کد خبر : 67608

مقایسه سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر

مقایسه سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر

مشخصات فنی رنو کپچر و تیوولی فایتر در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رنو کپچر با تیوولی فایتر است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی رنو کپچر:

رنو کپچر، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۱۹۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۶ اسب بخار در ۴۰۰۰ و ۹۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه رنو کپچر با تیوولی فایتر + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار دو کلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۵ لیتر است.

مقایسه رنو کپچر با تیوولی فایتر + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، چراغ‌های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغ‌ها ، آیینه‌های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب ، بدنه ۲ رنگ ، غربیلک فرمان چرمی ، تودوزی چرم ، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ ، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter) اشاره کرد. 

مقایسه رنو کپچر با تیوولی فایتر + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سیستم مصرف بهینه موتور (ECO،MODE)، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع ، کارت قفل و استارت هوشمند رنو ، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم ، گرم کن صندلی‌های جلو ، کنسول میانی صندلی‌های جلو و شیشه‌های کوچک عقب و شیشه عقب تیره است.

معرفی تیوولی فایتر:

تیوولی فایتر، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۳ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه رنو کپچر با تیوولی فایتر + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

مقایسه رنو کپچر با تیوولی فایتر + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ‌های LED در جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، رینگ ۱۸ اینچی، سنسور نور و باران، دوربین عقب، صندلی برقی راننده در ۸ جهت، ورود بدون کلید، کروز کنترل، فرمان برقی، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، شارژ وایرلس موبایل، آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک جلو و عقب اشاره کرد.

مقایسه رنو کپچر با تیوولی فایتر + مشخصات فنی

خودرو
رنو کپچر تیوولی فایتر
کشور سازنده
فرانسه
کره جنوبی
سال (طراحی)
2014 2020
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1197سی سی 1497سی سی
حداکثر قدرت
116 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه 163 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه 280 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار دو کلاچه 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
10.9 ثانیه 9 ثانیه
حداکثر سرعت
192 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن
1180 کیلوگرم 1335 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4122 طول ، 1778 عرض ، 1566 ارتفاع 4225 طول ، 1810 عرض ، 1613 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2606 میلیمتر 2600 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
6.6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
4.7 لیتر در هر صد کیلومتر 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
5.9 لیتر در هر صد کیلومتر 5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
45 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 5
میزان تولید CO2
125 گرم در هر کیلومتر 175 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
سیستم ترمز ضدقفل ABS ، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD ، سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراری EBA ، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA ABS ، EBD ، ESP ، ESS ، ARP ، TCS ، ASR ، HSA ، HBA ، HDC ، BSD
کیسه هوا
راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد) کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای برای جلو و عقب
سیستم صوتی
مولتی مدیابا صفحه 7 اینچی صفحه نمایش 10 اینچی

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها