کد خبر : 68580

همه چیز درباره رنو توئیزی/Twizy | چهار چرخه برقی بدون نیاز به گواهینامه

همه چیز درباره رنو توئیزی/Twizy | چهار چرخه برقی بدون نیاز به گواهینامه

رنو TWIZY برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ در فرانکفورت به عنوان یک خودروی مفهومی Twizy ZE به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رنو Twizy یک چهارچرخه برقی است که از نظر انداره تقریباً  بین ماشین و موتور قرار دارد. این خودرو، چهار چرخ دارد، اما تنها 2.3 متر طول و شاید مهمتر از آن فقط 1.4 متر عرض دارد.

تولید رنو  Twizy در سال 2007 آغاز شد و تیمی از علاقه‌مندان اعتقاد داشتند که در بازار کمبود یک وسیله نقلیه الکتریکی شهری وجود دارد یعنی وسیله نقلیه ای که مابین یک موتورسیکلت و یک ماشین باشد! 2 سال طول کشید تا پروژه تولید Twizy به مرحله اجرا برسد و یک سال دیگر هم برای طراحی زمان برد.

در سال 2011، زمان آن رسیده بود که Twizy رونمایی شود و سپس، سرانجام، در سال 2012 از Twizy  رونمایی شد؛ بنابراین پنج سال طول کشید تا رنو Twizy به صحنه بیاید. اگر بخواهیم از مشخصات فنی این وسیله نقلیه بگوییم، می توان گفت که برد رنو Twizy می‌تواند تا 80 کیلومتر  واقعی برسد.

مصرف انرژی Twizy و برد این وسیله نقلیه برقی نه تنها به شرایط (شیب جاده، دمای بیرون و غیره) بستگی دارد بلکه به طور قابل ملاحظه‌ای به سبک رانندگی بستگی دارد. رانندگی با محیط زیست می‌تواند تا 60 درصد برد الکتریکی را در مقایسه با سبک "brusque" بیشتر ذخیره کند.

شارژ کردن رنو Twizy  کار ساده ای است، این وسیله نقلیه را تنها می توان به پریز معمولی خانگی وصل کرد. برای باتری 7 کیلووات ساعتی، 3.5 ساعت کافی است تا باتری را تا حداکثر 80 کیلومتر برد الکتریکی شارژ کنید!

نکته مهم در طراحی این وسیله نقلیه این است که پیدا کردن جای پارک برای Twizy  مشکل نیست و به راحتی می توان جای پارکی برای آن پیدا کرد؛ به جرات می توان گفت که یک پارکینگ استاندارد جای پارک سه Twizy است !

یکی از ویژگی‌های ویژه‌ای که Twizy دارد داشتن درهای حالت قیچی است که به صورت عمودی باز می‌شوند، به این معنی که راننده برای خروج از خودرو به فضای کمتری نیاز دارد. Twizy همچنین به لطف شاسی خود که توسط Renault Sport توسعه یافته است، در رانندگی در شهر چابک است، که به آن ثبات زیادی می‌دهد.

خودروی برقی Twizy در نسخه 5 اسب بخاری خود که بدون گواهینامه رانندگی در اکثر کشور‌های اروپایی قابل دسترسی است، به 45 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها