کد خبر : 74187

مقایسه آئودی S3 و مرسدس بنز A35 AMG

مقایسه آئودی S3 و مرسدس بنز A35 AMG

آئودی S۳ کارایی و فناوری بالا را در یک سدان جمع و جور جذاب ترکیب می‌کند. S۳ علاوه بر ویژگی‌های اسپرت، به لطف صندوق عقب جادار و رتبه‌بندی مصرف سوخت مناسب، در کاربردی بودن نیز عالی است. بر خلاف A۳ که بر اساس آن ساخته شده است، S۳ به عنوان کانورتیبل ارائه نمی‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، این سدان بر اساس مدل پایه ای آئودی ساخته شده است که تقریباً همان کیفیت را دارد؛ ۴ سیلندر توربوشارژ ۲۸۸ اسب بخاری آن شتاب خوبی را به ارمغان می‌آورد و ویژگی‌های فنی فراوان آن  S۳ را در کنار رقبای مدرن‌تر نگه می‌دارد.

تغییرات جزئی برای S۳ سال ۲۰۲۰ شامل اضافه شدن یک مدل Premium با قیمت پایین‌تر به عنوان نقطه ورود برای سری S۳ است. مدل گران قیمت Prestige متوقف شده و فقط تریم‌های Premium و Premium Plus باقی مانده است.

مدل Premium Plus اکنون به صورت استاندارد با سیستم استریو Bang & Olufsen، چراغ‌های جلوی خودکار، درگاه USB برای سرنشینان عقب و آینه‌های بیرونی برقی تاشو همراه با گرما عرضه می‌شود.

 

آئودی S3 2020 در مقابل 2021 مرسدس AMG A35 + فیلم

 

مدل Premium Plus ویزگی هایی از جمله  سیستم استریو با ۱۴ بلندگو Bang & Olufsen، پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند، چراغ‌های جلوی خودکار، سنسور‌های پارک جلو و عقب و صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت با پشتیبانی برقی کمری برای هر دو صندلی دارد.

زیر کاپوت یک موتور ۲.۰ لیتری توربو چهار قرار دارد که ۲۸۸ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته استاندارد منتقل می کند.

آئودی S3 2020 در مقابل 2021 مرسدس AMG A35 + فیلم

 

S۳ با فرمان دقیق، سیستم چهار چرخ متحرک و سیستم تعلیق تنظیم شده ورزشی، دینامیک رانندگی عالی را ارائه می‌دهد. دنده اتوماتیک تعویض سریع را انجام می‌دهد و در مسیر آزمایشی، تنها در ۴.۶ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد، یعنی ۰.۹ ثانیه سریعتر از A۳ استاندارد.

کابین به خوبی ساخته شده است و محیطی درجه یک را مانند همه آئودی‌های امروزی ارائه می دهد. مسافران از صندلی‌های راحت لذت می‌برند که می‌توان آن‌ها را با چرم ناپا با طرح الماس تجهیز کرد، اما فضای داخلی، به‌ویژه صندلی عقب تنگ است. همه مدل‌های S۳ دارای سانروف پانوراما، کنترل خودکار تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و روشنایی داخلی هستند.

آئودی S3 2020 در مقابل 2021 مرسدس AMG A35 + فیلم

 

یک صفحه نمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی اختیاری Virtual Cockpit همه چیز از سرعت خودرو گرفته تا عملکرد‌های ناوبری را ارائه می‌دهد.

مرسدس AMG A۳۵: این خودرو دارای یک موتور توربو چهار سیلندر است که ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید می کنند. A۳۵ مبتنی بر سدان کامپکت مرسدس بنز کلاس A ساخته شده است.

برای سال ۲۰۲۱، مرسدس مانیتورینگ نقاط کور و سیستم نور محیطی ۶۴ رنگی را به لیست تجهیزات استاندارد اضافه می‌کند و این شرکت اکنون به خریداران اجازه می‌دهد تا دستیار داخلی MBUX را به عنوان یک گزینه مستقل مشخص کنند. مرسدس همچنین تایید کرده است که A۳۵ برای مدل سال ۲۰۲۲ در بازار ایالات متحده فروخته نخواهد شد.

آئودی S3 2020 در مقابل 2021 مرسدس AMG A35 + فیلم

 

زیر کاپوت A۳۵ یک موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر AMG قرار دارد که ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد ارائه می‌شود و گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه دارای ویژگی لانچ کنترل است که حداکثر شتاب را از حالت سکون ممکن می‌کند.

آئودی S3 2020 در مقابل 2021 مرسدس AMG A35 + فیلم

 

 در آزمایش ها، این سدان در ۴.۳ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. مطابق با برند AMG، کابین A۳۵ دارای نکات اسپرتی است. فرمان با چرم پیچیده شده و دارای پدال‌هایی برای کنترل گیرکبس دستی اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه است.

آئودی S3 2020 در مقابل 2021 مرسدس AMG A35 + فیلم

 

  کلاس A به‌عنوان کوچک‌ترین مدل AMG، بدون شک برای برخی مناسب خواهد بود و صندلی عقب آن به خوبی بیشتر افراد را در خود جای می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها