کد خبر : 69353

مقایسه جیپ رانگلر و فورد برونکو

مقایسه جیپ رانگلر و فورد برونکو

فورد برانکو جدید و جیپ رانگلر از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاسی بلند‌های بزرگ طرفداران زیادی دارند و اصولا برای رانندگانی طراحی شده که به یک خودرو سنگین برای تردد در جاده های ناهموار علاقه دارند و بتوانند بدون دغدغه رانندگی کنند. دو مورد از مشهورترین مدل‌های کلاس شاسی بلند فول سایز، فورد برانکو جدید و جیپ رانگلر هستند که در این گزارش به بررسی آنها پرداخته ایم.

اکنون به نظر می رسد به دلیل داشتن دو موتور کاملا مدرن و شش تریم جدید، برانکو ۲۰۲۱ آماده رقابت با جیپ رانگلر است. در اواخر قرن بیستم بود که جیپ و فورد برای اولین بار به رقابت پرداختند اما به دلیل اینکه فورد برانکو از خط تولید خارج شد، این رقابت زمان زیادی طول نکشید اما اکنون فورد، برانکو را برای سال ۲۰۲۱ به روز کرده و آماده رقابت با جیپ رانگلر شده است.

فورد برانکو: برانکو از دو موتور استفاده می کند؛ یک موتور کوچک ۲.۳ لیتری چهار سیلندر EcoBoost که ۲۷۰  اسب بخار قدرت و ۳۱۰ پوند فوت گشتاور دارد و موتور پایه است، موتور بزرگتر ۲.۷ لیتری تویین توربو ۶ سیلندر است که می تواند ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ پوند فوت گشتاور تولید می کند و قدرتمند‌ترین موتور خانواده برانکو به شمار می آید. موتور  2.3 لیتری با یک گیربکس هفت سرعته دستی ارائه می شود در حالی موتور 6 سلیندر با گیربکس  ۱۰ سرعته اتوماتیک ارائه می شود. 

فورد برانکو جدید در مقابل جیپ رانگلر: کدام بهتر هستند؟

فورد برانکو جدید در مقابل جیپ رانگلر: کدام بهتر هستند؟

جیپ رانگلر: رانگر در ارائه پیشرانه از رقیب جدید خود پیشی گرفته است؛ از زمانی که فورد ورود برانکو را اعلام کرد، جیپ دو موتور دیگر را به خط تولید گسترده رانگلر اضافه کرده است. این تنها خودرو آفرودی در جهان است که دارای پیشرانه هیبریدی پلاگین است. موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با دو موتور الکتریکی ارائه می‌شود تا خروجی ترکیبی ۳۷۵ اسب بخار و ۴۷۰ پوند فوت حداکثر گشتاور تولید کند. Hemi یکی از موتورهای 8 سلیندر جیپ بود که گشتاور بالایی تولید می کرد و اکنون این موتور روی رانلگر نصب شده است.

باید گفت که موتور‌ برانکو مدرن‌تر، سبک‌تر و خروجی بالاتری دارد، اما در خط تولید آن شاهد موتور دیزلی نیستیم که جیپ ان را ارائه می‌کند. به علاوه، موتور‌های رانگلر تقریباً در کل خط تولید کارآمدتر هستند. 

فورد برانکو جدید در مقابل جیپ رانگلر: کدام بهتر هستند؟

فورد برانکو جدید در مقابل جیپ رانگلر: کدام بهتر هستند؟

فورد برانکو: تمرکز برانکو روی جاده های ناهموار و آفرودی است و تجهیزاتی که دارد مناسب سفر در این جاده هاست. این خودرو دارای تایر‌های ۳۰ تا ۳۵ اینچی است که برای آفرود ارائه می شود، سایر تجهیزات کاملا استاندارد هستند و همچنین دارای سیستم تعلیق آفرود Bilstein و دیفرانسیل قفل الکترونیکی Spicer را نیز ارائه می‌دهد.

جیپ رانگلر: از نظر تجهیزات، جیپ رانگلر نیز مشابه فورد برانکو است، همچنین با دیفرانسیل اختیاری نیز ارائه می شود که فقط در مدل‌های روبیکون موجود هستند. رانگلر از نظر اندازه شبیه به برانکو است و دارای بسیاری امکانات مشابه هستند. لاستیک های این خودرو هم اندازه لاستیک های فورد است. 

فورد برانکو جدید در مقابل جیپ رانگلر: کدام بهتر هستند؟

فورد برانکو جدید در مقابل جیپ رانگلر: کدام بهتر هستند؟

فورد برانکو: داخل برانکو دارای امکانات زیادی است که با تجهیزاتی مانند کنترل آب و هوای دو منطقه ای، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ناوبری، نظارت بر نقاط کور ارائه می شود. این خودرو سعی کرده است که المان‌های طراحی برانکو قدیمی را حفظ کند؛ درب‌های ماشین قابل جدا شدن هستند و سقف ماشین هم میتواند برداشته شود، این اولین باری است که یک برانکو چهاردر را در بازار می‌بینیم و این خود می‌تواند سنت شکنی به سبک فورد باشد.

یکی از نکات مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که بسته میانی فقط به عنوان تریم استاندارد Outer Banks به بعد در دسترس است. سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC۴ با صفحه نمایش ۸.۰ اینچی ارائه می شود. پکیج لوکس سیستم صوتی Bang & Olufsen را به همراه فرمان گرم شونده، دستیار فرمان ، پد شارژ بی سیم و سیستم ناوبری فعال با صدا اضافه می‌کند.

جیپ رانگلر: رانگلر کم و بیش در داخل کمی متفاوت از برانکو است. متاسفانه این خودرو در داخل به اندازه فورد مجهز نیست و از نقاط ضعف آن می توان به نداشتن دستگاه تهویه مطبوع اشاره کرد که فقط در پایه ۲ در ارائه شده است. همچنین دارای تجهیزات استاندارد کمتری نیز است.

این خودرو به صورت استاندارد با سیستم اطلاعات سرگرمی پنج اینچی UConnect ۳ ارائه می شود و علاوه بر این دارای یک صفحه نمایش ۸.۴ اینچی UConnect ۴ است که در تریم‌های بالاتر ارائه می شود؛ گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده نیز در این موردها ارائه می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها