کد خبر : 71576

جدال سنگین تسلا مدل S و پورشه تایکان

جدال سنگین تسلا مدل S و پورشه تایکان

در این مطلب قصد داریم دو خودروی هم سگمنت پورشه تایکان و تسلا مدل اس را پیش روی یکدیگر قرار دهیم و نقاط ضعف و قوت‌شان را بررسی کنیم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پورشه تایکان خودرویی جالب است، اما آیا بهتر از تسلا است؟. این سوالی است که بیشتر طرفداران خودروهای پورشه و تسلا می پرسند.  پورشه تایکان دومین خودرو EV آلمانی است. در طرف مقابل تسلا، از جمله خودروهایی است که بیشتر مردم در مورد آن سوال دارند.

مدل S: مدل S اولین طرح تسلا بود که از سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد و اندکی در داخل آن تغییر کرد. چرمی که صندلی‌ها و فرمان را پوشانده است از جنس بسیار خوبی است. از طرف دیگر، صندلی‌ها نسبت به تایکان راحت‌تر هستند. وقتی در جاده پر پیچ و خم هستیم، به خوبی سرنشینان را نگه می دارد و احساس امنیت دارند. گرمکن صندلی‌های جلو و عقب استاندارد هستند، اما تهویه در دسترس نیست.

 هر دو خودرو با سقف‌های شیشه‌ای بزرگ عرضه می‌شوند، اما در‌های عقب تسلا اندازه واقعی بزرگسالان هستند. پس از ورود، سرنشینان صندلی عقب می‌توانند پا‌های خود را دراز کنند و فضای سر نیز بهتر است. فضای ذخیره سازی بیشتری در صندوق عقب مدل S  نسبت به تایکان وجود دارد.

مقایسه پورشه تایکان و تسلا مدل اس + فیلم

 

تایکان: پورشه نسبت به تسلا اسپرت‌تر است. تایکان دارای سه صفحه نمایش است که سه مورد از آن‌ها استاندارد هستند، از صفحه ابزار شیشه‌ای منحنی گرفته تا دوتایی که در مرکز داشبورد قرار گرفته است. صفحه نمایش چهارمی جزو اختیاری است و فضای مستقیم جلوتر از سرنشین جلو را پر می‌کند.

سوار شدن در  ردیف عقب تایکان بسیار سخت‌تر از تسلا است. دیافراگم درب برای یک نفر کوچکتر است، در حالی که آن خط سقف تهاجمی به فضای سر می‌خورد. 

مقایسه پورشه تایکان و تسلا مدل اس + فیلم

 

مدل S: خوب یا بد، تقریباً همه چیز‌هایی که مدل S ارائه می‌دهد در صفحه لمسی اصلی موجود است. تغییر تنظیمات سریع و بدون دردسر است. سیستم ناوبری داخلی نیز بسیار کاربردی است، که بسیار بهتر از رقیب دیگر است، زیرا مدل S به Android Auto یا Apple CarPlay دسترسی ندارد.

تایکان: تایکان رویکرد متفاوتی نسبت به فناوری پیشرفته دارد چرا که دارای چهار صفحه نمایش داخلی است. پانل منحنی جلوی راننده بسیار چشمگیر است و مهم نیست چگونه تنظیمات آن را تنظیم کنید. صفحه نمایش سرنشین نیز کاربرد محدودی دارد. این اساساً نسخه‌ای از پانل مرکزی است. 

مقایسه پورشه تایکان و تسلا مدل اس + فیلم

 

سایر امکانات اختیاری معمولاً در تایکان مفیدتر هستند، صندلی‌های گرم شده، کروز کنترل تطبیقی از جمله موارد اختیاری است که باید بابت آنها ۲۰۵۰ دلار پرداخت. بسته پریمیوم شامل دوربین دید فراگیر نیز می‌شود. سیستم دوربین تایکان به اندازه تسلا مشهود نیست.

مدل S: این مدل S خاص، خروجی‌ ۴۸۳ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۷ پوند فوت دارد و قادر است در 4.1 ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.در بزرگراه، مدل S به لطف سیستم تعلیق بادی استاندارد، یک بسیار راحت است. در حالی که یک سواری دلپذیر را به ارمغان می آورد، اما صدای باد و جاده در آن احساس می شود.

مقایسه پورشه تایکان و تسلا مدل اس + فیلم

 

مقایسه پورشه تایکان و تسلا مدل اس + فیلم

 

تایکان:  تایکان دارای یک جفت موتور الکتریکی ۴۸۲ اسب بخار و حداکثر ۴۷۹ پوند فوت گشتاوری است که در حین حرکت تولید می‌کند. تایکان در پیچ‌ها فوق العاده عمل می کند، اما همچنین یک رزمناو بسیار عالی است. سر و صدای بیرون در آن بسیار کمتر از مدل S است که احتمالاً به دلیل شکل لغزنده تایکان است. سیستم تعلیق بادی به طور قابل ملاحظه‌ای محکم‌تر است، اما هر گونه بی‌نظمی در جاده را برطرف می‌کند.

مدل S: قیمت تسلا مدل‌های Plaid و Plaid+  به ترتیب از ۱۲۱۱۹۰ دلار (۱۵۹۹۹۰ دلار کانادا) و ۱۴۱۱۹۰ دلار (۱۸۹۹۹۰ دلار کانادا) شروع می‌شوند.

تایکان: تایکان ۴S با قیمت ۱۰۵۱۵۰ دلار در آمریکا و ۱۲۰۹۰۰ دلار در کانادا، هر دو با احتساب مقصد، قیمت دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها