کد خبر : 72890

اختصاصی خودروتک،

بایک روجیانگ X5 | تازه وارد بازار کراس اوورهای چینی

بایک روجیانگ X5 | تازه وارد بازار کراس اوورهای چینی

گفته می‌شود مکث موتور به‌زودی سراغ مونتاژ یک شاسی‌بلند جدید از برند بایک به اسم X5 خواهد رفت. این خودرو به لطف طراحی مدرن و اصولی خود می‌تواند بازی کراس‌اوورهای چینی در کشور را تغییر دهد.

به گزارش خودروتک ، شرکت‌های بزرگ خودروساز چینی اغلب دارای زیرمجموعه‌های متعددی هستند. درست مانند بایک و زیرمجموعه روجیانگ که حالا به نظر می‌رسد وارد فاز همکاری با مکث موتور (زیرمجموعه گروه ماموت) شده است.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد اولین همکاری این دو خودروساز مدلی به اسم X5 است. شاسی‌بلندی که درواقع نسخه مدرن‌تر سنوا X55 به حساب می‌آید.

برند روجیانگ در بازار پرترافیک چین حضوری معقول دارد و آمار فروش بیش از 300 هزار دستگاهی‌اش نشان می‌دهد که علیرغم نام نه‌چندان آشنایش، اقبالی نسبتاً مناسب دارد.

 

بررسی طراحی بایک X5

آنچه در زبان بصری این خودرو دیده می‌شود،‌ یک محافظه‌کاری دوست‌داشتنی است. درست برخلاف بسیاری از تازه‌واردهای بازار که سراغ گرافیک‌های شلوغ و جسور می‌روند. جلوپنجره گسترده با میله‌های عمودی و چراغ‌هایی تیره در نگاه اول بیننده را به یاد محصولات بورگوارد می‌اندازد. البته که برگ برنده X5 محفظه مه‌شکن مثلثی‌اش است.

در نمای پشتی نیز اصراری به استفاده از هندسه تهاجمی نبوده است. چراغ‌هایی کلاسیک و خطوطی نرم این محصول را پخته‌تر از سایر هم‌وطنان خود نشان می‌دهد.

علیرغم رفتار آرام بایک در طراحی بیرونی، در فضای داخلی یک جسارت تند و تیز را شاهد هستیم. به خصوص در طراحی روی فرمان و الگوهای هماهنگ دریچه تهویه مطبوع و دستگیره درب‌ها.

تجهیزات و آپشن‌های بایک X5

اگر لیست منتشر شده آپشن‌های این خودرو به صورت استاندارد باشد آن وقت با یکی از فول‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار روبرو خواهیم بود. یک نمایشگر 1.25 اینچی به‌عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر 12.3 اینچی برای پشت فرمان فضایی کاملاً مدرن را برای آن فراهم می‌آورد.

کروزکنترل، درب صندوق برقی، استارت بدون دکمه، ورود بدون کلید و دوربین ثبت وقایع، فرمان برقی، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای برای تمامی صندلی‌ها، سیستم پایداری ESP، دستیار ترمز EBA، سامانه پایش فشار باد تایر، چراغ‌های خودکار و دوربین 360 درجه ازجمله تجهیزات قابل قبول X5 هستند.

مشخصات فنی بایک X5

پیش‌بینی سختی نیست اگر بگوییم برای این خودرو همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ نصب شده باشد.

خروجی آن 156 اسب‌بخار و 215 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است. البته در یک اتفاق قابل توجه، به جای حضور گیربکس سنتی CVT حالا روی این خودرو یک بلوک 6 سرعته اتوماتیک نصب شده است.

قیمت و رقبای بایک X5

با توجه به شرایط و بازه جدید قیمت کراس‌اوورهای چینی، این محصول که در بازار بومی چین قیمتی حدود 15 تا 20 هزار دلار دارد، می‌تواند در بازار ایران نیز در محدوده 900 تا یک میلیارد تومان به فروش برسد.

تردیدی نیست که در صورت عرضه این خودرو به بازار، در گام شاهد جدال آن با چری تیگو 7 پرو خواهیم بود. البته در ادامه محصولاتی مانند K7 کرمان خودرو، T5 فردا موتور، سوئیست DX7 و حتی دایون Y5 نیز می‌توانند برای بایک X5 به‌عنوان یک رقیب خوب به حساب بیایند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها