کد خبر : 65800

مقایسه نیسان ماکسیما و رنو لتتیود

مقایسه نیسان ماکسیما و رنو لتتیود

مشخصات فنی رنو لتیتود و نیسان ماکسیما اتوماتیک در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رنو لتیتود با نیسان ماکسیما اتوماتیک است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی رنو لتیتود:

رنو لتیتیود، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۳۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه رنو لتیتود با نیسان ماکسیما اتوماتیک + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به کمربند ایمنی با سیستم پیش کشنده متناسب با ضربه و محدود کننده فشار ، سه عدد کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای صندلی‌های عقب ، سیستم ایمنی شیشه بالابر عقب ، سیستم هشدار دهنده موانع جلو و عقب ، پشت سری Headrest برای ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن ، فعال شدن اتوماتیک فلاشر‌ها به هنگام ترمز ناگهانی ، قفل مرکزی اتوماتیک در‌ها هنگام حرکت ، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران اشاره کرد.

مقایسه رنو لتیتود با نیسان ماکسیما اتوماتیک + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سقف پانورما ، سانروف چند حالته مجهز به سیستم ایمنی جهت جلوگیری از آسیب ، سیستم استارت دکمه‌ای ، صندلی راننده با سه حافظه و قابلیت تنظیم در ۸ جهت ، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس ، صندلی‌های چرمی ، ماساژور برقی صندلی راننده ، گرمکن صندلی‌های جلو ، سیستم تنظیم‌کننده برقی قوس کمر بر روی پشتی صندلی راننده ، سیستم Easyseat (عقب رفتن اتوماتیک صندلی راننده هنگام پیاده شدن جهت راحتی بیشتر) اشاره کرد.

همچنین این خودرو دارای قابلیت اتوماتیک خم شدن آینه‌های جانبی انتخاب دنده عقب ، سیستم کروز کنترل ، سیستم مدیریت پیمایش ، سیستم محدودکننده سرعت ، چراغ‌های زنون با سیستم چرخش هوشمند در هنگام گردش فرمان ، آینه وسط الکترونیک ، گرمکن اتوماتیک آینه‌های جانبی است.

مقایسه رنو لتیتود با نیسان ماکسیما اتوماتیک + مشخصات فنی

معرفی نیسان ماکسیما اتوماتیک:

تویوتا RAV ۴، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۱۳۸۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۲۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۸۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه رنو لتیتود با نیسان ماکسیما اتوماتیک + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه رنو لتیتود با نیسان ماکسیما اتوماتیک + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به آینه‌های جانبی برقی تاشو با حافظه ، چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی ، ایونایزر سیستم توزیع یون‌های منفی ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه‌گانه ، خوش بو کننده هوا Fragance Diffuser اشاره کرد.

مقایسه رنو لتیتود با نیسان ماکسیما اتوماتیک + مشخصات فنی

خودرو
رنو لتیتود نیسان ماکسیما اتوماتیک
کشور سازنده
فرانسه ژاپن
سال (طراحی)
2011 1382
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
3498سی سی 3000سی سی
حداکثر قدرت
233 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 227 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
329 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 288 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار 4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
8.4 ثانیه 8 ثانیه
حداکثر سرعت
234 کیلومتر در ساعت 255 کیلومتر در ساعت
وزن
1615 کیلوگرم 1390 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4897 طول ، 1832 عرض ، 1483 ارتفاع 4930 طول ، 1780 عرض ، 1435 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2762 میلیمتر 2751 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
10.5 لیتر در هر صد کیلومتر 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 3
میزان تولید CO2
250 گرم در هر کیلومتر 228 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS ، EBA ، ESP ABS ، BAS ، EBD
کیسه هوا
دارای 6 کیسه هوا جلو، جانبی، جهت سرنشینان جلو، پره‌ای کیسه هوای سرنشین جلو ،مجموعا ۲ کیسه هوا
سیستم صوتی
ورودی USB و iPod ، سیستم صوتی حرفه ای سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی و شش باند ، چنجر با 6 CD

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها