کد خبر : 72968

اختصاصی خودروتک،

بررسی رسپکت بهمن موتور | مشخصات فنی، آپشن‌ها و قیمت

بررسی رسپکت بهمن موتور | مشخصات فنی، آپشن‌ها و قیمت

با موفقیت چری آریزو 6 در سگمنت سدان‌های تشریفاتی و البته جولان این چینی در بازاری بدون رقیب، حالا به نظر می‌رسد که گروه بهمن نیز دست به کار شده و می‌خواهد با محصول جدید خود Respect پاسخی مناسب را ارائه دهد.

به گزارش خودروتک ، گروه بهمن پیش‌تر تجربه نسبتاً خوبی را با دو سدان B30 و B50 در کارنامه خود ثبت کرده بود.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد رسپکت همان سدان Xuandu از شرکت Cowin است. کوین نیز خود یکی از زیرمجموعه‌های چری به حساب می‌آید. شاید جالب باشد بدانید کوین E5 همان چری آریزو 5 و کوین X5 همان چری تیگو 5 است.

مدل فوق که با تلفظ صحیح شواندو خوانده می‌شود درواقع نسخه ارزان‌تر چری آریزو 7 محسوب می‌شود.

آپشن‌ها و تجهیزات رسپکت

گفته می‌شود این خودرو دارای شش کیسه هوا، رینگ‌های 17 اینچی، صندلی‌های چرمی، دوربین 360 درجه، نورپردازی مخفی داخل کابین، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی در شش جهت، تنظیم صندلی شاگرد به صورت برقی در چهار جهت، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز کمکی، برنامه کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سنسور نور و باران، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای و سانروف است که برای خودرویی در سگمنت C معقول به حساب می‌آید.

مشخصات فنی رسپکت

اگرچه استفاده از پیشرانه 1.5 لیتری توربو بین چینی‌های حال حاضر بازار بسیار رواج پیدا کرده است ولی تعبیه کردن این قوای محرکه روی یک سدان که وزنی به مراتب کمتر از یک کراس‌اوور دارد، اتفاق جالبی است. رسپکت می‌تواند 156 اسب‌بخار نیرو را از پیشرانه فوق بیرون بکشد و آن را توسط جعبه‌دنده CVT (9 سرعته شبیه‌سازی شده) به چرخ‌های جلو منتقل کند.

رسپکت یک سدان با ابعاد مناسب خواهد بود. چراکه طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4666، 1825 و 1483 میلی‌متر را نشان می‌دهد. فاصله محوری 2700 میلی‌متری آن نیز می‌تواند خبر خوبی برای فضای پای سرنشینان عقب باشد.

قیمت احتمالی رسپکت

نه فقط چری آریزو 6 بلکه رسپکت می‌تواند رقیبی برای تارا اتوماتیک تازه‌وارد ایران‌خودرو نیز به حساب بیاید. با این حال هنوز رقم مشخصی برای قیمت بهمن رسپکت اعلام نشده ولی گمانه‌زنی‌ها برای قیمتی حدود 700 میلیون تومان است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها