کد خبر : 68811

همه چیز درباره قابلیت های حیرت انگیز مرسدس بنز EQS

همه چیز درباره قابلیت های حیرت انگیز مرسدس بنز EQS

مرسدس بنز EQS جدید ۲۰۲۲ اولین مرسدس است که از پلتفرمی استفاده می‌کند که منحصراً برای مدل‌های EV طراحی شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس بنز به تازگی از جدیدترین سدان خودرو که آن را EQS نامیده است، پرده برداشته است و آن را آماده برای عرضه در سال 2022 کرده است.

این خودرو که پرچمدار خودروهای برقی این برند خواهد بود، یکی از عجیب‌ترین خودرو‌های برقی نیز به شمار می آید.

طراحی ظاهر بیرونی آن بسیار خاص و متفاوت است و علاوه بر این کابین آن بسیار مجلل طراحی شده است و در آن بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته را مشاهده می کنیم.

این سدان الکتریکی در 2 نسخه معرفی می شود که یکی با نام EQS450+ و دیگری EQS580 است.

نسخه EQS450+ با پیشرانه 329 اسب بخار و دیفرانسیل عقب عرضه می شود و نسخه EQS580 دارای 516 اسب بخار نیرو با چهار چرخ محرک ارائه می‌شود.

هر دو نسخه از یک باتری بزرگ 107.8 کیلووات ساعت استفاده می‌کنند که حداکثر برد آن 563 کیلومتر است.

مرسدس EQS که قرار است در سال 2022 عرضه شود، اولین مرسدسی است که از پلتفرم اختصاصی این کارخانه خودروسازی برای خودروهای الکتریکی استفاده می کند.

همچنین اولین خودروی کاملا برقی از زیر مارک EQ است که به بازار ایالات متحده را پیدا می کند. انتظار می‌رود که ناوگان مدل‌های برقی جدید شامل اسکوات EQA و کراس اوور‌های کم حجم EQB و سدان ورودی لوکس EQE دنبال شود.

EQS450+ دارای یک موتور الکتریکی است که در محور عقب آن نصب شده است و 329 اسب بخار قدرت و 406 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. EQS580، 4Matic دارای یک موتور الکتریکی در هر محور است که به معنی چهار چرخ محرک و قدرت کلی سیستم 516 اسب بخار و 611 پوند فوت گشتاور است.

مرسدس تخمین می‌زند که نسخه محور عقب خودرو در 5.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. گفته می‌شود که انتخاب مدل چهار چرخ محرک قوی‌تر، سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را به 4.1 ثانیه کاهش می‌دهد. هر EQS بر روی سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​سوار شده و بر روی رینگ‌هایی با اندازه بین 19 تا 21 اینچ می‌چرخد.

یک سیستم فرمان محور عقب استاندارد می‌تواند چرخ‌های عقب را تا 4.5 درجه زاویه دهد و یک ارتقاء اختیاری نیز وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را 10 درجه بچرخاند. هر دو مدل EQS دارای یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت قابل استفاده 107.8 کیلووات ساعت هستند.

در داخل، EQS با مواد زیبا و با کیفیت بالا و مجهز به امکانات لوکس بی شمار مجهز شده است. این فضا مجهز به MBUX هایپراسکرین، صفحه‌ 56 اینچی و متشکل از سه نمایشگر OLED است که توسط صفحه دیجیتال راننده و صفحه سرگرمی / اطلاعاتی لمسی 17.7 اینچی همراهی می‌شود.

برای مسافر کنار راننده نیز صفحه‌ای 12.3 اینچی در نظر گرفته شده است که از دید راننده پنهان است، در نتیجه حواس او را هنگام رانندگی پرت نمی‌کند. نور پردازی داخل کابین به گونه‌ای است که گویی هایپراسکرین و دسته در‌ها در فضا معلق هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها