کد خبر : 67678

مقایسه پورشه ماکان و لکسوس NX300H

مقایسه پورشه ماکان و لکسوس NX300H

مشخصات فنی لکسوس NX300h و پورشه ماکان در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لکسوس NX300h با پورشه ماکان است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی لکسوس NX۳۰۰h:

لکسوس NX۳۰۰h، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۹۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۷۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه لکسوس NX300h با پورشه ماکان + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده eCVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

مقایسه لکسوس NX300h با پورشه ماکان + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ‌های LED مخصوص روز در جلو ، صفحه لمسی کنترل صفحه نمایش ، صفحه نمایش ۴.۲ اینچی پشت آمپر ، شارژ بدون سیم موبایل ، سیستم تشخیص نقطه کور BSM ، قابلیت کنترل سیستم‌های خودرو از طریق موبایل ، نشان دهنده شتاب جانبی ، کروز کنترل با رادار ، نورپردازی داخلی ، سه حالت رانندگی Eco، Normal و Sport ، سیستم ورود بدون کلید ، جمع شدن صندلی‌ها به صورت برقی ، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان اشاره کرد.

مقایسه لکسوس NX300h با پورشه ماکان + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت ، سقف پانوراما ، گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو ، تهویه مطبوع دوگانه ، آینه الکتروکرومیک ، حافظه تنظیم صندلی ، دوربین عقب ، سیستم پیش گیری از برخورد ، سنسور باران ، سنسور نور ، سیستم هشدار خروج از خطوط ، سیستم کمکی پارک ، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها ، سیستم کمکی در سربالایی HSA ، رینگ‌های ۱۸ اینچی است.

معرفی پورشه ماکان:

پورشه ماکان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۵۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۷۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه لکسوس NX300h با پورشه ماکان + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته PDK استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۶.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

مقایسه لکسوس NX300h با پورشه ماکان + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم اگزوزاسپرت ، لوله اگزوز‌های مشکی یا سیلور ، سیستم تنظیم ارتفاع ، فرمان اسپرت کربن ، چوب والنات ، چوب لایم اک ، گرم کن ، سقف شیشه‌ای بزرگ پانارمیک ، پرده شیشه سرنشین‌های عقب ، گرمکن صندلی جلو و عقب ، سرد کن صندلی جلو ، قفل مرکزی بدون استفاده ازریموت، کی لس ، ایربگ اضافه عقب ، سقف جیر ، پکیج کامل رادار‌ها ، سنسور‌های جلو وعقب ، دوربین ۳۶۰ درجه ، چراغ ال‌ای دی ، سیستم پی دی ال اس پلاس اشاره کرد.

مقایسه لکسوس NX300h با پورشه ماکان + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله ، صندلی ۱۸ حالته اسپرت ، مموری دو طرف ، رینگ ۲۱ اسپرت کلاسیک مشکی ، رینگ ۲۱ توربو دیزاین ، هوم لینک ، ریموت پارکینگ است.

خودرو
لکسوس NX300h پورشه ماکان
کشور سازنده
ژاپن

آلمان

سال (طراحی)
2015 2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2494سی سی 1984سی سی
حداکثر قدرت
194 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه 252 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
210 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 370 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده
eCVT 7 سرعته PDK
شتاب 0 تا 100
9.3 ثانیه 6.7 ثانیه
حداکثر سرعت
180 کیلومتر در ساعت 229 کیلومتر در ساعت
وزن
1896 کیلوگرم 1770 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4630 طول ، 1844 عرض ، 1646 ارتفاع 4691 طول ، 1923 عرض ، 1623 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2659 میلیمتر 2807 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
9.4 لیتر در هر صد کیلومتر 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
8.6 لیتر در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.8 لیتر در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 65 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 5
استاندارد امنیت
EuroNCAP 5 EuroNCAP 5
میزان تولید CO2
120 گرم در هر کیلومتر 172 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS ، EBD ، BA ، ESP ، ASR ، TCS ABS ، EBD ، ESP ، ASR ، BAS ، TCS
کیسه هوا
8 کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای
سیستم صوتی
بلوتوث ، سیستم Siri برای خواندن و نوشتن پیام ها از طریق صوت ، نویگیشن ، سیستم HomeLink ، رادیو HD ، 10 بلندگو ، ساب ووفر نویگیشن ، پی سی ام ، مانیتور صندلی های عقب

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها