کد خبر : 66004

رقابت بوگاتی شیرون و خودروی فرمول یک

رقابت بوگاتی شیرون و خودروی فرمول یک

آیا ابرخودرو‌های امروزی توانایی‌های فنی نزدیک به مدل‌های فرمول یک دارند؟ در این گزارش این موضوع را می‌بینیم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بوگاتی شیرون ۲۰۲۱ و خودروی ردبول فرمول یک، 2 خودرویی هستند که عملکرد فوق العاده بالایی دارند و تفاوت زیادی از نظر قدرت موتوری با یکدیگر ندارند اما از نظر ظاهر و کارایی بسیار متفاوت هستند و تنها ویژگی آنها این است که هر دو به طرز شگفت انگیزی سریع عمل می‌کنند.

بوگاتی شیرون 2021 یک ماشین لوکس رکورددار است، در حالی که ردبول فرمول یک، یک خودرو مسابقه ای قهرمان است که تنها گزینه لوکس آن وجود یک صندلی با فرم مناسب و فرمان متحرک است. با این حال، مت واتسون و دیگر همکاران وی که علاقه زیادی به مسابقات دارند، این بار به سراغ بوگاتی شیرون رفته و آن را در برابر خودروی فرمول یک ردبول قرار داده‌اند.

 ماشین F۱، این  خودرو هشت سیلندر هیبریدی با سرعت ۱۸هزار دور در دقیقه، قدرتی معادل ۷۵۰ اسب بخار تولید می‌کند که این نیرو را از طریق یک گیربکس هفت سرعته  به چرخ‌های عقب پمپاژ می‌کند. در مقابل، بوگاتی از یک موتور ۸ لیتری چهار توربو W۱۶ استفاده می‌کند که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۰ پوند فوت گشتاور دارد، این دستگاه نیز از طریق یک گیربکس دستی هفت سرعته نیرو را به چرخ‌ها می‌فرستد.

مسابقه ای متفاوت بین 2 خودرو نامرتبط؛ بوگاتی شیرون در مقابل خودرو مسابقه F۱!

جالب اینجاست که با وجود قدرت کمتر از F۱ نسبت به بوگاتی شیرون، این ماشین مسابقه راحت تر در مسابقه به پیروزی رسید و ترمزهای آن به شدت خوب عمل کردند.

با این حال باید اذعان کرد که با توجه به وزن بسیار بیشتر بوگاتی که حدود سه برابر بیشتر از خودرو فرمول یک  است، عملکرد سیستم ترمز شیرون واقعا خارق العاده به نظر می‌رسد، چرا که میزان اختلاف مسافت ترمز گیر در قیاس با وزن دو خودرو چندان زیاد نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها