کد خبر : 73044

اختصاصی خودروتک،

خودروی برقی آیتو M5 | گزینه جدید گروه بهمن برای بازار ایران

خودروی برقی آیتو M5 | گزینه جدید گروه بهمن برای بازار ایران

به نظر می‌رسد فعالیت‌های مربوط به خودروهای برقی از سوی خودروسازان بیشتر شده است. بعد از GX5 سایپا گویا حالا گروه بهمن نیز قصد عرضه یک خودروی برقی به اسم آیتو M5 را دارد.

به گزارش خودروتک ، شاسی‌بلند برقی M5 که شرکت Aito آن را طراحی کرده احتمالاً یکی از خاص‌ترین خودروهای بازار ایران خواهد بود.

فارغ از بحث برقی بودن قوای محرکه، نکته مهم M5 این است که در توسعه آن شرکت هواوی نیز حضور داشته است.

درواقع هواوی برای این محصول یک سیستم‌عامل اختصاصی به اسم Harmony تهیه کرده که به قابلیت‌های هوشمند آن می‌افزاید.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیتو M5 با چه مشخصات و آپشن‌هایی توسط گروه بهمن به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.

آپشن‌ها و تجهیزات آیتو M5

آنطور که در وبسایت سازنده آمده این خودرو با پکیج کاملی از تجهیزات مدرن و آینده‌نگری عرضه شده است. حضور یک نمایشگر 10.4 اینچی برای پشت آمپر و 15.6 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، این محصول را مانند محصولات فضایی کرده است. شارژ بی‌سیم، سقف شیشه‌ای 2 متر مربعی، چراغ‌های تمام LED تطبیق‌پذیر، صندلی با تهویه و ماساژور، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، خروجی USB در تمام بخش‌های خودرو مانند رودری‌ها و سیستم صوتی انحصاری هواوی ازجمله مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو هستند.

اما راستش را بخواهید مهم‌ترین ویژگی خاص این خودرو قابلیت خودران بودن آن است. اگر نسخه اصلی این خودرو که در بازار چین رونمایی شده به ایران بیاید، شاهد خودرویی با رانندگی خودکار سطح 2 هستیم که با 8 دوربین و 12 رادار صوتی می‌توان تا حدودی بدون نیاز به راننده حرکت کند. البته به نظر نمی‌رسد قابلیت خودران این خودرو برای حضور در بازار ایران مجوز داشته باشد.

مشخصات فنی آیتو M5

اگرچه در برخی از منابع به پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی این خودرو اشاره شده ولی این موتور درون‌سوز 125 اسب‌بخاری تنها در قالب یک ژنراتور برای تولید برقی قوای محرکه الکتریکی آن حضور دارد. نسخه پایه M5 مجهز به یک موتور برقی روی محور جلو است ولی نسخه نهایی روی هر محور یک موتور برقی دارد. مدل ابتدایی 428 و نسخه نهایی حدود 500 اسب‌بخار نیرو خواهد داشت.

آیتو در بهترین حالت می‌تواند صفر تا صد را طی 4.4 ثانیه بپیماید که یک رکورد ویژه در بازار ایران به حساب می‌آید. موتور بنزینی این خودرو می‌تواند باتری‌های 40 کیلوواتی M5 را برای پیمایش 1200 کیلومتر در ساعت شارژ کند.

در صورت استفاده از برق مستقیم طی 5 ساعت پکیج باتری‌ها تا 80 درصد شارژ می‌شوند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها