کد خبر : 65924

فیدلیتی خودروی بهتری است یا فردا SX6؟

فیدلیتی خودروی بهتری است یا فردا SX6؟

مشخصات فنی فیدلیتی و فردا SX6 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، فیدلیتی با  فردا SX6 است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی فیدلیتی:

فیدلیتی، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فیدلیتی با فردا SX6 + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

مقایسه فیدلیتی با فردا SX6 + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم فرمان برقی (EPS) ، سیستم هشدار دهنده انحراف از خطوط (LDW) ، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD) ، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایر‌ها (TPMS) ، صندلی راننده و سرنشین برقی به همراه گرم کن ، پوشش صندلی‌ها چرمی – ۷ نفره ، برف پاک کن با سنسور باران (Rain Sensor) – فرمان چرمی و مجهز به کلید‌های دسترسی به سیستم مولتی مدیا ، سیستم هوشمند ورود بدون کلید (Keyless) اشاره کرد.

مقایسه فیدلیتی با فردا SX6 + مشخصات فنی

از دیگر امکانات این خودرو می توان به  استارت دکمه‌ای ، جلوآمپر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال (TFT) ، تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل) ، دوربین ۳۶۰ درجه برای سهولت در پارک و دوربین دنده عقب ، روشنایی خودکار چراغ‌های جلو (Auto Light) ، سان روف پانوراما ، سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو) ، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل Follow،me،home ، درب صندوق عقب با قابلیت تشخیص مانع اشاره کرد.

معرفی فردا SX۶:

فردا SX۶، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فیدلیتی با فردا SX6 + مشخصات فنی

 

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

مقایسه فیدلیتی با فردا SX6 + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ‌های LED و دی‌لایت ، باربند سقفی ، برف پاک‌کن و گرم‌کن شیشه عقب ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، رینگ آلومینیومی اسپرت ، آینه‌های جانبی تاشو با تنظیم برقی ، کروز کنترل اتوماتیک ، تودوزی چرم با طراحی جدید ، صندلی قابل تنظیم ۶ جهته دستی ، صندلی‌های تاشو ردیف سوم اشاره کرد.

مقایسه فیدلیتی با فردا SX6 + مشخصات فنی

خودرو
فیدلیتی فردا SX6
کشور سازنده
چین ایران
سال (طراحی)
2018 1398
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1498سی سی 1500سی سی
حداکثر قدرت
155 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
230 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه 200 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
شش سرعته دو کلاچه CVT
شتاب 0 تا 100
10 ثانیه 10 ثانیه
حداکثر سرعت
180 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن
1575 کیلوگرم 1425 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4735 طول ، 1900 عرض ، 1710 ارتفاع 4660 طول ، 1810 عرض ، 1790 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2720 میلیمتر 2750 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
55 لیتر 55 لیتر
ترمز و پایداری
ABS ، BA – EBD – EBA ، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC) ، سیستم کنترل کشش (TCS) ، سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC) – ترمز پارک برقی (EPB) به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold) جلو و عقب دیسکی، مجهز به EBD ، CBD ، CBC ، ESP ، TSX ، VSC
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی راننده و سرنشین جانبی
سیستم صوتی
صفحه نمایشگر لمسی 10.25 اینچی به همراه Bluetooth ، قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا (Mirror link) ، 8 عدد بلندگو ، خروجی USB ، شارژ وایرلس تلفن همراه مجهز به سیستم مولتی مدیا ، مانیتور 8 اینج لمسی HD

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها