کد خبر : 74259

کیا اسپورتیج برقی را دیده بودید؟ + تصاویر

کیا اسپورتیج برقی را دیده بودید؟ + تصاویر

شرکت خودروسازی کیا از محصول اسپورتیج پلاگین هیبریدی جدید خود رونمایی کرده است که دارای برد الکتریکی ادعایی ۷۰ کیلومتری است و در ماه آوریل وارد بازار می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت خودرو سازی کیا از نسخه جدید اسپورتیج پلاگین هیبریدی خود رونمایی کرد که میزان طی مسیر آن با باتری به مراتب افزایش یافته و همچنین انتشار گاز دی ‌اکسید کربن آن ۲۵  گرم در کیلومتر است.

این خودرو که از نظر ظاهری مشابه نسخه های قدیمی تر اسپورتیج دارای موتور احتراقی است، در مجموع ۲۶۱ اسب بخار قدرت داشته و می تواند سرعت صفر تا صد را در  7.9 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این خودرو  نیز ۱۹۱ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

اسپورتیج جدید به لطف موتور 1.6 لیتری T-GDi خود به همراه یک موتور الکتریکی کشش آهنربای دائم ۹۰ اسب بخاری و یک باتری لیتیوم یونی 13.8 کیلووات ساعت می تواند یک خودروی کاربردی شهری و جاده ای محسوب شود.

شرکت کیا موتورز در این رابطه گفت که موتور چهار سیلندر بنزینی این محصول به گونه ای طراحی شده است که بازده سوخت بهینه را در همه شرایط کاری تضمین کند.

این ویژگی های منحصر به فرد، شامل فرآیند احتراق جدید، فناوری های خنک کننده و اقداماتی جهت کاهش اصطکاک، از جمله سیستم مدیریت حرارتی یکپارچه پیشرفته و استفاده از بلبرینگ کم اصطکاک است.

به گفته کیا، این مدل همچنین از جدیدترین استارت ژنراتور هیبریدی و واحد کنترل قدرت هیبریدی کیا استفاده می کند که باعث افزایش کارایی، عملکرد و کاهش سطح NVH هنگام رانندگی می شود.

سیستم شارژ 7.2 کیلوواتی به کار گرفته شده در این محصول  می تواند شارژ کامل را در یک ساعت و 45 دقیقه محقق کند. این ویژگی ها، اسپورتیج جدید را به سریع ترین شارژر هیبریدی پلاگین این برند تا به امروز تبدیل کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها