کد خبر : 6842

اولین آزمایش میدانی آئودی e-Tron

اولین آزمایش میدانی آئودی e-Tron

چند روز پس از معرفی آئودی ای ترون GT در جریان نمایشگاه خودرو کالیفرنیا، آئودی این امکان را برای خبرنگاران آمریکایی به وجود آورد تا نسخه اولین این خودرو را مدت ها پیش از عرضه رسمی در خیابان های لس آنجلس برانند. خبرنگاران نیز بسیار مشتاق بودند تا ببینند که کوپه چهار درب مهیج و فوق العاده زیبا، چه ویژگی‌هایی را از خود به نمایش خواهد گذاشت. چرا که این سری از خودروها می تواند اولین تلاش خودروسازان اروپایی برای تاخت و تاز در دنیای خودروهای برقی تلقی شود.

به گزارش خودروتک، آنچه در ادامه می خوانید، خلاصه ای از تست و بررسی این خودرو زیبا و سریع توسط مجله آمریکایی موتورترند است.

آئودی ای-ترون GT

شتاب‌گیری آن در عین سکوت بسیار چابک است؛ تنها یک صدای ناله مانند از پیشرانه به گوش می‌رسد که همزمان با افزایش سرعت، شدت آن نیز بیشتر می‌شود. نویز ناشی از تماس لاستیک‌های فاق کوتاه 22 اینچی با سطح زمین و درگیری آنها با فنرهای سفت سیستم تعلیق نیز در این میان به گوش می‌رسد.
آئودی ای-ترون GT
این خودرو یک کانسپت دست ساز است که البته با یک اتومبیل دست ساز رویایی و تمام عیار فاصله دارد. ای-ترون طراحی شده تا صرفا توجهات را در زیر نورپردازی‌های جذاب نمایشگاه‌های بزرگ خودرو به سمت خود جلب نماید.

آئودی ای-ترون GT

اساسا این کانسپت زیبا، نمونه پیش‌تولیدی از مدل آتی آئودی به نام ای-ترون GT است. البته احتمالا با تعویض چرخ‌های 22 اینچی با نمونه 21اینچی، اضافه شدن دستگیره به درب‌ها، آینه دید عقب بزرگتر و حذف لوگوهای درخشان E-Tron از نمای جلو و عقب خودرو، این کانسپت زیبا تبدیل به نسخه نهایی خواهد شد که شما می‌توانید آن را در سال 2020 از بازار تهیه نمایید.

آئودی ای-ترون GT

آئودی ای-ترون GT برمبنای پلتفرم J1 BEV پورشه تولید شده و زیر ساختار خود را از مدل آتی پورشه یعنی مدل تایکان اقتباس نموده است. به لطف موتورهای الکتریکی تعبیه شده در بخش جلو و عقب خودرو، سامانه چهار چرخ محرک به لیست امکانات ای-ترون GT ملحق شده و توان خروجی‌ای معادل 590 اسب بخار را برای آن به ارمغان آورده است.

آئودی ای-ترون GT

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت آئودی ای-ترون GT معادل 3.5 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز تا 240 کیلومتربر ساعت می‌رسد.

به مدد جای‌گیری مناسب مجموعه باتری 95 کیلووات ساعتی، میزان مناسبی از فضای پای برای سرنشینان عقب فراهم شده است. این امر موجب شده تا مرکز ثقل خودرو نیز در نقطه پایین‌تری قرار بگیرد.

آئودی ای-ترون GT

رنج حرکتی آئودی ای-ترون GT با یک مرتبه شارژ کامل، معادل 402 کیلومتر خواهد بود و طبق ادعای سازنده، سیستم شارژ سریع 800 ولتی قادر است تا تنها ظرف مدت 20 دقیقه باتری را به طور کامل شارژ نماید. به جز شیشه جلو و نمایشگر HD داخل کابین که با پورشه تایکان مشترک خواهد بود، بقیه اجزای قابل رویت در این خودرو، مختص آئودی طراحی شده است.

آئودی ای-ترون GT

آقای «Marc Lichte» مدیر طراحی این پروژه بیان می دارد که تاکنون هیچ یک از پروژه هایش به اندازه آئودی ای-ترون GT او را به وجد نیاورده است.

او ای-ترون GT را گل سرسبد پروژه‌های پرشمار خود می‌داند و عنوان می‌دارد که در تولید نمونه اولیه با مشکلات فراوانی روبرو بوده‌اند که هرکدام را به نحوی مرتفع ساخته‌اند؛ به عنوان مثال، تنها ظریف‌کاری ساخت بخش عقبی خودرو حدود ۹ ماه به طول انجامیده است.

آئودی ای-ترون GT

سقف آئودی ای-ترون GT کوتاه‌تر ساخته شده تا نمای پهن و عریض شانه‌های آن بیشتر به رخ کشانده شود و احتمال دارد در نسخه نهایی شاهد سقف بلندتری باشیم. طراحی فضای داخلی محصولات مختلف آئودی همواره مایه شهرت و اعتبار این خودروساز بوده و ای-ترون GT نیز از این بابت شما را ناامید نخواهد کرد.

آئودی ای-ترون GT

در نسخه نهایی از فرمانی متفاوت به همراه دکمه‌های واقعی (و نه لمسی) استفاده خواهد شد. دستگیره‌های لمسی نیز جای خود را به دستگیره‌هایی با مکانیزم معمول خواهند داد. صفحه نمایشگر hd مربوط به پنل کیلومتر شمار (کاکپیت مجازی آئودی) که در امثال پورشه و بنتلی کانتیننتال جی تی حضور دارد، در اینجا نیز دست نخورده باقی خواهد ماند.

آئودی ای-ترون GT

زبان طراحی تمیز، قدرتمند و نوآورانه در به‌کارگیری متریال، نقطه قوت طراحی داخلی آئودی ای-ترون GT است. چرم بکار رفته در کابین از نوع مصنوعی بوده، پارچه صندلی‌ها از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده و کفپوش‌ها نیز از جنس نایلون تورهای ماهیگیری قدیمی هستند.

آئودی ای-ترون GT

به نظر آقای Lichte این موارد کاملا با روح یک خودروی BEV دوستدار محیط زیست سازگار است. کابین آئودی ای-ترون GT مصداق بارز فضای داخلی لوکس و مدرن بوده و تلفیقی گیرا و بسیار جذاب از استایلی مدرن با تکنولوژی را به نمایش گذاشته است.

آئودی ای-ترون GT

حین رانندگی متوجه می‌شوید که ای-ترون GT حسی شبیه به خودروهای اسپرت دو درب را به شما انتقال می‌دهد؛ نزدیک به سطح جاده بوده، خودرو در ارتفاعی پایین قرار دارد و ادوات کابین به خوبی شما را در بر گرفته‌اند.

اما باید بدانید که ای-ترون یک سدان گرن توریزموی چهار درب است که کابین آن فضای کافی برای چهار سرنشین بزرگسال را در اختیار می‌گذارد.

آئودی ای-ترون GT

ردیف عقب از نظر فضای پا و زانوها محدودیت خاصی ندارد. فضای سر نیز با توجه به جای‌گیری مناسب سقف شیشه‌ای، کافی به نظر می‌رسد.
متاسفانه به دلیل استفاده از چرخ های بزرگ 22 اینچی و سیستم تعلیق سفت، کیفیت سواری این نمونه اولیه چندان راحت، آرامش‌بخش و مایه خرسندی نبود؛ به ویژه از ناحیه اکسل عقب تکان‌های ناخواسته وارد کابین می‌شد. غربیلک فرمان نیز بسیار سبک عمل می‌کند.

آئودی ای-ترون GT

البته تمامی این مشکلات پس از کالیبره سازی مجدد سیستم تعلیق و نیز نرم افزارها و سخت افزارهای مرتبط با پیشرانه، قابل حل خواهند بود.

آئودی ای-ترون GT

در نسخه نهایی طبق قولی که مسئولان آئودی داده‌اند، با سواری نرم و ساکت‌تری مواجه خواهیم بود و نکته‌ای که باید بدانید این است که قدرت پیشرانه ای-ترون GT در نسخه نهایی اندکی نسبت به پورشه تایکان تقلیل خواهد یافت.

آئودی ای-ترون GT

به هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم که اصلاحات نهایی چگونه می‌تواند آئودی ای-ترون GT را به یک کوپه چهاردرب همه فن حریف تبدیل نماید.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها