کد خبر : 71443

مقایسه تویوتا کمری AWD و کیا K5 AWD

مقایسه تویوتا کمری AWD و کیا K5 AWD

در این گزارش مشخصات تویوتا کمری AWD سال ۲۰۲۱ در مقابل کیا K۵ AWD سال ۲۰۲۱ را بررسی کردیم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به تویوتا کمری AWD و کیا K5 AWD اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، تویوتا کمری AWD و کیا K5 AWD این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین  سدان های حال حاضر در نظر گرفت.

نسخه‌های چهار چرخ محرک تویوتا کمری و کیا K۵ جدید؛ هنگامی که مدل فعلی کمری  در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد، ظاهر جدید و چشمگیری را به همراه داشت، حرکت به پلتفرم Toyota New Global Architecture (TNGA) همچنین امکان افزودن سیستم تمام چرخ متحرک را فراهم کرد و سطح امنیتی بیشتری را برای خودرو‌های سدان فراهم کرد.

در کیا، K۵ امسال به عنوان جایگزینی برای اپتیما معرفی شد. این برند تکالیف خود را انجام داده است و از نزدیک پرفروش‌ترین ویژگی‌های موجود کمری را منعکس کرده است. این مدل ظاهری زیبا را با AWD موجود، موتور توربوشارژر گشتاور و حتی تریم GT hi-po برای مقابله با TRD Camry تلفیق می‌کند.

کمری: همانطور که در بالا ذکر شد، کمری به‌روزرسانی هایی داشت و در تریم‌های بالاتر صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر ۹.۰ اینچی دیده می‌شود. با این حال، این صفحه نمایش بسیار روشن نیست و از همان سیستم قدیمی Entune استفاده می‌کند که سال‌ها در تویوتا دیده ایم. همچنین در آن یک شارژر بی سیم نیز در تریم‌های XSE و XLE استاندارد است. 

مقایسه تویوتا کمری AWD با کیا K5 AWD

 

در اینجا هیچ صفحه ابزار دیجیتال فانتزی وجود ندارد، اما صفحه‌های آنالوگ تویوتا بسیار خوانا هستند.  صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر ۷.۰ اینچی نیز به خوبی به کار رفته است. در هر مدل AWD استاندارد است و در XSE‌های محرک جلو در حالت بالا نمایش داده می‌شود. سیستم صوتی شش بلندگو کاملا قابل قبول است.

مقایسه تویوتا کمری AWD با کیا K5 AWD

 

K۵: از همان اولین تعامل، واضح است که سیستم اطلاعات سرگرمی کیا انتخاب بهتری است. عجیب است که مدل‌های کوچک‌تر با صفحه نمایش کوچک‌تر می‌توانند اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم را داشته باشند. تنها انتقاد واقعی ما از سیستم، ماهیت گاهاً خوانا بودن فونت است. 

مقایسه تویوتا کمری AWD با کیا K5 AWD

 

K۵ از یک LCD کوچکتر ۴.۲ اینچی پشت آمپر دیجیتال استفاده می‌کند که خواندن آن را سخت‌تر از آیتم در کمری می‌کند. مانند تویوتا، کیا دارای یک سیستم صوتی با 6 بلندگو است که کار را انجام می‌دهد. مهمتر از همه، کیا دارای یک جفت پورت USB دیگر در پشت برای شارژ است.

 بدون شک، برای سهولت استفاده ساده Entune را فراهم کرده است اما کیا هیچ یک از عملکرد‌ها را رها نمی‌کند، با صفحه نمایشی که پاسخگوتر بوده و برای چشم راحت‌تر است. سرنشینان صندلی عقب نیز از درگاه‌های USB عقب لذت خواهند برد - اگرچه عجیب است که هر دو خودرو USB-C ندارند. شایان ذکر است که Camry و K۵ دارای نمایشگر‌های هدآپ با گزینه‌های موتور قدرتمندتر هستند. 

مقایسه تویوتا کمری AWD با کیا K5 AWD

 

کمری:این خودرو با سیستم چهار چرخ متحرک،  در تریم XSE سه اسب بخار بیشتر از بقیه، تولید می‌کند که مجموعاً ۲۰۵ اسب بخار و  حداکثر گشتاور ۱۸۵ پوند فوتی تولید می کند، اگرچه تویوتا برای تولید آن به دور موتور ۴۶۰۰ دور در دقیقه نیاز دارد. به نظر می‌رسد که در اطراف شهر، رانندگی سخت‌تر خواهد بود، درست است؟

 عدم وجود توربوشارژ و پدال واکنش‌پذیرتر به این معنی است که کمری در شهر است. در این خودرو یک گیربکس هشت سرعته بدون ایراد وظایف تعویض دنده را انجام می‌دهد، حتی زمانی که نیاز به پایین آوردن چند دنده برای داخل رمپ بزرگراه دارد. 

مقایسه تویوتا کمری AWD با کیا K5 AWD

 

کمری سواری نرم تری را ارائه می دهد. مسافران از انعطاف پذیری آن قدردانی خواهند کرد و در حالی که بیشتر به نوبت متمایل می‌شود، اعتماد به نفس بیشتری نسبت به K۵ ایجاد می‌کند. تویوتا می‌تواند در صورت نیاز تا ۵۰ درصد نیرو را به عقب بفرستد. 

K۵: در آمریکا، AWD در اکثر تریم‌های K۵ اختیاری است. در شمال مرز، قدرت تمام پنجه استاندارد در هر K۵ به جز GT عملکرد محور است. این تریم بالا تنها چیزی است که از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ موجود در اینجا استفاده نمی‌کند. این یک واحد بسیار آشنا از گروه هیوندای است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. یک خودروی هشت سرعته نیز در اینجا استاندارد است.

مقایسه تویوتا کمری AWD با کیا K5 AWD

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها