کد خبر : 70921

مقایسه نیسان پث فایندر و مزدا CX-9

مقایسه نیسان پث فایندر و مزدا CX-9

نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9 از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9 اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9 این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین  خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

 نیسان پت‌فایندر خود را برای سال ۲۰۲۲ مورد بازنگری قرار داد و آن را با ورقه فلزی بسیار زاویه دارتر و بزرگتر از مدل سال گذشته که یکنواخت و غیرقابل توجه بود تولید کرد. مزدا نیز CX-۹ را در اواسط سال به روز کرد، از این رو نقطه اعشار در نام آن  به کار برد و آن را با به روز رسانی‌هایی به بازار معرفی کرد.

پت‌فایندر: تریم‌های سطح پایه پت‌فایندر جدید به خوبی مجهز هستند که از جمله آنها می توان به کنترل آب و هوای سه منطقه‌ای و پریز‌های برق کافی برای شارژ دستگاه‌های هوشمند اشاره کرد. اگر سبک و سیاق طراحی خودرو را کنار بگذاریم، پت‌فایندر نیز فهرستی طولانی از تجهیزات ایمنی و امکانات اتصال را با بسته‌بندی داخلی خانوادگی و عملکرد مناسب برای شروع حرکت به جمع امکانات پیشین خود اضافه می‌‌کند.

بررسی عملکرد نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9؛ کدام بهتر است؟

 

بررسی عملکرد نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9؛ کدام بهتر است؟

 

CX-۹: مزدا CX-۹ را مجهز به سیستم اطلاعات سرگرمی، عدم وجود صفحه نمایش لمسی در حین حرکت و صدای خوب به لطف سیستم ۱۲ بلندگوی Bose دارای فناوری فراگیر Centrepoint است. یک مونروف برقی کشویی به‌علاوه آفتابگیر ردیف دوم برای بچه‌ها از جمله امکانات این خودرو است و همچنین دارای کابینی بسیار دلپذیر برای گذراندن زمان است. 

پت‌فایندر: مهم نیست که چقدر برای یک پت‌فایندر ۲۰۲۲ هزینه می‌کنید، این خودرو یک موتور ۳.۵ لیتری V۶  با قدرت ۲۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۹ پوند بر فوت دارد. نیسان در این خودرو گیربکس CVT خود را جمع کرد و در عوض یک گیربکس ۹ سرعته مدرن را نصب کرد. این ترکیب به خوبی با هم کار می‌کند، به گونه‌ای که به نظر می‌رسد گیربکس همیشه چرخ دنده مناسب را انتخاب می‌کند و هنگام عبور یا ادغام در بزرگراه اعتماد به نفس ایجاد می‌کند.

CX-۹: مزدا ، از یک موتور  V۶  با ۲.۵ لیتر توربو چهار بانده بهره می‌برد که با استفاده از بنزین معمولی، ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ پوند فوت گشتاور دارد. در حالی که مزدا از نظر گشتاور تاج و تخت نیسان را به ارمغان می‌آورد، برای غلبه بر کمبود اسب بخار کافی نیست، و منجر به ماشینی می‌شود که در سرعت‌های آزادراه احساس جنون و تاب بودن می‌کند. یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته وظایف تعویض دنده را انجام می‌دهد. 

بررسی عملکرد نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9؛ کدام بهتر است؟

 

بررسی عملکرد نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9؛ کدام بهتر است؟

 

پت‌فایندر: نیسان از نظر تطبیق پذیری بار، ایده‌های هوشمندانه‌ای در پت‌فایندر دارد. تا کردن ردیف سوم صندلی‌ها بسیار ساده است، یک روکش چرمی و با کاربری آسان، برخی از وسایل را از چشمان سرنشینان پنهان می‌کند در جلو،  یک صفحه نمایش لمسی ۹.۰ اینچی برای سرگرمی وجود دارد و پشت آمپری دیجیتال ۱۲.۳ اینچی جدید نیسان برخی از گزینه‌های نمایشگر را ارائه می‌کند که برای چشم‌ها لذت بخش است.

CX-۹: مزدا در ساخت فضا‌های داخلی که بسیار بیشتر از قیمت درخواستی خودرو است، نامی برای خود دست و پا کرده است و دارای طراحی فوق‌العاده‌ای است که توسط مواد مجلل پوشانده شده است که در ماشین‌های درجه یک آلمانی بی‌نظیر نیستند. روکش چرمی ناپا روی صندلی ها پوشیده شده است.

بررسی عملکرد نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9؛ کدام بهتر است؟

 

بررسی عملکرد نیسان پت‌فایندر و مزدا CX-9؛ کدام بهتر است؟

 

شایان ذکر است که CX-۹ حدود پنج سال پیش معرفی شد و قدمت آن در چند مکان مانند روکش‌های شلوغ فضای بار و روش‌های تا شدن صندلی‌ها خود را نشان می‌دهد. سیستم عامل سیستم اطلاعات سرگرمی آن سریع است و دارای گرافیک عالی است، اگرچه مزدا کاربران را مجبور می‌کند به نام ایمنی به جای ضربه زدن به صفحه لمسی، یک صفحه را بچرخانند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها