کد خبر : 71712

آشنایی با سیستم پارک خودکار ب ام و

آشنایی با سیستم پارک خودکار ب ام و

رانندگان به خوبی می دانند که شرایط واقعی ترافیک و کوچه های تنگ و باریک با پارکینگ های بسیار دشوار به هیچ عنوان برای سامانه های امروزی کار آسانی نیستند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، گاهی اوقات اندازه گیری جای پارک در فضای واقعی خیابان ها و عجله و سرعت زیاد بقیه مردم، اصلاً این فرصت را به سامانه های کنونی نمی دهد و خود پارک دوبل، یکی از پیچیده ترین بخش های رانندگی بخصوص در شهرهای بسیار پرترافیک است.

مثل این می ماند که به بخش خیلی سختی از بازی کامپیوتر رسیده اید و باید آن را طی کنید تا مرحله بعد بروید و همزمان هم باید جواب مادرتان را هم بدهید. خودروهایی که از پشت می آیند خیلی زود کلافه می شوند و از کوره در می روند، راننده هم باید در کوتاه ترین فرصت ممکن پارک دوبل انجام دهد.

اکثر سامانه ها هم ابتدا برای شرایط ایده ال آزمایشگاهی طراحی می شوند و سرعت عمل آنها به هیچ عنوان در حال حاضر کافی نیست و همیشه جای پارک در خیابان ها و پارکینگ های منازل فضای ایده آل در اختیار نمی گذارند.

ب ام و یک آپشن جدیدی طراحی کرده است که به آن سامانه خودکار «کمک پشتیبان» Backup Assistant می گویند. با فشردن یک دکمه روی صفحه نمایش، این سامانه تمامی دستورهایی که بازوهای راننده به فرمان خودرو داده در 45 متر پیموده شده را ضبط می کند.

بنابر این زمانی که خودرو حین عقب رفتن با مانعی مواجه می شود، به منظور آن که خودرو حین گردش با اطراف و با موانع برخورد نکند خودرو با همان فرمانی که وارد پارکینگ شده از پارکینگ خارج می شود و این کار را از دستورهای ضبط شده هنگام ورود برای خروج استفاده می کند.

به زبان خیلی ساده، وقتی شما می خواهید وارد پارکینگ خود بشوید، دکمه  Backup Assistant [«کمک پشتیبان»] را روی صفحه نمایش فشار می دهید، بعد هم وقتی خواستید از پارکینگ بیرون بیاید، دنده عقب می زنید و کار را به خود خودرو می سپارید.

شاید کمک پشتیبان یا بک آپ اسیستنت به خیره کنندگی پارک بدون راننده نباشد اما تجربه نشان داده است که پارک خودکار بدون راننده ابتدا جذاب است اما به تدریج به فراموشی سپرده می شود اما «کمک پشتیبان» به قدری کاربردی است که به عادت مردم تبدیل خواهد شد.

بسیاری از خریداران خودروهای پرتجمل مثل ب ام و همیشه از این شکایت دارند که به قدری امکانات الکترونیکی در خودرو زیاد شده که یادگیری نحوه استفاده از آنها خودش یک معضل جدید است. همه این امکانات هم منو پشت منو دارند و معمولاً آدم را گیج می کنند.  اما سامانه بک آپ اسیستنت هم ساده است، هم کارایی بالایی دارد. اما همچنان پارک دوبل را باید خودتان انجام دهید، چون سامانه های امروزی، پیچیدگی کافی برای شرایط واقعی زیست در ترافیک های شهرهای بزرگ را پیدا نکرده اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها