کد خبر : 66144

مقایسه اس دبلیو ام G01 و سانگ یانگ اکتیون

مقایسه اس دبلیو ام G01 و سانگ یانگ اکتیون

مشخصات فنی سانگ‌یانگ اکتیون و اس دبلیو ام G01 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، سانگ‌یانگ اکتیون با اس دبلیو ام G01 است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی سانگ‌یانگ اکتیون:

سانگ‌یانگ اکتیون، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۲۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه سانگ‌یانگ اکتیون با اس دبلیو ام G01 + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۵ لیتر است.

مقایسه سانگ‌یانگ اکتیون با اس دبلیو ام G01 + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به  سنسور عقب ، دوربین عقب ، سیستم قفل شدن خودکار در‌ها در سرعت بالا ، سیستم ضد سرقت و ریموت کنترل ، شیشه‌های برقی مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع ، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها ، مدیریت برق باطری ، آینه‌های هوشمند حساس به نور (ECM) ، لامپ‌های مه‌شکن جلو و عقب ، سنسور باران برای برف‌پاک‌کن‌ها ، کروز کنترل ، تهویه مطبوع خودکار با کنترل رطوبت و کیفیت هوا اشاره کرد.

مقایسه سانگ‌یانگ اکتیون با اس دبلیو ام G01 + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به مدیریت پیمایش (Trip Computer) ، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و با قابلیت تاشوندگی و تنظیم برقی ، سانروف ، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و سرنشین در ۴ جهت ، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو به همراه پوشش چرم تمامی صندلی‌ها ، صندلی‌های سه نفره تاشو ، تنظیم کننده خودکار روشنایی چراغ‌ها (سنسور نور) ، تنظیم خودکار آینه‌ها هنگام دنده عقب است.

معرفی اس دبلیو ام G۰۱:

اس دبلیو ام G۰۱، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه سانگ‌یانگ اکتیون با اس دبلیو ام G01 + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۴ لیتر است.

مقایسه سانگ‌یانگ اکتیون با اس دبلیو ام G01 + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به نمایشگر ده اینچی لمسی ، سیستم ثبت اطلاعات رانندگی ، دی‌لایت و اتولایت ، چراغ جلو زنون ، سنسور جلو و عقب ، رادار نقطه کور Blind Spot ، رادار تغییر خط ، سنسور فشار باد تایر TPMS ، دوربین عقب ، دوربین جانبی ، دوربین ۳۶۰ ، سیستم ورود و استارت بدون کلید ، تهویه هوای اتوماتیک ، کول باکس ، روکش صندلی چرمی ، آینه جانبی برقی با گرمکن ، سانروف ، سقف پانوراما دو تکه اشاره کرد.

مقایسه سانگ‌یانگ اکتیون با اس دبلیو ام G01 + مشخصات فنی

خودرو
سانگ‌یانگ اکتیون اس دبلیو ام G01
کشور سازنده
کره جنوبی چین
سال (طراحی)
2011 2016
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2295سی سی 1498سی سی
حداکثر قدرت
150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 155 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
215 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه 220 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
12.2 ثانیه 12.7 ثانیه
حداکثر سرعت
164 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن
1892 کیلوگرم 1620 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4455 طول ، 1880 عرض ، 1735 ارتفاع 4610 طول ، 1855 عرض ، 1725 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2741 میلیمتر 2750 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.6 لیتر در هر صد کیلومتر 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
75 لیتر 54 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 5
ترمز و پایداری
ترمزهای دیسکی در محورهای عقب و جلو ، ABS ، EBD ، ESP ، سیستم ضد واژگونی (ARP) ، سیستم ضد لغزش (ASR) ، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی (HDC) دیسکی جلو و عقب، مجهز به ABS ، EBD ، BA ، EPB ، EBA
کیسه هوا
کیسه هوای جلو و کناری راننده و سرنشینان به همراه سیستم آمادگی قبل از تصادف و محدود کننده فشار راننده و سرنشین، پرده‌ای و جانبی
سیستم صوتی
سیستم پخش DVD، MP3، و CD به همراه 6 بلندگو و 2 آمپلی‌فایر سیستم چندرسانه‌ای مجهز به 9 بلندگو HiFi

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها