کد خبر : 73236

اختصاصی خودروتک،

بایک X35 | محصول جدید دیار خودرو برای بازار ایران

بایک X35 | محصول جدید دیار خودرو برای بازار ایران

بعد از دو کراس‌اوور بایک X25 و سوئیست DX3 گفته می‌شود شرکت دیار خودرو قصد دارد در آینده یک قدبلند چینی دیگر را نیز به سبد فروش خود اضافه کند. این خودرو بایک X35 نام دارد.

به گزارش خودروتک ، دیار خودرو در کارنامه خودرو، همکاری پررنگی با شرکت‌های چینی ثبت کرده است. از سواری‌های سابرینا و سنوا گرفته تا شاسی‌بلندهای هاوال و گریت‌وال. در حوزه پیکاپ‌ها نیز در دوره‌ای توانست با دو مدل وینگل در بازار حضور پیدا کند.

اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت بعد از عرضه بایک X25 و سوئیست DX3 سراغ یک محصول دیگر از کمپانی خودروسازی بایک به اسم X35 رفته است.

حضور این خودرو در بازار ایران می‌تواند ترافیک دوست‌داشتنی را در بین کراس‌اوورهای چینی رقم بزند. در حال حاضر X35 برای تست‌های میدانی و اخذ مجوزهای مربوطه راهی کشور شده است.

بایک X35 که در بازار بومی چین به اسم بیجینگ X3 عرضه می شود از نظر طراحی یک سر و گردن از تمام محصولات اخیر شرکت بالاتر به نظر می‌رسد.

پختگی در طراحی به‌ویژه در خطوط روی جلوپنجره و فرم خاص چراغ‌ها، کراس‌اوور جدید دیار خودرو را بین محصولات موجود شاخص خواهد کرد.

آپشن‌ها و تجهیزات بایک X35

بر اساس کاتالوگ رسمی این خودرو، دست‌کم آپشن‌های استاندارد X35 شامل فرمان برقی، ترمز ABS، EBD، EBA، دو کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایر، سیستم هشداردهنده موانع در قسمت عقب خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، سقف پانوراما باز و بسته کردن آینه‌های جانبی به‌صورت تاشو برقی، سیستم کروز کنترل، فرمان D کات با پوشش چرمی، تریم صندلی چرم، نمایشگر لمسی و ترمز پارک برقی می‌شود.

بد نیست بدانید چراغ‌های جلو و عقب X35 به‌صورت LED در نظر گرفته شده‌اند. هم‌چنین گفته می‌شود مشتری می‌تواند بین رینگ‌های 16 یا 17 اینچی گزینه مدنظر خود را انتخاب کند. تهویه مطبوع خودکار، خروجی برق ۱۲ ولت و نمایشگر ۵ اینچی پشت فرمان را هم به لیست آپشن‌ها اضافه کنید.

مشخصات فنی بایک X25

تا این لحظه اطلاعات دقیقی از مدلی که قرار است راهی خیابان‌های کشور شود، نداریم. با این حال می‌دانیم که X35 با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و تنفس طبیعی تولید می‌شود. مدل اول قدرتی 116 اسب‌بخاری و مدل دیگر قدرتی 150 اسب‌بخاری را ثبت کرده است.

با توجه به حضور گسترده کراس‌اوورهای چینی که از پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کنند، بعید به نظر می‌رسد که دیار خودرو ریسک کند و دست روی مدل 1.5 لیتری تنفس طبیعی بگذارد. هرچه هست، این خودرو دارای یک جعبه‌دنده CVT با ترمزهای دیسکی و سیستم انتقال قدرت FWD محور جلو است.

قیمت بایک X35

بعد از یک دوره حضور کراس‌اوورهای رنگارنگ 850 تا یک میلیارد تومانی اکنون انتظار داریم که دیار خودرو، بایک X35 را با توجه به قیمت جهانی‌اش در کانال قیمتی عرضه کند که باب میل مشتریان بیشتری است.

با در نظر گرفتن قیمت حدود 66 تا 85 هزار یوانی این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد که بایک X35 در صورت حضور در بازار کشور قیمتی زیر 700 میلیون تومان داشته باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها