کد خبر : 68029

داغ ترین مقایسه خودرویی | هیوندای سوناتا YF بخریم یا کیا اپتیما JF

داغ ترین مقایسه خودرویی | هیوندای سوناتا YF بخریم یا کیا اپتیما JF

مشخصات فنی کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا YF در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کیا اپتیما JF با هیوندای سوناتا YF است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی کیا اپتیما JF:

کیا اپتیما JF، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۵۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه کیا اپتیما JF با هیوندای سوناتا YF + فیلم

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه کیا اپتیما JF با هیوندای سوناتا YF + فیلم

از جمله امکانات این خودرو می توان به حالت رانندگی EcoMinder (برای کاهش مصرف سوخت) ، سنسور عقب ، پشت سری‌های فعال شونده ، سیستم نشان دهنده باد چرخ‌ها ، آینه‌های برقی به همراه گرمکن ، شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان ، سقف پانوراما ، کروز کنترل ، دوربین عقب ، سیستم روشن شدن خودرو بدون کلید ، تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو ، پوشش چرمی فرمان ، آینه الکتروکرومیک به همراه Homelink و قطب‌نما ، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) ، نمایشگر LCD در مدل SX اشاره کرد.

معرفی هیوندای سوناتا YF:

هیوندای سوناتا YF، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۵۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۹۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۵۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۵۰ دور در دقیقه است.

مقایسه کیا اپتیما JF با هیوندای سوناتا YF + فیلم

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار شیف ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه کیا اپتیما JF با هیوندای سوناتا YF + فیلم

 از جمله امکانات این خودرو می توان به پشت سری‌های فعال شونده ، ورود بدون کلید ، کروز کنترل ، گرمکن آینه‌ها ، کامپیوتر سفری Trip Computer ، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب ، سقف پانوراما ، گرمکن برف پاک کن‌ها ، آینه تاریک شونده خودکار ، کنترل الکتریکی صندلی‌ها همراه حافظه ، سنسور جلو و عقب ، چراغ‌های زنون ، دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب ، پرده برقی عقب اشاره کرد.

مقایسه کیا اپتیما JF با هیوندای سوناتا YF + فیلم
خودرو
کیا اپتیما JF هیوندای سوناتا YF
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2015 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2359سی سی 2359سی سی
حداکثر قدرت
177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 197 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
229 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 252 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک 6 دنده خودکار شیف ترونیک
شتاب 0 تا 100
9.5 ثانیه 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت
208 کیلومتر در ساعت 215 کیلومتر در ساعت
وزن
1475 کیلوگرم 1411 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4845 طول ، 1830 عرض ، 1455 ارتفاع 4821 طول ، 1834 عرض ، 1471 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2794 میلیمتر 2794 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.9 لیتر در هر صد کیلومتر 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 4
ترمز و پایداری
ESC ، HAC ، ABS ، TCS ، BAS ، EBA ، EBD HAC ، ESC ، BAS ، ABS ، EBD
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب ، کیسه هوای پرده‌ای ، کیسه هوای جانبی (6 کیسه هوای پیشرفته) کیسه هوای سرنشینان جلو ، جانبی ، مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 ، سیستم SIRIUS Satellite Radio ، ورودی‌های USB و AUX ، همچنین سیستم صوتی سفارشی به صورت Infinity 5.1 surround sound audio system به همراه رادیوی HD ، 8 اسپیکر به قدرت 500 وات ، نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی دارای 6 اسپیکر ، قابلیت پخش CD و MP3 ، ورودی های iPod و Auxiliary، قابلیت دانلود دفتر تلفن از طریق بلوتوث ، در مدل‌های Limited : چنجر CD ، نویگیشن ، اسپیکر‌های Infinity

انتهای پیام/

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها