی، 4  و 6 ایربگ، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، دروبین 360 درجه، نمایش  نقاط کور دید راننده، سنسورهای پارک عقب و جلو، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ... اشاره کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها