کد خبر : 6595

هرآنچه باید درباره پژو 207 بدانید

هرآنچه باید درباره پژو 207 بدانید

پژو ۲۰۷ آی در ایران با سطح تجهیزات فول آپشن و در نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خودروتک، پژو ۲۰۷ آی در ایران با سطح تجهیزات فول آپشن و در نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این خودرو علاوه بر ایران خودرو در کشور‌هایی که شریک تجاری پژو محسوب می‌شوند از قبیل برز‫یل، آرژانتین، مالزی، چین تولید و عرضه می‌شود.

پژو 207 دنده ای را بشناسید

۲۰۷ آی با توجه به نوع جاده‌های کشور، نوع سوخت موجود درکشور و آب و هوای مناطق مختلف ایران، متناسب سازی شده و با این موارد کاملاً همخوانی دارد. مصرف سوخت پائین موتور TU۵ در کنار قدرت موتور بالای آن از جمله مزایای ۲۰۷ آی است.

امکانات رفاهی

استاندارد آلایندگی یورو ۴، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و MBA) , ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم صوت مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم رهیاب، دی وی دی، پورت یو اس پی و بلندگو، دوربین دنده عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، آینه‌های جانبی برقی و هم رنگ بدنه، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربند‌های ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده عقب، رینگ و لاستیک آلومینیومی، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ۴ جهت بصورت دستی، سایر تجهیزات موبایل هنذفری، کروز کنترل از جمله امکانات رفاهی این خودرو به حساب می آید.

پژو 207 دنده ای را بشناسید

طراحی خودرو

در طراحی خودرو زیبا و اسپرت ۲۰۷ آی از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده شده است. ۲۰۷ آی به دلیل چالاکی و قابلیت‌های دینامیکی بالا، مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب، استفاده از موتور با قدرت بالا و مطابقت با استاندارد‌های روز اروپا از محبوبیت ویژه‌ای چه در میان جوانان و چه در میان خانواده‌ها در سطح جهان برخوردار شده است. پژو ۲۰۷ آی با ظاهری چالاک و استایلی زیبا و نمای داخلی شکیل، احساس آرامش و وقار خاصی را به سرنشینان خویش می‌دهد. در طراحی و تولید پژو ۲۰۷ آی از جدیدترین دستاورد‌های فنی و مهندسی دنیا استفاده شده است.
 
پژو 207 دنده ای را بشناسید

مشخصات فنی

با بالا زدن درب کاپوت با محیطی تکراری مواجه خواهید شد. پیشرانه نام آشنای TU۵ بار دیگر در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها بازنشست شود. عملاً از منظر فنی این خودرو هیچ تفاوتی با ۲۰۶ یا ۲۰۷‌های قدیمی ندارد؛ تنها دریچه گاز برقی چینی و ECU جدید که جایگزین نمونه‌های سابق شده‌اند، از وجوه تمایز این مدل با نمونه‌های پیشین هستند. این پیشرانه ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی سی و ۱۶ سوپاپ که مدت‌هاست قلب تپنده بسیاری از محصولات ایران‌خودرو را شکل می‌دهد، قادر به تولید ۱۰۵ اسب‌بخار و ۱۴۲ نیوتون‌متر گشتاور به ترتیب در دور موتور‌های ۵۸۰۰ و ۴۰۰۰ است.
 
ایران خودرو شتاب رسمی ۲۰۷ آی را  ۱۱.۶ اعلام کرده است که به واسطه کوپل شدن پیشرانه TU۵ با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک AL۴ یا دستی ۵ سرعته با کد BE۴ رقم می‌خورد. البته گیربکس‌های این خودرو چندان بی‌عیب و ایراد نیستند که در بخش‌های دیگر بیشتر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. مصرف سوخت ۲۰۷i جدید در شهر ۸.۸ لیتر، در جاده ۵.۴ لیتر و به صورت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
پژو 207 دنده ای را بشناسید
 
گفتنی است شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو، کیفیت ۲۰۷ آی را تضمین می‌کند. دوام و عمر بالای قطعات خودرو می‌تواند در کاهش هزینه‌های نگهداری ۲۰۷ آی بسیار موثر باشد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها