کد خبر : 72219

درگ سنگین بین مرسدس بنز A35 AMG و ب ام و M340 + فیلم

درگ سنگین بین مرسدس بنز A35 AMG و ب ام و M340 + فیلم

هرچند تناسب دقیق میان پیشرانه دو خودرو وجود ندارد اما بنز 176 کیلوگرم وزن کمتری در مقایسه با ب ام و دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران- یک مسابقه جذاب درگ بین بنز و ب ام و به سوژه رسانه های خودرویی طی هفته اخیر مبدل شده است. مسابقه ای که آنرا جنگ شهری از نوع آلمانی تیتر زده اند تا 2 سدان پرفورمنس وارد رقابتی نزدیک شوند.

در خط آغاز، مرسدس آ ام گ آ35 قرار دارد که مقداری از نظر ابعاد کوچکتر از رقیب باواریایی خود به نظر می رسد. البته این کوچکی با توجه به وزن کمتر یک امتیاز مهم نیز محسوب می شود. سدان لوکس مرسدس برابر با 1570 کیلوگرم وزن دارد و در قسمت پیشرانه آن از نمونه 2 لیتری توربو با 302 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر استفاده شده است.

این مجموعه با جعبه دنده 7  سرعته دوکلاچه هماهنگ شده است و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

کمی آنطرف تر در خط آغاز، نماینده ب ام و با مدل ام340آی اکس درایو با 1746 کیلوگرم وزن قرار دارد که در بخش پیشرانه آن از تپنده 6 یلندر 382 اسب بخاری با گشتاور 500 نیوتن متر استفاده شده است. ب ام و 80 اسب بخار و 100 نیوتن متر گشتاور نسب به رقیب خود برتری دارد. سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعل قرار دارد.

هرچند تناسب دقیق میان پیشرانه دو خودرو وجود ندارد اما بنز 176 کیلوگرم وزن کمتری در مقایسه با ب ام و دارد. در مقابل ب ام و با 80 اسب بخار بیشتر و 100 نیوتن برتری در گشتاور قرار دارد تا این بحث میان مخاطبان شکل بگیرد که آیا وزن کمتر می تواند این نابرابری اعداد را جبران کند یا خیر؟

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها