کد خبر : 72615

نگاهی به خط تولید تویوتا FJ کروزر + فیلم

نگاهی به خط تولید تویوتا FJ کروزر + فیلم

اگرچه همه‌گیری بیماری کووید-19 و کمبود نیمه‌رساناها بروز وقفه هایی در تولید و نیاز به تنظیم شرایط تولید را به همراه داشته است، اما این شاسی بلند همچنان در خط تولید تویوتا قرار دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران – اف‌جی کروزر یکی از خودروهای شاسی بلند تویوتا است که طی سال های اخیر و حتی پس از توقف عرضه در بازار آمریکا در اواخر سال 2017، محبوبیت خود را حفظ کرده است.

اگرچه طراحی ظاهری اف‌جی کروزر حالتی کلاسیک دارد، اما این خودرو همچنان زنده است و در برخی نقاط جهان می توان یک مدل نو از آن را خریداری کرد.

ویدیویی که به تازگی از خط تولید اف‌جی‌ کروزر منتشر شده ممکن است کمی قدیمی باشد، اما بنابر بیانیه مطبوعاتی اخیر تویوتا، مدل اف‌جی کروزر همچنان تولید می شود.

اگرچه همه‌گیری بیماری کووید-19 و کمبود نیمه‌رساناها بروز وقفه هایی در تولید و نیاز به تنظیم شرایط تولید را به همراه داشته است، اما خودرو شاسی بلند اف‌جی کروزر همچنان در خط تولید تویوتا قرار دارد.

اف‌جی کروزر در سال 2006 معرفی شد و ساخت آن توسط هینو موتورز، یکی از زیرمجموعه های تویوتا، در کارخانه هامورا در ژاپن صورت گرفته و از آنجا به دیگر کشورهای جهان صادر می شد. پس از مدتی وقفه در تولید، مونتاژ اف‌جی کروزر قرار است از یکم فوریه 2022 دوباره آغاز شود، مگر این که به تغییرات بیشتر در برنامه تولید نیاز باشد.

 
 

با اندکی جستجو در وب سایت های تویوتا به نظر می رسد که بازار خاورمیانه یکی از مقاصد خودرو شاسی بلند اف‌جی کروزر با برچسب قیمت پایه 41 هزار دلار است. همچنین، این مدل با قیمت پایه 48 هزار دلار در آفریقای جنوبی و با قیمت پایه 41500 دلار در فیلیپین عرضه خواهد شد. اینها سه نمونه هستند و ممکن است تویوتا اف‌جی کروزر در بازارهای دیگری نیز برای فروش عرضه شود.  

 

در شرایطی که تولید اف‌جی کروزر برای مدتی دیگر ادامه خواهد داشت، تویوتا چندی پیش نگاهی اجمالی به جانشین معنوی آن مجهز به پیشرانه الکتریکی ارائه کرد. در نقشه راه محصولات الکتریکی تویوتا که در ماه دسامبر ارائه شد، در میان چند مدل جدیدی که تصاویر آنها منتشر شد، یک خودرو شاسی بلند آبی رنگ نسبتا کوچک به نام کامپکت کروزر ئی‌وی نیز دیده شد که از یک طراحی ظاهری جعبه ای و تا حدی شبیه به مدل بنزینی اف‌جی کروزر برخوردار بود.

این که کامپکت کروزر ئی‌وی چه زمانی از خط تولید تویوتا خارج خواهد شد، مشخص نیست، اما انتظار نمی رود این امر طی چند سال آینده رخ دهد.

 
 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها